Isnin, 14 September 2015

AZMIN ALI LUPAKAN ASNAF DI SELANGOR !! ZAKAT DEIG UNTUK NEGERI SEMBILAN #NohOmar

Darul Ehsan Investment Group dikatakan masih belum beroperasi oleh Menteri Besar Selangor, Azmin Ali.

Tapi DEIG sudah mampu memberikan zakat kepada rakyat di Negeri Sembilan, diulangi!!! Negeri Sembilan.

Syarikat ini dikatakan akan menguruskan semua aset kerajaan Selangor seperti yang Sangkakala pernah tuliskan beberapa hari lepas.

Menteri Besar Incooperated dan Kumpulan Darul Ehsan Berhad yang selama ini menjaga harta kerajaan negeri bakal dudum dibawah DEIG dan itu belum dikiran lagi dengan beberapa buah anak syarikat yang lain.

Yang kelakarnya, PKR Negeri Sembilan menafikan bahawa mereka ada menerima wang zakat dari DEIG tetapi mengakui bahawa mereka ada menerima zakat dari Selangor.


Dalam gambar diatas jelas menunjukkan bahawa Ketua Perhubungan PKR Negeri Sembilan ada dalam majlis penyerahan wang zakat oleh DEIG dan MBI.

Bagaimana pula mereka mengatakan bahawa tidak menerima zakat dari DEIG?? Atau pengerusi Badan Perhubungan PKR Negeri Sembilan ni buta huruf sampai tulisan yang terpampang di belakang beliau tidak mampu dibaca?

Persoalannya kini, adakah sudah tidak ada golongan Asnaf di Negeri Selangor hingga wang zakat tersebut terpaksa diagihkan kepada orang Negeri Sembilan dan adakah penafian bahawa Negeri Sembilan tidak menerima wang zakat dari DEIG menjadi bukti bahawa wang tersebut telah hilang?

Banyak benda kini bermain difikiran tetapi yang paling penting sekali ialah, DEIG tidak boleh disiasat oleh PAC atau Jawatankuasa Kira Kira Wang Awam kerana syarikat berkenaan tidak tertakluk kepada akta anak syarikat kerajaan negeri tetapi ianya hanya tertakluk kepada undang undang penubuhan syarikat atau lebih senang disebut sebagai syarikat swasta.

Ini bukan sahaja menimbulkan keraguan dan kerisauan kepada ADUN Barisan Nasional malah ADUN mereka (PR) sendiri risau kerana tidak tahu menahu kemana hala tuju DEIG yang sebenarnya.

Dari apa yang Sangkakala lihat, Azmin mempunyai satu agenda dan tidak mustahil kalau ianya juga ada unsur unsur untuk melarikan harta kerajaan Selangor yang mana ianya adalah harta kepada seluruh rakyat dalam negeri tersebut.





Tiada ulasan: