Sabtu, 21 Mac 2015

JELAS BETAPA BODOHNYA MANUSIA BERNAMA RAFIZI RAMLI

Malang sungguh nasib ahli PKR mempunyai Setiausaha Agung yang kerap kali menunjukkan kebodohan dirinya tak kira dalam PKR atau dalam PR.

Hari ni Rafizi mencabar Perdana Menteri serta Timbalan Perdana Menteri untuk membuat kenyataan menyokong akta Hudud jika ianya di bawa ke Parlimen.


Yang pegi cabar Najib ngan Muhyiddin tu nak buat apa? Sepatutnya cabar Lim Kit Siang dengan Wan Azizah sama ada mereka akan menyokong PAS jika Hadi Awang membentangkan usul enakmen undang undang Hudud ke Parlimen.

Sebab yang menjadi komponen dalam PR ialah PAS, PKR dan DAP, jadi ianya takde kena mengena dengan UMNO atau Barisan Nasional.

Semalam jelas enakmen undang undang Hudud telah dipersetujui di Kelantan yang mana kesemua 44 orang ADUN PAS dan UMNO bersetuju untuk melaksanakan undang undang berkenaan dan ianya menunjukkan secara nyata bahawa UMNO selama ini tidak menolak Hudud seperti man yang diperkatakan.

Rasa Sangkakala, Perdana Menteri pernah meminta supaya PAS membawa usul rang undang undang tersebut untuk dibahaskan di dalam Parlimen dan ianya akan disokong oleh ahli parlimen dari UMNO.

Dengan alasan yang mengatakan bahawa PAS jangan tertipu oleh helah UMNO adalah alasan bodoh semata mata begitu juga dengan mengungkit kembali kononnya UMNO pernah menendang PAS keluar dari komponen.

Yang secara terang terangan menghentam PAS kerana membawa usul Hudud ke sidang DUN Kelantan ialah DAP dan kenyataan menentang juga dikeluarkan oleh Timbalan Presiden PKR sendiri.

Jadi disini siapa yang memgkhianati siapa? UMNO khianat PAS hingga termaktubnya undang undang Hudud di Kelantan atau tohmahan yang dilemparkan oleh komponen PR sendiri terhadap PAS?

Jangan tunjuk bodoh lebih sangat Rafizi, simpan sikit untuk anak cucu tengok dimasa hadapan.


Tiada ulasan: