Khamis, 24 Disember 2015

PUNCA SEBENAR BARANG RUMAH HAMIDAH OSMAN DILELONG

Sangkakala ternampak dalam beberapa postinh dalam facebook yang mengatakan bahawa Dato Hamidah Osman gagal membayar saman dan tindakan menyita serta melelong barangan rumah beliau sedang dijalankan semasa artikel ini ditulis.


Maka keluarlah beberapa poster seperti diatas yang Sangkakala KUTIP dari pengikut tegar Hamidah.

Mereka ni mengatakan bahawa Hamidah kalah saman Khalid Samad ekoran mempertahankan kalimah Allah.

Betul ke cerita ni? Atau sekadar nak menunjukkan betapa suci dan murninya manusia bernama Hamidah?

Yang sebenarnya, Hamidah bukanlah di saman atau dikenakan tindakan kerana mempertahankan kalimah Allah tetapi dia kalah saman menyebarkan gambar 'super impose' Khalid Samad memakai pakaian seorang paderi.

Satu lagi, Hamidah mendakwa bahawa beliau tidak dimaklumkan tentang penyitaan ini oleh peguam beliau yang juga merupakan peguam UMNO.

Disini Sangkakala pulak nak tanya, adalah Hamidah tahu bahawa beliau telah kalah dalam saman yang dikemukakan oleh Khalid Samad?

Takkan tak tau sedangkan kes tersebut dah lama diputuskan.

Biasanya mahkamah akan memberikan satu tempoh masa bagi seseorang itu untuk menjelaskan saman tersebut dan jika tidak dilunaskan maka tindakan menyita hak milik dengan nilai yang sama akan dilakukan.

Agaknya Hamidah sengaja nak tunjuk beliau suci dan kononnya UMNO menganiaya beliau maka nasihat nasihat bangang daripada orang keliling diambil kira dan apa yang berlaku hari ni, lelongan tetap dilakukan oleh mahkamah.


Tiada ulasan: