Rabu, 21 Mei 2014

#prktelukintan #mohpilihmah #dyanasofya BELUM APA APA DAH ADA HALANGAN KEPADA CALON DAP

Nampak gayanya belum jadi ahli parlimen dan belum pun menempa apa apa jawatan dalam parti, calon DAP P076 Parlimen Teluk Intan telah dihalang untuk meluahkan pendapat beliau.

Ini terbukti dalam rakaman video yang tersebar kini apabila Lim Kit Siang telah merampas microphone apabila ada wartawan yang bertanya kepada calon tentang pendapat sesetengah pihak bahaw beliau dijadikan batu loncatan seperti yang berlaku terhadap Tengku Aziz dulu.

Klik gambar untuk video

Disini yang sebenarnya dapat kita lihat secara terang terangan bahawa calon DAP berbangsa Melayu tapi masih mentah ini hanyalah sebagai umpan kepada undi orang Melayu di Teluk Intan.

Tangan yang memainkan peranan dalam pergerakan calon ini sekiranya menang adalah dari Lim Kit Siang dan kepimpinan DAP Kebangsaan dan apakah yang mampu dilakukan oleh calon DAP ini bagi membantu masyarakat di kawasan Teluk Intan?


Sangkakala tak nampak lagi yang calon ini mampu untuk membawa suara masyafakat di Teluk Intan tidak kira apa keturunan atau bangsa sekali pun ke peringkat lebih tinggi dan ke peringkat parlimen.

Calon DAP ini hanya dijadikan kuda tunggangan seperti mana yang kita lihat apa yang pernah berlaku kepada Tengku Aziz dahulu.

Halangan akan dilakukan jika hendak menjadi kepimpinan tertinggi dan akhirnya apabila sudah tidak sesuai maka calon ini akan dilempar ketepi ibarat hampas tebu yang sudah hilang manisnya.

Calon DAP ini hanya menjadi mangsa pelacuran politik yang dilakukan oleh DAP mungkin kerana faktor umur dan paras rupa tetapi dari segi kemampuan memimpin ianya tidak menjadi soal sedangkan rakyat Teluk Intan mahukan seorang pemimpin yang mampu untuk membawa suara mereka sepertimana yang dilakukan oleh Datuk Mah Siew Keong semasa menjadi Ahli Parlimen dan Timbalan Menteri satu masa dulu.


Banyak kemudahan telah disalurkan kepada penduduk Teluk Intan khususnya golongan petani, penternak dan nelayan sekitar kawasan Teluk Intan semasa beliau menjadi Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani sebelum tahun 2008.

Jadi disini juga kita dapat melihat antara dua orang calon, seorang dari Barisan Nasional dan seorang lagi dari DAP yag langsung tiada pengalaman memimpin dan sepertimana yang beliau katakan bahawa dulu Saudara Khairy Jamaluddin juga tiada pengalaman apabila menjawab kenyataan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Saudara Khairy Jamaluddin bahawa calon DAP ini tiada pengalaman sebagai ahli parlimen.

Sangkakala tidak menafikan bahawa tidak seorang pun yang terus mempunyai pengalaman dan Datuk Mah Siew Keong juga tidak mempunyai pengalaman sebelum menjadi ahli parlimen tetapi beliau ( Datuk Mah) sebelum itu telah memenangi kerusi DUN Pasir Bedamar dalam Parlimen Teluk Intan.

Ini lah kelebihan calon Barisan Nasional dimana pengalaman menjadi ADUN dan Ahli Parlimen serta Timbalan Menteri adalah harapan kepada kejayaan pembangunan di Teluk Intan.

DAP meletakkan Teluk Intan sebagai tempat ujikaji mereka dimana jika gagalnya calon ini nanti mentadbir Parlimen Teluk Intan, maka dengan mudah mereka akan menggantikan dengan orang lain sepertimana yang berlaku pada pru ke 12 hingga ke pru ke 13 dimana ahli parlimen DAP yang memenangi kerusi Parlimen Teluk Intan, P Manogaran telah menghilangkan diri sepanjang tempoh 2008-2013 dan mereka menggantikannya pula dengan Seah Leong Peng.

Adakah perkara sama akan berlaku lagi di Teluk Intan jika calon DAP ini menang sebagai ahli parlimen?

Jika sekarang sahaja kita sudah lihat bahawa calon (DAP) ini tidak boleh melontarkan pendapat atau pandangan beliau sepertimana yang diajukan oleh wartawan dalam video diatas, apakah calon ini mampu untuk membawa suara akar umbi ke peringkat parlimen tanpa perlu mendapatkan kelulusan dari bigboss beliau iaitu Lim Kit Siang.

Dan oleh itu, Sangkakala melihat bahawa calon DAP Teluk Intan hanyalah bayangan Lim Kit Siang hanya semata mata untuk mendapat kemenangan.

Sayang anak melayu telah dilacurkan dalam arena politik jahat DAP yang lebih rasis daripada apa yang dikatakan oleh calon mereka terhadap UMNO dan Barisan Nasional.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jatidiri Melayu tetap kekalkan .

Tak kira lah dia DAP ke, Gerakan ke, MIC ke, MCA ke,?

Kasih sayang terhadap seorang ahli DAP walaupun bukan Bangsa Cinabeng oleh seorang tua tu amat dikagumi.

Rakyat tau soalan wartawan memang perangkap maut untuk dijadikan bahan menghina Dan menjatuhkan imej ahli politik yang masih Suci Dan Muda.