Isnin, 22 Januari 2018

PERDANA MENTERI SEMENTARA !! SIAPA PULA SELEPAS TU ?? @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Bersorak sorai pengikut Tun Mahathir apabila Tun M kononnya akan dilantik sebagai Perdana Menteri jika Pakatan dapat menguasai kerajaan.

Tapi ada juga suara suara sumbang yang mempertikai perjawatan tersebut diserahkan kepada bekas Perdana Menteri yang kini mencecah usia 93 tahun.

Muhyiddin Yasin sendiri nampaknya kurang bersetuju dengan cadangan tersebut dan ini ada kemungkinan Tan Sri Muhyiddin lebih kenal dan tau modus operandi yang akan dijalankan oleh Tun M.


Kemarahan Tun Mahathir menggelegak apabila anak beliau yang merupakan bekas Menteri Besar Kedah dilihat tidak mempunyai peluang untuk terus ke hadapan bagi menerajui negara sebagai Perdana Menteri dan ini yang membuatkan Tun Mahathir menggunakan taktik serangan bertubi tubi hingga keluar dari parti dan menubuhkan parti baru serta memilih untuk bergabung dengan musuh politik beliau selama puluhan tahun.

Jika Tun Mahathir diangkat sebagai Perdana Menteri, adakah beliau akan membiarkan orang lain bagi menggantikan jawatan beliau selain daripada Mukhriz anak beliau sendiri?

Tun Mahathir mungkin merasakan bahawa gerakan yang beliau lakukan sekarang ini tidak dapat dihidu oleh orang lain dan ternyata beliau silap langkah sebab sekarang bukan lagi seperti zaman beliau menjadi Perdana Menteri dahulu yang mana setiap perlakuan beliau tidak ada siapa yang berani untuk mengangkat muka.

Zaman sekarang semua orang layak bersuara, dan semua orang layak untuk memberikan pendapat dan jika di zaman Tun Mahathir memerintah dahulu, sudah pasti ramai yang menetap di Penjara Kemunting.

Anwar Ibrahim juga Sangkakala percaya melihat perkara ini walaupun kini beliau dalam penjara atas kesalahan meliwat dan setiap gerak geri Tun Mahathir bersama kuncu kuncunya sudah pasti akan ditentang oleh PKR apabila Anwar dibebaskan kelak.



Tiada ulasan: