Isnin, 30 April 2012

JELAS NIK AZIZ KELIRU DENGAN ORANG SENDIRI



Sah Nik Aziz Nik Mat sudah nyanyuk dan tidak layak lagi untuk menjawat jawatan didalam PAS, beliau sendiri sudah keliru untuk membezakan pengikut PAS ataupun bukan. Ini jelas dalam kenyataan beliau bahawa yang melakukan keanasan di Dataran Merdeka kelmari dalam himpunan BERSIH adalah bukan dari golongan orang atau pengikut PAS.

Jika bukan pengikut PAS, mereka ni pengikut siapa? Yang baju berwarna merah yang mengatakan mereka adalah unit amal PAS itu pula datang dari mana?

Adakah itu juga nak dikatakan orang-orang UMNO atau BN?

Semua persoalan ini perlu dijawab oleh PAS, Nik Aziz juga kelihatan sudah mula mencari ruang untuk melepaskan diri dari bertanggungjawab dalam insiden keganasan kelmarin.

Nik Aziz juga mengakui beliau ada memberikan wang kepada peserta yang pergi ke Dataran Merdeka, dengan kenyataan ini terbukti bahawa Nik Aziz adalah salah seorang playmaker dalam himpunan tersebut.

Dengan cara memberi wang kepada peserta, maka beliau menggalakkan peserta untuk berhimpun dan seterusnya terjadi kekecohan yang kononnya dimulakan oleh pihak polis.

Jika difikirkan, pihak polis hanya menerima arahan untuk bertahan di Dataran Merdeka, apabila keadaan menjadi tegang maka adalah menjadi tanggungjawab polis untuk mengambil tindakan.

Dalam kejadian keganasan melampau yang dilakukan oleh pengikut-pengikut BERSIH, beberapa orang peserta himpunan serta anggota polis dilaporkan telah mengalami kecederaan dan dirawat dihospital.

Mungkin PAS kini amat terdesak untuk mendapatkan kuasa hingga sanggup melakukan apa saja termasuk berkompromi dengan pembela murtad iaitu Ambiga yang juga merupakan seorang penyokong LGBT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan