Selasa, 15 November 2016

KERAJAAN NEGERI KENAKAN CAJ UNTUK SEKSA RAKYAT @NajibRazak @NohOmar

Kerajaan Selangor nampaknya dengan sengaja mengenakan caj untuk pengambil alihan perumahan PPR untuk diselenggara oleh pihak KPKT yang melihat kedaifan kediaman jenis tersebut di negeri itu.

RM 50.2 juta caj yang diminta oleh kerajaan negeri Selangor dibawah pimpinan Azmin Ali jika KPKT berhasrat untuk mengambil alih pengurusan PPR berkenaan.


Jika benar kerajaan Selangor memikirkan keperluan rakyat khususnya di kawasan PPR berkenaan, sudah pasti kerajaan negeri akan memberikan pelepasan kepada KPKT untuk menguruskan kawasan perumahan tersebut tanpa mengenakan apa apa caj.

Kerajaan Selangor sebenarnya gagal menguruskan kawasan perumahan PPR di Selangor hingga mendatangkan masalah kepada penduduk setempat dan ada juga yang mengundang bahaya kepada penduduk khususnya kanak kanak.

Sebagai contoh, lif bagi kediaman PPR tidak diselenggara dengan baik hingga mengakibatkan lif kerap kali mengalami masalah kerosakan dan membebankan penduduk dan jika berlaku kecemasan atau kematian, keadaan akan bertambah runcing.

Persoalannya kini kenapa kerajaan negeri yang sudah tahu gagal dalam menangani masalah PPR masih bersikap mementingkan diri sehingga sanggup melihat rakyat hidup dalam kesengsaraan?

Mungkin itu harga yang perlu di bayar oleh pengundi Pakatan dalam 2 pilihanraya yang lepas dan seperti biasa, janji hanya tinggal janji dan dalam pilihanraya yang akan datang, janji baru akan digubal untuk menjadi halwa telinga.




Tiada ulasan: