Selasa, 22 September 2015

AKHIRNYA PAS TERSUNGKUR DI LEMBAH HINA KERANA MAT SABU

Hari ini jelas terbukti PAS menyungkur di lembah paling hina apabila parti tersebut dilihat tidak lagi menganggotai Pakatan Harapan Baharu yang disertai oleh PKR, DAP dan Parti Amanah Negara (PAN).

Siang tadi berlangsung majlis perasmian Pakatan Harapan Baharu dan wakil PAS tidak langsung kelihatan.


Sejak tahun 2008, DAP, PKR dan PAS menubuhkan Pakatan Rakyat namun setelah kekalahan Mat Sabu dalam pemilihan kepimpinan PAS baru baru ini maka Mat Sabu telah membuka sebuah parti baru.

Apa matlamat Pakatan Harapan Baharu? Sedangkan kita tahu bahawa DAP hanyalah mahukan kesaksamaan diantara Melayu dan bukan Melayu sedangkan dalam perlembagaan negara sendiri telah termaktub hak keistimewaan orang orang Melayu di Malaysia.

Begitu juga dengan PKR yang hanya memperjuangkan tentang Anwar Ibrahim yang terbukti bersalah kerana meliwat hendak dinaikkan sebagai Perdana Menteri.

Dan Parti Amanah Negara atau PAN pula lebih kepada dendam terhadap ahli PAS yang tidak memihak kepada Mat Sabu untuk menjadi Presiden.

Jadi dimana perjuangan ketiga tiga parti ini dan apa yang kita lihat hari ini, PAS yang menjadi mangsa seterusnya orang Melayu yang satu satunya bangsa meletakkan Islam sebagai agama akan terus tersepit.

Mat Sabu berjaya menidakkan PAS dalam PR kerana beliau tidak mendapat mandat sebagai Presiden dan jika ini pemimpin yang nak dinaikkan maka berpecahlah lagi orang Melayu.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa yg tersungkur dengan hina????

Bodoh ke apa kamu ni????


PAS tak nak masuk pakatan songsang ni sebab ada syaithan dalam dia (DAP la)