Khamis, 11 April 2019

LAMA MENGHILANG !! RAFIZI RAMLI MUNCUL DENGAN KEBODOHAN @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Lama menyepi dari arena politik selepas kalah bertanding sebagai Timbalan Presiden PKR dengan Azmin Ali, Rafizi Ramli baru baru ini buat come back berceramah dalam sesi kempen di PRK Rantau.

Bagi mereka yang meminati ceramah Rafizi Ramli yang begitu banyak pembohongan dan penipuan sudah pasti menuggu nunggu kehadiran beliau berceramah.

Seperti yang lepas lepas, kali ini Rafizi Ramli kembali dengan cerita dongeng yang cuba untuk memperbodohkan pengundi Rantau yang akan membuang undi 2 hari lagi.

Salah satu pembohongan yang disebut oleh Rafizi adalah berkenaan calon BN bagi DUN Rantau, Datuk Seri Utama Mohammad bin Hasan yang juga merupakan bekas Menteri Besar Negeri Sembilan yang memegang nombor 1 dalam undian kedudukan calon dan lebih dikenali dengan panggilan tok mat hasan.

Rafizi Ramli mengatakan bahawa Tok Mat Hasan lebih fokus untuk menjadi Perdana Menteri.


Rafizi cuba memperbodohkan pengundi DUN Rantau yang telah pun tahu bahawa dengan hanya bertanding sebagai ADUN mana mungkin Tok Mat Hasan memberikan fokus untuk menjadi Perdana Menteri, malah untuk menjadi Menteri Besar semula pun tidak boleh memandangkan kerajaan negeri dikuasai oleh Pakatan Harapan.

Tetapi kemenangan untuk Tok Mat Hasan adalah amat penting bagi membantu kemajuan DUN Rantau sebab apa? Sebab Tok Mat Hasan sudah pasti akan lantang bersuara di dalam Sidang DUN bagi mempertahan dan membela nasib rakyat Rantau khususnya dan rakyat Negeri Sembilan amnya.

Jika calon PH dipilih, sudah pasti akan hanya mengikut telunjuk kerajaan dan kuasa mendesak akan berkurangan.

Orang Rantau juga rasanya lebih kenal Tok Mat Hasan berbanding calon dari PKR yang bukan merupakan anak kelahiran Rantau seperti Tok Mat Hasan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan