Selasa, 9 Februari 2016

MUKA TIGA BERADIK YANG MEMANG TAK BOLEH PAKAI #SCS

Masih ingat lagi muka 3 beradik di bawah? Atau masih kenal lagi siapa mereka? Kalau tak kenal rasanya kena makan kismis banyak banyak untuk menguatkan ingatan.


Ketiga tiga mereka inj adalah adik beradik yang satu masa dulu berantakan sehingga ada yang tak mengaku bahawa mereka adalah adik beradik kandung.

Tapi kini semuanya berubah apabila Azmin Ali menjawat jawatan sebagai Menteri Besar dan bermulalah episod bermuka muka dikalangan mereka.

Si Azmin Ali sudah tentulah dengan sikapnya yang lebih kepada politikus hingga membuatkan rakyat Selangor kini berada dalam ketakutan dengan penularan penyakit denggi yang begitu merisaukan.

Yang si Azwan Ali pula seperti biasa nak kata lelaki pun bukan nak kata perempuan pun bukan, duduk di tengah tengah dengan keceluparan mulutnya.

Dan yang paling menyesakkan mata ialah Umi Hafilda yang satu masa dulu begitu kuat menghentam Azmin Ali sehingga mendedahkan kononnya isteri Azmin mempunyai hubungan terlarang dengan Anwar Ibrahim hinggakan Azmin mwndapat layanan istimewa dari Anwar.

Itu dulu, tapi sekarang Umi mendiamkan diri daripada menyerang Azmin yang kita semua tahu banyak masaalah dengan sistem kewangan di negeri Selangor.

Umi Hafilda tak bertanya langsung tentang kemana duit baik pulih pintu gerbang, kubah masjid, malah isu DEIG juga tidak langsung di sentuh oleh Umi Hafilda.

Dari apa yang Sangkakala dengar, Umi sekarang pun dah bersenang lenang dengan apa yang di taburkan oleh Azmin bagi menutup mulut supaya tidak terus menyerang Azmin sebagai Menteri Besar Selangor.

Nampaknya Umi dah dibeli oleh Azmin dan adakah itu merupakan perancangan utama Umi satu masa dulu?

Walau apa pun disini Sangkakala nak bagi tau bahawa, rakyat Selangor perlu bangkit untuk mempersoalkan kemana wang yang diperuntukka  untuk beberapa pembinaan dan baik pulih bangunan kerana harga yang disebut adalah amat tidak munasabah.

Dan rakyat Selangor juga perlu mempertahankan kewangan Selangor kerana ianya adalah hak rakyat negeri Selangor yang sedang di rompak oleh Azmin dengan kuncu kuncunya.



Tiada ulasan: