Jumaat, 27 April 2012

RUPANYA NIK AZIZ PUN SAMA MACAM ANWAR

Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan menyeru kepada semua pengikut PAS agar turut sama dalam himpunan BERSIH 3.0 yang akan diadakan esok oleh jawatankuasa BERSIH yang diketuai oleh Ambiga.

Mungkin juga ada sesetengah orang lupa bahawa Ambiga ini adalah penyokong kepada Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual atau LGBT.

Sangkakala hairan kenapa Nik Aziz sanggup untuk menyeru kepada semua pengikut PAS agar mengikut orang yang secara terang-terang telah menentang hukum alam serta hukum Allah, adakah semata-mata kerana Nik Aziz merasakan hanya dengan cara itu maka populariti PAS serta beliau akan naik serta mendapat sokongan semua pihak?

Jika itu tujuan atau matlamat nik Aziz ternyata apa yang dicanangkan oleh beliau serta PAS selama ni memang tidak layak diberi penghormatan dan sekiranya iu tidak menjadi agenda utama, apakah agenda disebalik semua ini/

Sangkakala mendapat laporan dari seorang rakan bahawa, 3 buah bas dipenuhi oleh pak lebai telah turun ke Kuala Lumpur untuk memberi sokongan kepada pengamal LGBT serta pembela murtad Malaysia ini.

Adakah semua ini berbaloi dengan apa yang diperjuangkan oleh puak-puak PAS yang melaung-laungkan agama sebagai pegangan hidup mereka? Adakah islam menggalakkan kita menyokong orang seperti Ambiga?

Seperti biasa, fikir-fikirkanlah kerana kita semua adalah manusia yang dikurniakan oleh Allah dengn akal dan fikiran.

Tiada ulasan: