Khamis, 24 Januari 2013

HUSAM MUSA BUAT LAWAK APA PULAK NI

Kerana permintaan yang tidak dilayan oleh kerajaan pusat, kerajaan Kelantan hari ini sudah dilihat seperti keanak anakan.

Mana tidaknya, Husam Musa hari ini berkata sekiranya terdapat minyak di daratan maka kerajaan pusat tidak mempunyai hak ke atas rizab minyak tersebut.

Ini berikutan kenyataan kerajaan pusat bahawa royalti yang dituntut oleh kerajaan Kelantan adalah tidak munasabah kerana rizab minyak yang ada kini tidak berada didalam kawasan perairan milik negeri tetapi ianya berada di kawasan perairan negara.

Dah macam ugut mengugut pulak Husam dalam kes ni, kalau benar ada kawasan simpanan atau rizab minyak di daratan seperti didakwa, buat saja lah, tak perlu lah keluarkan kenyataan macam tu.

Kenyataan tu Sangkakala lihat seolah olah kerajaan negeri terdesak sangat nakkan royalti minyak walaupun kerajaan pusat telah memberikan wang saguhati kepada kerajaan negeri.

Jadi kerajaan Kelantan janganlah tamak dan politikkan isu minyak ni sebab kerajaan negeri selama ini juga tahu akan prosedur royalti tersebut.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Tiada ulasan: