Sabtu, 25 November 2017

TUDUHAN MELULU KEATAS SEKOLAH !! KPM PERLU AMBIL TINDAKAN TEGAS !! @NajibRazak @zahid_hamidi @mahdzirkhalid @tunfaisal

Tular di laman media sosial apabila seorang pengguna mengemukakan kenyataan baawa seorang murid tidak dibenarkan untuk mengambil slip keputusan UPSR dan sijil sekolah kerana gagal membayar YURAN sekolah.

Rata rata netizen menanyakan soalan nama sekolah seperti yang di dakwa oleh seorang pengguna laman facebook dengan memggunakan nama Dzul Faa.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1528669447200945&id=100001737147821


Begitu banyak komen yang bertanyakan soalan dimana kedudukan sekolah berkenaan namun pemilik akaun tersebut membisu dengan tidak menyatakan dimana sekolah berkenaa.

Bagi Sangkakala, setelah begitu banyak komen yang bertanya tentang nama dan kedudukan sekolah tidak dijawab, maka ianya boleh dianggap sebagai tuduhan palsu dan ada kemungkinan ianya adalah untuk menjatuhkan reputasi sekolah atau Kementerian Pendidikan.

Oleh yang demikian, Sangkakala melihat bahawa ada keperluan pihak Kementerian Pendidikan membuat laporan kepada pihak berwajib untuk menyiasat perkara tersebut dan jika benar seperti.yang didakwa oleh pemilik akaun Dzul Faa, maka satu tindakan perlu diambil terhadap sekolah berkenaan.

Tetapi jika kenyataan daripada Dzul Faa ini tidak benar, maka pihak KPM perlu juga mengambil tindakan yang mana berita palsu ini sudah tular dikalangan masyarakat.



Tiada ulasan: