Jumaat, 6 Mei 2011

DAP AKAN BUANG MAYAT ORANG ISLAM KE LAUT

 
Kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP sekali lagi mencabar hak dan kepentingan orang melayu dan islam, ini berikutan  hasrat beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam mahu menjadikan sebuah tapak tanah di Jelutong di sini sebagai tanah perkuburan mungkin tidak kesampaian.ini kerana kerja-kerja pembersihan yang dijalankan di atas Lot 22 itu dimulai pada hari ini, manakala NGO terlibat masih tidak mengetahui tentang status tanah tersebut.
Sebelum ini beberapa NGO Islam yang bergabung atas nama Forum Penyelarasan Umat (Forum) mempertahankan Lot 22 bagi mengatasi masalah tanah kubur yang terhad. Mereka terdiri daripada Persatuan Anak Jati Melayu Pulau Pinang (Pajim), Islamic Propagation Society International (IPSI) dan Jemaah Islah Malaysia (JIM)..Pengerusi Persatuan Kebajikan Insan Mulia (PKIM), Aminah Abdullah memberitahu, beliau mengesyaki wujud salah guna kuasa kerana dalam pengetahuannya, status tanah tersebut belum diputuskan.

Jika keadaan ini berlanjutan, dengan kietiadaan tanah perkuburan untuk orang-orang islam di Pulau Pinang, tidak mustahil satu masa nanti kerajaan DAP minta PAS keluarkan fatwa mengatakan, boleh di kebumikan di laut jika tiada tanah (darurat). Mungkin masa tu nanti baru semua penduduk Pulau Pinang akan sedar secara keseluruhan.

Jika benar parti PAS telah mengislamkan DAP, perkara ini seharusnya tidak terjadi. Yang peliknya, kenapa Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang Mansor Othman yang juga merupakan EXCO Agama Negeri berpeluk tubuh mendiamkan diri dengan tidak berbuat apa-apa? Mungkinkah beliau telah di beli seperti mana Lim Guan Eng cuba untuk membeli Dr Fairus Khairuddin dulu dalam usaha kerajaan Pulau Pinang untuk memberikan tanah kepada kroni yang didakwa telah memberi sumbangan semasa Lim Guan Eng bertanding semasa PRU 12 yang lalu.

Sangkakala rasa penduduk atau pengundi di Pulau Pinang harus memikirkan semula di mana kesilapan mereka semasa PRU12. Harap-harap PRU13 perkara yang sama tidak berulang. Kuburkan DAP di Pulau Pinang!!!

Tiada ulasan: