Khamis, 15 Oktober 2015

TANGISAN AHLI UMNO MENGIRINGI @saifuddinabd SERTAI PKR

Bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi dan bekas ahli Parlimen Temerloh, Dato Saifuddin Àbdullah sah menyertai PKR walaupun dikatakan semalan beliau menafikan perkara tersebut.


Kalau kita semua masih ingat semasa Adam Adli memijak bendera gambar YAB Presiden sikit masa dulu, ianya adalah berpunca daripada Saifuddin yang membenarkan pendemonstrasi dari kalangan Mahasiswa untuk memghantar memorandom berkenaan dengan kepentingan mahasiswa.

Sangkakala sendiri pernah bertanya kepada Saifuddin semasa satu sessi soal jawab kenapa perkara tersebut berlaku, Saifuddin mengatakan bahawa beliau tidak tahu menahu tentang perkara tersebut sedangkan yang berjumpa dengan mahasiswa berkenaan adalah beliau.

Begitu juga dengan beberapa insiden dimana seorang guru pernah dikatakan sebagai balaci kepada kerajaan dalam twitter sedangkan guru berkenaan memberikan nasihat kepada para mahasiswa agar tidak menjadi balaci kepada mana mana pihak demi kepentingan politik mereka.

Banyak lagi perkara perkara yang dilakukan oleh Saifuddin hingga mengundang rasa kurang selesa kepada ahli UMNO kerana kenyataan kenyataan beliau mirip kepada pembangkang.

Jadi elok sangatlah Saifuddin menyertai PKR sebab dalam UMNO sendiri pun nampaknya ramai yang mula tidak berkenan dengan cara beliau bergerak kononnya si Saifuddin ni membawa politik cara baru.

Jadi mungkin dengan penyertaan beliau dalam PKR akan membawa politik cara baru kepada parti tersebut.

Dan apa yang Sangkakala tahu, hari ini ramai yang menangis kegembiraan apabila duri dalam daging telahpun di cabut keluar.



Tiada ulasan: