Isnin, 27 Mei 2019

PENEROKA FELDA PERLU SEDAR SIAPA YANG LEBIH BAIK @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal

Kata pepatah orang dulu dulu, SESAL DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TIADA BERGUNA menjadi teladan kepada warga Felda dan rakyat Malaysia sekarang.

Sebelum Pilihanraya Umum ke 14, pelbagai janji janji manis diberikan kepada warga Felda dan pelbagai tohmahan serta fitnah dilemparkan kepada kerajaan Barisan Nasional ketika itu menjadikan ramai generasi ke dua dan ketiga peneroka menongkah arus menentang kerajaan.

Seperti kita semua ketahui, ianya diketuai oleh Mazlan Aliman yang menjadi Pengerusi yanh digelar sebagai ANAK yang kononnya memperjuangkan nasib peneroka Felda.


Hari ini peneroka Felda tidak ubah seperti peminta sedekah yang mengharapkan bantuan daripada kerajaan Pakatan untuk.mendapatkan wang perbelanjaan hari raya yang bakal tiba lebih kurang seminggu dari sekarang.

Mazlan Aliman sendiri kononnya sekarang cuba menjadi hero sekali lagi dengan membuat desakan supaya wang bantuan tersebut diberikan kepada peneroka walaupun Azmin Alu selaku Menteri berkenaan telah menyatakan bahawa tiada wang untuk sambutan hari raya pada tahun ini.

Alasan yang diberikan oleh kerajaan Pakatan amat mudah iaitu kerajaan terdahulu berbelanja lebih hingga wang untuk bantuan berkenaan terpaksa di hentikan pemberiannya.

Apa pun yang berlaku, walaupun kerajaan Barisan Nasional dikatakan berbelanja lebih, namun kebajikan rakyat tetap menjadi agenda utama kepada mereka (Barisan Nasional).

Beberapa bentuk bantuan juga diberikan kepada rakyat semasa Barisan Nasional memerintah dan ianya sekarang dihentikan dan ada dikurangkan dengan kadar yang tidak munasabah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan