Sabtu, 8 September 2012

SIFAT PEMAAF PERDANA MENTERI PERLU DICONTOHI

Walau pun dihina dimaki dan dihamun oleh segelintir rakyat Malaysia yang tidak suka dengan kepimpinan kerajaan Barisan Nasional yang diketuai oleh beliau, Perdana Menteri sedia untuk memaafkan remaja yang menunjukkan punggung pada gambar beliau.

Inilah sikap dan sifat yang cukup baik yang ditunjukkan oleh Perdana Menteri Malaysia.

Jika kita perbandingkan beza antara Perdana Menteri dengan ketua pembangkang, ianya amat jauh sekali yang mana sikap ketua pembangkang (Anwar Ibrahim) yang lebih kepada dendam dan amarah walaupun sudah ketara beliau yang bersalah.

Ini bukan kali pertama kita melihat Perdana Menteri memaafkan rakyat Malaysia, semasa beliau melawat ke kota London sikit masa dulu, terdapat segelintir penyokong himpunan Bersih yang cuba mengganggu Perdana Menteri dengan tujuan untuk memalukan beliau, namun tidak ada satu tindakan pun yang diambil.

Ini lah ciri ciri seorang Perdana Menteri yang kita semua mahukan dan bukannya seorang yang amarah serta pendendam seperti Anwar Ibrahim.

Sangkakala harap agar semua rakyat Malaysia dapat menilai yang mana kaca dan yang mana intan, jangan kerana guruh dilangit air tempayan kita curahkan.

Tiada ulasan: