Jumaat, 6 Julai 2018

NELAYAN PULA JADI MANGSA KEKEJAMAN KERAJAAN PH @chedetofficial @muhyiddinyassin @NajibRazak @Zahid_Hamidi

Selepas menang PRU, belasan ribu penjawat awam diberhentikan kerja dan hilang pendapatan dikala orang Islam hendak menyambut hari raya.

Pelbagai janji janji yang diberikan semasa kempen pilhanraya juga tidak mampu ditunaikan sehingga kini dan tidak lagi ada kelihatan janji janji tersebut akan dilaksanakan.

Kini para nelayan pula akan kehilangan punca rezeki berupa elaun sara hidup bulanan sebanyak RM 300 akan hilang dihentikan oleh kerajaan.

Baca DISINI


Selama ni kerajaan Barisan Nasional memberikan elaun sara hidup bagi menampung kehidupan mereka sekaligus mengurangkan kos tangkapan ikan yang boleh menaikkan harga ikan dipasaran.

Mahathir mengatakan bahawa elaun selama ini mennggunakan wang kerajaan atau sumber haram.

Agaknya Mahathir dah tak mampu untuk berfikir bagaimana untuk mencari sumber kewangan bagi membantu para nelayan yang juga merupakan rakyat Malaysia.

Kehidupan nelayan khususnya nelayan pesisir pantai boleh dikatakan daif dan dengan pemberian bantuan kepada mereka oleh kerajaan Barisan Nasional dulu maka ianya sedikit sebanyak mampu untuk membantu mereka meneruskan kehidupan seharian.

Tambahan pula apabila tiba musim tengkujuh dan ribut, kehidupan mereka (nelayan) akan lebih terhimpit dan dengan bantuan elaun berkenaan ianya boleh meringankan beban.

Jika kerajaan hari ini memberhentikan bantuan berkenaan, siapa yang akan membantu mereka apabila tiba musim tiada ikan atau musim angin kencang?

Jelaslah kerajaan hari ini hanya memikirkan diri sendiri berbanding kebajikan untuk rakyat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan