Isnin, 6 Julai 2015

RAHIM THAMBY CHIK DESAK @NajibRazak LEPAS JAWATAN SEMENTARA

Agaknya memang dah jadi lumrah manusia apabila makin tua makin kurang ingatan dan kurang juga dalam pemikiran.

Maaf la kalau ayat diatas tu agak kasar, tapi itu lah hakikat yang Sangkakala nampak sekarang ni.

Tun Mahathir sebagai contoh, seorang negarawan yang disegani satu ketika dulu nampaknya mencetuskan sath anjakan paradigma yang mana dia sendiri memecahkan penyokong beliau menjadi kepada dua dengan membuat pelbagai tudihan liar terhadap Perdana Menteri.

Bukan beliau sahaja yang mengalami symptom tersebut, malah ada juga bekas pemimpin lain yang sama juga.

Seperti contoh, Tan Sri Rahim Thamby Chik, bekas Ketua Menteri Melaka yang pernah satu ketika dulu menjawat jawatan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia menyarankan agar Perdana Menteri melepaskan jawatan buat sementara waktu ekoran beberapa tuduhan di lemparkan terhadap beliau.


Saranan apa ni? LEPAS JAWATAN SEMENTARA WAKTU, ada ke perkara sebegitu biasa berlaku?

Biasanya kalau dah lepas jawatan tu, lepas terus je lah, mana ada sementara waktu macam yang Rahim sebutkan.

Dengan mengatakan bahawa perkara tersebut pernah berlaku di zaman beliau menjadi Ketua Menteri Melaka, rasanya itu dua perkara berbeza apabila kepimpinan di Negeri Melaka pada ketika itu sendiri mendesak agar beliau melepaskan jawatan sebagai Ketua Menteri dan di peringkat kebangsaan pula, EXCO pergerakan Pemuda pada ketika itu juga meminta beliau melepaskan jawatan.

Tapi dalam kes Najib Razak pula, ahli MT masih bersama dengan beliau dan sentiasa menyokong dan memberikan semangat kerana semua ahli MT tahu bahawa tuduhan ke atas Najib adalah bertujuan untuk mendesak beliau melepaskan jawatan.

Jadi kepada Tan Sri Rahim, jangan samakan apa yang berlaku dulu demgan situasi sekarang.



6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah pembodek itulah jawapan kamu. Kamu tak pernah pegang jawatan kerajaan mungkin. Itu sebabnya kamu merapu dan serlahkan perangai kamu sebenar. Kalau nak bodek tuh agak agaklah. Bukan semua pembaca bebal tahap kamu. Letak jawatan sementara lebih manis didengar dari digantung tugas yang lazimnya digunapakai kiranya individu tersebut disiasat atas sesuatu tuduhan.

Blog kamu ikut suka kamulah nak tulis apa tapi pembaca yang dapat menilai modal ilmy kamu.

Tanpa Nama berkata...

Biasalah Regimen Komunis RBA setiap kali bila ada rakyat yang tampil membela Najib secara sepontang ada anasir-anasir Regimen Komunis akan mengeluarkan ayat yang telah melekat di mulut mereka iatu pembela Najib pembodek

Komunis memang sejak dari sebelum 13 Mei memang tidak setuju kepimpinan Melayu serta Raja-raja Melayu.

Inilah Regimen yang dahulunya bergerak di dalam hutan kini telah bertapak di bandar-bandar termasuklah yang melalak dalam blog ni.

Tanpa Nama berkata...

anom 1;04....KALAU KENA ATAS NAJIB,MACAM-MACAM ALASAN UNTUK MENGHALALKAN TINDAKAN ,,CERR KENA PADA ORANG PILIHAN KAMU,.CEPAY PULAK KAMU MENIDAKKAN....APA-APAPUN SYURGA DAN NERAKA PILIHAN MASING-MASING,LEBIH-LEBIH LAGI DIBULAN PUASA NI.

LETAK JAWATAN SEMENTARA ADALAH CARA MENCURI JAWATAN DALAM BENTUK BARU UNTUK DIBERI PULA PADA GENG SENDIRI....TIDAKKAH ITU YG BERLAKU PADA RAHIM TUH??? DAN TIDAKKAH INDIVIDU INI ADALAH INDIVIDU YG SAMA. DISEBALIK SEMUA INI ADA ORANG BERSEMBUNYI SETELAH MELEMPAR BATU....SUNGGUH TERKUTUK GOLONGAN INI DAN MUDAH-MUDAHAN JAHANAMLAH MEREKA--MEREKA INI

Labu8455 berkata...

Lihat kamu sendiri, jari baru ada sembilan (kurang dari biasa) tapi ada hati untuk memandang rendah pada orang yang tidak sehaluan dengan kamu. Tuhan berikan kamu cuma 9 batang jari itu ada sebab serta hikmahnya - semoga kamu insaf dan sedar diri !

Tanpa Nama berkata...

9 batang jari tu lebih baik dari kongkek budak bawah umur kat melaka tu Labu

apanakkata berkata...

Bukan anak kita aje yang mati mak Andih, anak orang lain pun mati jugak.. - Politik Pak Pandir @ UMNU. Maka terjunlah si Luncai dengan labu labunya.. biarkan, biarkan.... kah kah kah.. bila Luncai dah tenggelam, bloger hatu raya ni pun terhegeh hegeh la pulak cari tuan baru.. tipikal anjing UMNU.