Sabtu, 7 Oktober 2017

TUN MAHATHIR #taktahu KENAPA DIA BUAT SOLAT HAJAT UNTUK ANWAR IBRAHIM @NajibRazak @tunfaisal

Masih ingat lagi kisah sebuah tilam diusung masuk ke mahkamah sebagai bahan bukti yang Anwar Ibrahim melakukan kesalahan meliwat bekas pemandu pribadi beliau?

Semua itu takkan mungkin dilupakan oleh mereka yang pernah mengikuti perkembangan kes liwat yang melibatkan bekas Timbalan Perdana Menteri tersebut.

Tapi sejak Tun Mahathir merasakan beliau tidak lagi diberikan muka untuk membela kroni kroni beliau mencipta lebih banyak kekayaan maka bermulalah satu episod yang seolah olah menolak semua perkara yang pernah berlaku di zaman Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Baru baru ini Tun Mahathir dikatakan telah mengadakan solat hajat untuk Anwar Ibrahim yang kini dipenjarakan atas tuduhan meliwat Saiful Bukhari yang merupakan pembantu pribadi beliau.

Adakah Tun Mahathir cuba untuk menjadi manusia sebaik wali pada ketika ini hanya semata mata untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang pernah beliau ketuai dulu?

Atau adakah Tun Mahathir akan mengatakan bahawa beliau tak tau tentang kes liwat berkenaan sepertimana yang beliau nyatakan semasa dalam siasatan oleh Suruhanjaya DiRaja berkenaan dengan kes kerugian dalam dagangan matawang asing di zaman beliau?

Jangan pula nanti bila diajukan soalan kenapa Tun Mahathir mengadakan solat hajat beliau akan memberikan jawapan TAK TAU.

Jawapan paling mudah yang dikemukakan oleh Tun Mahathir pada masa kini ialah TAK TAU sedangkan di zaman beliau dulu kononnya beliaulah yang tau tentang semua perkara tentang mentadbir kerajaan.



Tiada ulasan: