Khamis, 10 Mac 2016

PANAS !! PRESIDEN IKDDAS NAIK ANGIN DENGAN JABATAN AGAMA ISLAM #scs

"Pondan" diberi tugas sebagai penguatkuasa agama di Sgor

Institusi agama sering menjadi sasaran kritikan banyak pihak yang berusaha untuk melemahkan dan menjatuhkan kedudukan islam supaya dianggap lemah dan bermasalah. 

Jakim, Yapeim, Tabung Haji antara agensi yang telah menerima pelbagai tohmahan. 
2016 ini juga menyaksikan pelbagai langkah diambil bagi meneruskan agenda pihak tertentu yang tidak suka dengan agenda islam. 

Terbaru adalah langkah penstrukturan di Jab Agama Islam Sgor (JAIS) yang melibatkan pelbagai jabatan. Namun apa yang menariknya apabila Bahagian Penguatkuasaan turut mengalami proses pertukaran secara besar besaran sehingakan Ketua Penolong Pengarahnya merasakan apa yang berlaku itu adalah sesuatu yang merugikan. 

Ini kerana Bahagian Penguatkuasaan merupakan Bahagian yang paling hadapan dalam mendepani pelbagai aspek penyelewengan ajaran islam. Maknanya ia memerlukan tenaga kerja yang berpengalaman dan berkemahiran. 

Apa yang berlaku merupakan langkah melemahkan aspek penguatkuasaan dilakukan. 

Apakah ini merupakan suatu campur tangan politik  untuk melemahkan aspek penguatkuasaan? Dimana peranan Exco Agama dari Pas yang langsung tidak mengendahkan pergolakan dalaman organisasi agama ini? Apakah kerana tindakan pihak penguatkuasa yang kerap melakukan serbuan keatas pihak yang menyebarkan fahaman yang bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah Waljamaah, tidak disenangi oleh mereka itu????

Pendek kata melemahkan aspek penguatkuasaan adalah langkah terbaik untuk memastikan kepentingan pihak pihak tertentu terpelihara. Bak kata pepatah "bila kucing tak ada, tikus semakin berani". 

Hakikatnya bukan kucing tidak ada, tetapi kucing yang baru dimasukkan itu adalah kucing "Pondan" yang mengalami krisis identiti, yang tidak makan tikus bahkan takut dengan tikus. 

Bagaimana penguatkuasaan undang-undang hendak dilakukan jika para penguatkuasa pun lemah jiwa raga mereka.???

Saya lebih cenderong melihat isu ini sebagai suatu usaha terancang dari pihak tertentu yang ingin melemahkan institusi agama. 

Ini kerana Bahagian Penguatkuasa adalah barisan depan dalam mempertahankan kesucian islam. 

Lemahnya barisan hadapan bermaksa lemahlah syariat islam. Akan berleluasalah penceramah agama yang tidak bertauliah. Akan bebaslah penganut fahaman syiah, liberalisme & plulralisme agama, hizbur tahrir, millah ibrahim, wahabiah dan lain-lain lagi fahaman yang bertentangan dengan ajaran Ahli Sunnah Waljamaah. 

Kerajaan negeri pimpinan YAB Azmin Ali telah berjaya melemahkan peranan institusi agama di negeri Selangor...tahniah...


Presiden Ikatan Kebajikan & Dakwah Sgor (ikddas)

Itu kata Presiden Ikddas tentang penguatkuasaan agama Islam di Selangor, bagaimana pula dengan akhbar Selangorkini yang di letakkan di masjid masjid pada hari Jumaat sehingga mengganggu khutbah Jumaat yang disampaikan oleh Khatib sebelum solat didirikan? 

Apakah Jabatan Agama Islam dan Majlis Agama Islam sudah buta dalam rukun mendirikan solat Jumaat adalah mendengar dua khutbah? Apakah kerajaan negeri telah berjaya membutakan pengetahuan agama pegawai pegawai Jabatan Agama Islam Selangor hingga berterusan membiarkan perkara ini berlaku? 

Begitulah hebatnya kepimpinan Pakatan hingga agama Islam pun boleh di persenda. Yang juak juak PAS dalam kerajaan negeri pula terus membutakan mata dan memekakkan telinga kerana kuasa.



Tiada ulasan: