Selasa, 7 November 2017

BANJIR PENANG !!! WAN AZIZAH RELA KE PENJARA @NajibRazak @Zahid_Hamidi @tunfaisal

Kebanyakan Menteri termasuk Timbalan Perdana Menteri turun ke Pulau Pinag bagi melihat mangsa banjir dan memberikan bantuan kepada mangsa tanpa mengira fahaman politik.

Namun apa yang dilakukan oleh Wan Azizah yang juga merupakan Presiden PKR serta Ahli Parlimen di Pulau Pinang amat mengecewakan sekali.

Hanya melawat sambil menaiki kenderaan pacuan empat roda serta melambai tangan kepada mangsa dilihat satu tindakan lebih kepada meminta populariti semata mata.



Sepatutnya Wan Azizah lebih mengambil berat tentang rakyat di Pulau Pinang serta para pengundi tapi apa yang berlaku seterusnya seperti gambar di bawah adalah amat memeranjatkan.


Wan Azizah lebih rela berada di hadapan penjara untuk melakukan himpunan 1000 hari Anwar Ibrahim yang juga merupakan suami beliau daripada membawa pengikut untuk memberikan bantuan kepada mangsa banjir.

Timbalan Perdana Menteri sendiri turun padang melihat permasaalahan yang dihadapi oleh mangsa banjir atas dasar kemanusiaan dan atas dasar sebagai pemimpin kepada rakyat.



Begitu juga dengan Menteri Pertahanan, YB Datuk Seri Hishammuddin yang turun untuk melihat perkembangan kejadian banjir yang boleh dikatakan terburuk melanda negeri tersebut.


Tidak ketinggalan Menteri Perumahan, Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan, Tan Sri Noh Omar juga melawat mangsa banjir dan memantau operasi yang dilakukan oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia di Pulau Pinang.


Persoalannya disini, adakah Wan Azizah terlepas daripada tanggungjawab bagi membantu mangsa banjir di Pulau Pinang sehingga beliau sanggup meninggalkan mereka hanya semata mata mahu mendapatkan simpati orang ramai kepada Anwar yang dijatuhi hukuman akibat salah laku seks luar tabii?

Jika ini sikap pemimpin pembangkang, bagaimana mereka ini layak untuk mentadbir negara dan jika negara dalam masaalah, adakah mereka ini akan tampil ke hadapan untuk mencari jalan penyelesaian?

Sama sama kita fikirkan dan perlu diingat dengan menolak Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang akan membantu kita untuk menyelesaikan banyak perkara.


Tiada ulasan: