Khamis, 31 Mac 2016

LAPAN RATUS JUTA DUIT RAKYAT BAKAL LENYAP #scs

Dua projek loji air di Selangor bernilai RM 800 juta akan menjadi projek terbengkalai apabila projek Langat 2 siap kelak.

Itu apa yang di perkatakan oleh ADUN Permatang, Datuk Sulaiman Abd Razak.

Laporan lanjut DISINI


Persoalannya sekarang, kenapa kerajaan Selangor perlu untuk melaksanakan dua loji air sedangkan kerajaan pusat sudah pun menjalankan projek Langat 2 dan seperti yang kita semua maklum bahawa projek ini tidak mendapat sambutan daripada kerajaan negeri Selangor.

Apabila dikaji semula, masalah air kritikal akan berlaku pada 2017 hingga 2019 di negeri Selangor dan akhirnya 2 buah loji akan dibina dan ini disahkan oleh Menteri Besar sendiri.

Soalan kedua, adakah cerita air kritikal ini sengaja diada adakan oleh Menteri Besar untuk membolehkan dua buah loji ini dibina?

Kita semua dah tahu bahawa ada dua buah projek yang sedang dijalankan dengan menggunakan wang rakyat bernilai puluhan juta ringgit dan salah satunya baik pulih pintu gerbang Selangor yang menelan belanja tidak munasabah sehinga mencecah hampir 10 juta.

Mungkin juga dengan menakut nakutkan rakyat bahawa akan berlaku krisis air yang besar pada tahun depan maka rakyat akan menjadi takut dan menghalalkan pembinaan ini dan akhirnya pembinaan ini akan menjadi projek gajah putih di Selangor.





Tiada ulasan: