Rabu, 11 Januari 2017

OPERASI PEMBERSIHAN KAKITANGAN GIATMARA MALAYSIA @@NajibRazak

Timbalan Pengerusi GIATMARA Malaysia, Dato Armand Azha mangatakan bahawa GIATMARA akan melakukan operasi pembersihan keatas kakitangan yang tidak menyokong kerajaan.


Sangkakala amat bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Dato Armand dimana jika kakitangan agensi, jabatan, kementerian atau apa sahaja berkait dengan kerajaan tetapi tidak menyokong dasar kerajaan masih menjawat jawatan sebagai kakitangan kerajaan, maka dasar kerajaan itu tidak akan sampai ke sasaran iaitu rakyat di bawah.

Ini kerana, kakitangan ini merupakan ajen khas kerajaan untuk menyampaikan maklumat tentang dasar dan perancangan kerajaan kepada rakyat tetapi dengan adanya virus sepertikata Dato Armand, maka dasar dan pembangunan ini tidak akan diberi makluman kepada masyarakat dan akhirnya ianya akan berlalu begitu sahaja.

Ini semua berpunca daripada kakitangan kerajaan yang tidak menyokong kerajaan tapi masih lagi duduk sebagai kakitangan dan mereka ini akan selalu mengkritik dasar kerajaan sehingga lupa bahawa gaji yang dibawa pulang adalah hasil dari pihak yang dikeji dan dicela oleh mereka.

Dan sepatutnya, semua agensi, jabatan, kementerian mahupun anak syarikat kerajaan perlu menapis semula kakitangan yang menjadi gunting dalam lipatan.



Tiada ulasan: