Jumaat, 13 April 2018

APA JASA SYED SADDIQ PADA ORANG MUAR ?? @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal #PRU14 #HebatkanNegaraku

Baru baru ni pihak PPBM, parti yang dibubarkan sementara oleh Pendaftar Pertubuhan atau ROS kerana tidak menghantar dokumen yang diperlukan kepada mereka (ROS) telah mengumumkan Ketua Pemuda mereka, Syed Saddiq yang kononnya merupakan pendebat terbaik asia akan menjadi calon di Parlimen Muar pada PRU akan datang.

Syed Saddiq pula dengan bangganya dalam akaun facebook mengatakan bahawa beliau mampu untuk menjadi pemimpin kerana selama ini beliau menjadi pendebat terbaik dan menjadi ketua juri bagi pertandingan debat bertaraf dunia.

Sangkakala nak bagi tau pada Syed Saddiq, mungkin benar kamu adalah pendebat terbaik, tetapi perlu juga diingat bahawa, mungkin ada diluar sana yang lebih baik dari kamu cuma tidak mendapat peluang seperti kamu.

Dan mungkin diluar sana ada yang lebih baik dan mempunyai moral yang lebih baik dari kamu yang merupakan seorang yang suka berpesta di kelab malam.



Untuk menjadi seorang pemimpin, kehebatan berdebat atau menjadi juri bagi pertandingan debat menjadi kayu ukuran, tetapi tingkah laku juga menjadi sandaran kerana pemimpin itu merupakan ikon kepada masyarakat.

Disini Sangkakala juga nak tanya, apakah jasa yang pernah ditaburkan oleh Syed Saddiq kepada masyarakat di Muar? Jawapannya tiada.

Kepada penduduk khususnya di Muar dan Johor amnya, DYTM Tengku Mahkota Johor baru baru ini juga menyatakan isi hati baginda dengan mendedahkan fitnah terhadap Nenda Baginda, Almarhum Sultan Iskandar yang difitnah oleh Tun Mahathir yang juga merupakan ketua kepada parti yang didokongi oleh Syed Saddiq ketika ini berkenaan dengan kes 'AMUKAN PREBET ADAM'. 

Bagaimana seorang pemimpin dari sebuah parti mesti diangkat sedangkan ketua mereka (Tun Mahathir) dikatakan telah memfitnah Almarhum Sultan Iskandar hanya semata mata mahu menghapuskan kuasa Raja Raja Melayu.

Jika mereka ini diangkat sebagai wakil rakyat, Sangkakala nampak bakal berlaku satu malapetaka di kawasan yang mereka wakili.


Tiada ulasan: