Jumaat, 7 Mac 2014

POLITIK | ANWAR DAN MUSTAFA PEMIMPIN HARAPAN RAKYAT ??? DAH HABIS FIKIR KE ???

Malam jumaat ni ada pulak yang buat lawak dengan membuat poster facebook dengan mengatakan bahawa Anwar dan Mustafa Ali sebagai pemimpin yang boleh diharapan membela umat Islam.


Agak agak le, apa yang nak diharapkan dengan kedua dua pemimpin yang pernah menjadi pelakon hebat satu masa dulu dan sampai kini masih lagi diingati.

Mungkin juga ada kebenaran bahawa mereka ni mampu untuk membela umat Islam tetapi adakah islam itu mampu mereka pertahankan?

Setakat mempertahankan umat Islam tidak bermaksud mampu untuk mempertahankan Islam dan jika Islam itu tidak mampu untuk dipertahankan bagaimanakah umat Islam itu mampu untuk dipertahankan?

Persoalan ini Sangkakala ajukan kerana pluralisma yang dibawa oleh Anwar tidak mampu untuk mempertahankan agama Islam malah akan menjahanamkan Islam di negara ini berserta dengan umatnya.

Anwar dalam beberapa ceramahnya menyokong bahawa kebebasan agama itu perlu dilakukan di Malaysia dan Mustafa Ali pula selaku Setiausaha Agung PAS tidak mampu untuk menyanggah kenyataan ini.

Begitu juga dengan anaknya si Nurul Izzah yang mengatakan bahawa kebebasan beragama perlu diberikan kepada semua orang termasuklah orang Melayu dengan di saksikan oleh Mujahid Yusof Rawa.

Ini ke pemimpin yang dikatakan mampu membela umat Islam? Mampukah mereka mempertahankan agama Islam jika mereka sendiri tidak menghalang malah menyoking agama lain untuk dianuti oleh orang Melayu yang dinegara ini adalah umat Islam.

Sangkakala tidak nampak dimana kemampuan mereka malah apa yang berlaku adalah pelacuran agama untuk kepentingan politik mereka sendiri.

Tidak perlu orang orang PAS mengangguk mengatakan mereka pembela sedangkan semua orang tahu tentang perihal dan apa yang dilajukan oleh Anwar dan Mustafa Ali bersama sama dengan pemimpin pakatan yang bersekongkol dengan mereka.



2 ulasan:

BILLION TECH COM SERVICES berkata...

Beruk dua ekor ni nak diharap...? kalau membuntingkan betina jalang boleh la.

Tanpa Nama berkata...

Kaki zina dianggap sebagai pembela umat Islam? Astaghfirullahhal'adzim. Nak kontrol nafsu diri sendiri pun tak terdaya, nak diamanahkan dengan tugas lebih besar dari ini?