Jumaat, 28 Oktober 2016

AZMIN ALI KANTOI FITNAH UMNO DAN.BARISAN NASIONAL @NajibRazak @NohOmar #scs14

Kecoh baru baru ini apabila Azmin Ali selaku Menteri Besar Selangor mendakwa bahawa pencemaran air yang berlaku di Selangor adalah berpunca dari perbuatan khianat UMNO dan Barisan Nasional.

Tindakan Azmin membuat tuduhan tersebut telah membuatkan beberapa pemimpin pemuda UMNO dari Selangor tampil dengan membuat laporan polis mendesak supaya Azmin Ali mendedahkan bukti jika benar seperti yang beliau dakwa.

Namun sehingga kini Azmin masih tidak mengeluarkan bukti malah mengatakan bahawa bukti berkenaan tidak perlu disebarkan.

Hari ini Menteri Alam Sekitar pula mengeluarkan kenyataan bahawa siasatan awal mendapati tiada unsur unsur sabotaj sepertimana yang didakwa oleh Azmin di Sungai Langat.


Sangkakala melihat bahawa tindakan Azmin menuduh secara membabi buta itu hanyalah untuk menutup kegiatan kilang haram yang bertebaran di Selangor lebih lebih lagi di pinggir Sungai Langat.

Mungkin denga tindakan menuduh UMNO dan Barisan Nasional maka rakyat akan mengalihkan pandangan daripada kelemahan pemerintahan kerajaan kepada UMNO dan Barisan Nasional.

Azmin Ali sebenarnya adalah Menteri Besar yang gagal apabila tidak mampu untuk memberikan alternatif kepada permasaalahan air di Selangor.

Berbanding Menteri Besar sebelum ini, Azmin dilihat hanya mampu untuk menunding jari menyalahkan pihak lain daripada memerah otak mencari jalan penyelasaian.

Di zaman YB Khalid Ibrahim menjadi Menteri Besar beberapa alternatif di jalankan seperti membuat kolam tadahan air dan penggunaan air lombong bagi mengatasi masalah tersebut walaupun kolam tadahan sehingga kini belum siap dan penggunaan air lombong adalah amat tidak sesuai kerana mengandungi arsenik berlebihan.

Kini Azmin mungkin akan mencari lagi alasan untuk menyelamatkan diri daripada menggalas tanggungjawab sebagai Menteri Besar dan kita boleh nantikan tuduhan atau jawapan bodoh yang akan beliau keluarkan sikit masa nanti.



Tiada ulasan: