Rabu, 11 Mac 2015

CADBURY DISERANG SEKALI LAGI !!! KALI NI SIAPA PULA NAK BUAT UNTUNG ???

Kita pernah dikejutkan dengan penemuan DNA babi dalam produk coklat kononnya keluaran cadbury Malaysia dan syarikat berkenaan menerima impak yang begitu besar apabila rata rata orang Melayu Islam di negara ini menolak coklat keluaran syarikat tersebut.

Tapi percaya atau tidak, Sangkakala mengatakan itu semua adalah konspirasi untuk menjatuhkan syarikat berkenaan disamping mendapat keuntungan hingga dengar khabarnya ada yang mampu mengeluarkan kenderaan bernilai hampir jutaan ringgit.

Kita tinggalkan dulu cerita tersebut dan kini nampaknya Cadbury sekali lagi menerima hentaman yang lebih kurang sama cuma caranya berbeza.


Kali ni Cadbury nampaknya diserang pula dengan gambar babi kononnya terdapat pada coklat keluaran syarikat berkenaan.

Dan satu lagi yang Sangkakala nampak ada konspirasi untuk menyerang cadbury adalah dengan bukti resit pembelian kononnya coklat berkenaan di beli di Malaysia.


Boleh dikatakan Cadbury mengeluarkan mungkin puluhan ribu coklat yang sama tapi belum pernah selama ini terdapat logo berkenaan dan bagaimana pula baru kali ini coklat tersebut dikesan berada di pasaran.

Walau bagaimanapun Sangkakala ucapkan tahniah kepada pihak cadbury kerana dengan pantas menjawab isu tersebut dengan menafikan bahawa coklat tersebut di buat di Malaysia dan pihak Cadbury tidak mempunyai kuasa untuk menahan mana mana pihak untuk mengimport atau membeli coklat tersebut dari negara luar.

Begitu juga dengan kes yang lepas, Sangkakala melihat bahawa coklat yang dikatakan mengandungi DNA babi tersebut mungkin dibeli dari luar negara dan pembalut coklat tersebut sahaja yang ditukar.

Berkenaan dengan resit pembelian pula, rasanya tidak mustahil sesetengah pihak membuat pembelian coklat sama di Malaysia kemudian coklat yang diimport ditunjukkan sebagai barang yang dibeli.

Jadi kepada pihak pihak yang berkenaan yang cuba untuk mengganggu gugat syarikat demi kepentingan diri, bawa bawa lah bertaubat dan insaf.



1 ulasan:

Algojo berkata...

Kaaah kah kah. Indon bangang kaki nombol. Kena sangat la ngan oku nih... kah kah kah