JOM SELAWAT

JOM SELAWAT

live streaming / siaran langsung

Khamis, 31 Januari 2013

MAHFUS DAH TUNJUK GELABAH

Nampak sangat Mahfus buat kerja tak profesional, baling batu sembunyi tangan, baru baru ni buat pertanyaan seolah olah satu tuduhan, hari ni pusing 360 darjah kata itu hanya pertanyaan kepada kerajaan.

Mengulas tentang surat arahan penghantaran kad pengenalan yang tidak dituntut ke Sabah, Mahfus mengatakan beliau meminta penjelasan sama ada perkara itu benar atau tidak, seolah olah beliau mengatakan bahawa surat yang diterima melalui pos kononnya adalah benar.

Namun setelah Datuk Seri Hishamuddin mengatakan ianya palsu dan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara akan membuat laporan polis serta merta beliau (mahfus) mengatakan itu adalah soalan dan sekiranya polis mahu menyoal siasat beliau kenalah soal siasat penghantar surat (postman) yang menghantar surat tersebut ke rumah beliau.

Apa punya bangang MP Pokok Sena ni, sepatutnya beliau boleh mengemukakan soalan sama ada surat yang beliau terima itu sahih atau tidak bukannya bertanyakan soalah sama ada benar atau tidak kad pengenalan tersebut dihantar ke Sabah.

Disitu sahaja kita semua sudah dapat melihat bahawa mahfus tidak bukanlah seorang yang cerdik dalam menyusun kata kata atau mungkin sudah agak ridau jika disiasat oleh polis atau pihak berwajib, beliau menepis dengan cara yang agak bodoh.

Jadi terpulanglah kepada orang Pokok Sena sama ada mahu memilih orang yang sebegini untuk menjadi wakil mereka di Parlimen atau tidak.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

SPRM SILA SIASAT MAHFUZ OMAR

Kalau mengikut undang undang, memalsukan dokumen adalah satu kesalahan dibawah akta pencegahan rasuah, jadi dokumen palsu mahfuz ni macam mana nak buat?

Klik dan baca link dibawah
http://t.co/iz8dmDSK

Haha, kantoi pulak mahfuz kali ni, bersiap sedialah bersama dengan nizar lambai nanti ye.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PARIT BUNTAR BERGEGAR LAGI

Parit Buntar bakal bergegar lagi pada 2 februari nanti apabila Menteri Besar Perak Datuk Seri Zambri Abdul Kadir akan turun bersama sama dengan rakyat Parit Buntar.

Kehadiran pemimpin negeri itu sudah pasti menjadi kegusaran kepada pembangkang yang sekarang memonopoli DUN Kuala Kurau dan Titi Serong serta Parlimen Parit Buntar.

Ini kerana kedua dua ADUN serta Ahli Parlimen pembangkang dikawasan itu sejak memenangi Pilihanraya Umum yang lalu tidak melakukan apa apa kemajuan di kawasan tersebut.

Mungkin pembangkang hanya meletakkan calon tangkap muat untuk mewakili mereka di kawasan tersebut dan membuatkan kebajikan rakyat di sekitar Parit Buntar terabai.

Mereka mereka ini dilihat lebih cenderong ke arah isu serta cerita kawasan lain sedangkan isu seperti rakyat miskin dan sebagainya tidak mendapat perhatian.

Dari pengamatan Sangkakala, semua kerja kebajikan ini sudah dan sedang dilaksanakan di Parit Buntar dan sudah jelas kelihatan beberapa rumah serta penduduk yang daif telah diberi bantuan oleh UMNO kawasan Parit Buntar bersama sama agensi agensi kerajaan dan Gerakan Belia 4B Malaysia yang telah mencapai jumlah sebanyak RM 5.9 juta sepanjang tahun 2012.

Ini disahkan oleh Pengerusi MP3 Tuan Haji Mohd Salleh Mat Disa yang juga merupakan pemangku Ketua UMNO Bahagian.

Dengan kehadiran Menteri Besar ini sedikit sebanyak akan memberikan penambahan bantuan kepada rakyat sekitar Parit Buntar dan ianya sudah pasti memberi keselesaan yang tinggi.

Tahniah kepada semua dan Sangkakala menyeru kepada rakyat Parit Buntar untuk sama sama hadir menyambut kehadiran Menteri Besar Perak.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT LANGGAR PERLEMBAGAAN PERLEMBAGAAN NEGARA

Isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam nampaknya masih belum reda reda lagi, ramai pemimpin serta ulama tanah air mempunyai pandangan tersendiri dalam isu tersebut.

Sangkakala juga setuju dengan pandangan bekas Ketua Hakim Negara Tun Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim.

Beliau mengatakan bahawa ianya telah termaktub di bawah undang-undang di 10 negeri yang menetapkan penggunaannya hanya untuk orang Islam sahaja dan semua pihak harus menghormati peruntukan undang-undang tersebut dan tidak mempersoal mahupun membangkitkan perkara itu sama sekali.

Perlembagaan Persekutuan juga dengan jelas menyatakan bahawa Islam merupakan agama rasmi negara, justeru semua pihak termasuk bukan Islam perlu memahaminya serta tidak menuntut perkara yang tidak sepatutnya.

Dalam kenyataan oleh Tun Ahmad Fairuz itu jelas menunjukkan bahawa pihak pembangkang telah melanggar perlembagaan negara, dan seperti juga sebuah parti, ianya terikat dengan perlembagaan dan jika sesiapa didapati melanggar perlembagaan boleh dikenakan tindakan.

Ini juga bermaksud, pihak yang melanggar perlembagaan ini boleh dikenakan tindakan undang undang.

Lagi satu, apa yang Sangkakala lihat kini ialah, orang yang melanggar perlembagaan ini tidak mustahil akan menukar perlembagaan tersebut demi untuk mencapai apa yang diingini oleh mereka kerana ianya menjadi halangan kepada agenda perubahan mereka.

Dalam konteks ini Sangkakala melihat pembangkang telah cuba mencetuskan rasa kurang senang umat Islam di Malaysia dan apa yang sebenarnya mereka (DAP) inginkan ialah kesaksamaan dalam segala hal diantara Melayu Islam dan Bumiputera dengan bukan Islam atau bukan bumiputera.

Untuk mencapai kesaksamaan itu, adalah tidak mustahil mereka akan mengubah perlembagaan negara dan keistimewaan orang Melayu Islam itu akan terpadam dengan sendirinya.

Kita khusunya orang Melayu juga perlu sedar bahawa agenda ini telah lama dicadangkan oleh puak pembangkang khusunya DAP hingga terjadinya satu rusuhan kaum pada 13 mei 1969.

Ini perlu kita kekang supaya kesinambungan keistimewaan orang Melayu itu berterusan dan tidak sesekali diperkotak katikkan.

Mungkin ada Melayu yang tidak sedar tentang agenda ini dan mereka terus menyokong secara membabi buta akibat daripada termakan hasutan serta dakyah terpesong yang diilhamkan oleh pembangkang.

Cuma kita sebagai rakyat Malaysia yang mahukan kesejahteraan serta kemakmuran ini berterusan dan sudah semestinya kita menolak mereka ini daripada menjadi peneraju kerajaan.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

@NajibRazak MOHON SETIAUSAHA AGUNG MAPIM SERTA ABIM JANGAN PERGUNAKAN ORANG YANG TERTINDAS

Mohon pencerahan daripada MAPIM dan ABIM tentang perkara ini.

Artikel ini Sangkakala tujukan khas buat Setiausaha Agung MAPIM atau Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia, CIKGU MOHD AZMI ABDUL HAMID.

Sangkakala menyanjung tinggi usaha usaha MAPIM yang ingin membina prasarana di Palestin seperti ingin membina hospital, sekolah dan sebagainya untuk kemudahan rakyat GAZA yang seagama dengan kita.

Ianya juga dapat menunjukkan bahawa perpaduan dan tali persaudaraan Islam sejagat terlalu utuh.

Malam tadi Sangkakala sempat pergi mendengar ceramah tentang GAZA di Alor Pongsu Bagan Serai dan secara peribadinya Sangkakala juga amat terharu dan sedih melihat video video klip yang ditayangkan semasa ceramah sedang diadakan.

Pengeboman dan pembunuhan rakyat GAZA yang tidak berdosa, termasuk kanak dan wanita turut menjadi mangsa keganasan rejim Zionis, semuanya ditunjukkan di video klip tersebut.

Tahniah juga Sangkakala ucapkan kepada MAPIM yang telah membawa 2 orang rakyat Gaza yang dikatakan mempunyai hubungan dengan salah seorang syuhada yang gugur syahid dalam mempertahankan Palestin.

Dengan ucapan beliau yang penuh semangat (berbahasa arab) dan diterjemahkan ke dalam bahasa Melayu ianya amat menaikkan semangat untuk berjuang membela Islam.

Begitu juga dengan ucapan daripada Yang DiPertua ABIM negeri Perak, Suhaimi Bin Latip pada awalnya.

Namun apa yang lebih menyedihkan lagi ialah, Sangkakala melihat MAPIM seolah olah menggunakan 2 orang rakyat Palestin ini untuk kepentingan politik dan bukannya ikhlas untuk membantu mereka.

Bayangkan, dalam ceramah malam tadi, Setiausaha Agung MAPIM mengatakan bahawa pemergian Perdana Menteri pada kali pertama sudah dijulang sebagai wira negara, sedangkan beliau sendiri sudah 5 kali ke Palestin, adakah ini bermaksud Setiausaha Agung MAPIM ini juga mahu beliau diangkat sebagai wira negara?

Untuk pengetahuan Cikgu Mohd Azmi, Perdana Menteri tidak meminta diri beliau diangkat setinggi itu oleh rakyat Malaysia, tetapi kerana beliau adalah pemimpin tertinggi negara dan adalah menjadi kebanggaan kepada seluruh rakyat Malaysia apabila beliau adalah pemimpin negara pertama menjejakkan kaki ke Gaza selepas diserang oleh Zionis.

Perdana Menteri Malaysia sebenarnya ingin melihat sendiri situasi yang berlaku di Gaza kerana selama ini beliau hanya menerima laporan tentang keperitan serta kepayahan hidup rakyat Gaza.

Adakah kepergian Perdana Menteri itu dianggap sesuatu yang menyusahkan MAPIM?

Sangkakala juga ada melihat baru baru ini Datuk Ahmad Maslan turut sama sama hadir dalam pelancaran Tabung Gaza oleh MAPIM dan ini menjadi bayangan jelas bahawa usaha usaha MAPIM mendapat restu dari kerajaan serta Perdana Menteri.

MAPIM perlu melihat perkara ini sebagai sesuatu yang positif dan ransangan yang amat bermakna kerana restu dari kerajaan untuk usaha usaha MAPIM amat perlu dalam menerima sumbangan rakyat Malaysia.

Berbalik kepada ucapan CIKGU MOHD AZMI tadi, Sangkakala lihat MAPIM membawa 2 orang dari Gaza ini untuk kepentingan politik pembangkang dan perlu kita semua maklum, apa perasaan kedua dua orang rakyat Palestin ini sekiranya mereka memahami apa yang diucapkan oleh penceramah semalam.

Ini kerana kedua dua mereka tidak memahami bahasa Melayu dan sekiranya mereka memahami apa yang diucapkan oleh penceramah sudah pastilah mereka akan merasa sedih kerana perjuangan mereka di Gaza dipolitikkan di Malaysia.

Sangkakala juga merasa amat dukacita serta malu dengan sikap Setiausaha Agung MAPIM dengan apa yang terjadi malam tadi, mempergunakan orang yang tertindas untuk kepentingan politik dan Sangkakala rasa ini adalah sesuatu yang tidak bertanggungjawab.

Dengan wajah yang agak warak, CIKGU MOHD AZMI yang mewakili MAPIM dilihat tidak profesional dalam membezakan yang mana satu perjuangan jihad dan yang mana satu perjuangan politik, agenda yang dibawa tidak menepati sasaran yang diperlukan.

Satu lagi yang agak mengecewakan apabila Setiausaha MAPIM menyamakan Jalur Gemilang dengan bendera Amerika dan ini menampakkan bahawa MAPIM tidak pernah merasa bangga dengan Jalur Gemilang yang menjadi lambang negara.

Setiausaha MAPIM juga ada menyebut tentang slogan gagasan 1Malaysia 'Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan' adalah tidak benar sedangkan rakyat Malaysia menyambut baik slogan ini yang dilihat sebagai tranformasi kerajaan dalam menjaga kebajikan rakyat.

Sangkakala juga merasa curiga dengan kutipan individu yang dijalankan malam tadi, adakah ianya benar benar untuk membantu Gaza atau ianya untuk tabung politik pembangkang atau kedua duanya sekali.

Kerana apa Sangkakala katakan begitu? Kerana bagi Sangkakala, jika mereka (MAPIM) boleh mempergunakan 2 orang rakyat Palestin ini untuk ceramah politik, tidak mustahil MAPIM juga akan menggunakan kaedah sama untuk mendapatkan dana bagi perjalanan politik dengan menggunakan nama tabung Gaza.

Begitu juga dengan ABIM, sebuah angkatan belia Islam, sepatutnya tidak terpengaruh dengan dakyah politik tetapi perlu memperjuangkan anak anak melayu Islam di dalam negara.

Sangkakala tidak mengatakan bahawa mereka ini tidak memperjuangkan semua itu, tetapi bagi sebuah pertubuhan belia yang sedikit sebanyak menerima bantuan dari kerajaan berupa kewangan tidak sepatutnya Yang DiPertua ABIM Perak yang mengatakan bahawa pemergian Perdana Menteri ke Gaza tidak bermakna sekiranya Malaysia tidak mengiktiraf Hamas sebagai kerajaan.

Adakah YDP ABIM Perak ini tidak mengikuti perkembangan semasa dengan berkata begitu? Apabila Perdana Menteri menjejakkan kaki ke Gaza ini secara tidak langsung mengeratkan hubungan antara dua kerajaan dan tidak perlu rasanya kita sebagai kerajaan negara lain mengiktiraf kerajaan Hamas yang menang dalam pilihanraya Palestin.

ABIM perlu melihat perkara ini dengan agaka serius kerana ianya adalah tidak bertepatan dengan prinsip belia pada ketika ini.

Akhir sekali Sangkakala ingin memberi pesanan kepada MAPIM dan ABIM, berjuanglah kerana Allah SWT dan bukannya kerana politik sempit pembangkang, berjuanglah dengan ikhlas bukannya kerana ada udang disebalik batu.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Rabu, 30 Januari 2013

KHALID NAK SPIN PULAK PASAL SYABAS

Apa lagi si Khalid ni nak spin pasal SYABAS? Kata nak ambil alih pulak dah.

Takkan tak tau selama ni kerajaan Selangor pegang 30% syer dalam SYABAS sampai kata nak ambil alih tu.

Buat masa ni Sangkakala rasa baik le kalau kerajaan Selangor selesaikan masalah lain yang dah ada depan mata sekarang ni daripada pening kepala pasal air.

Kerajaan pusat nak bantu dah kerajaan negeri taknak, kononnya sebab politik. Itu le pemikiran Pakatan yang hanya berpolitik hinggakan kemudahan rakyat pun dipolitikkan.




Pssttt..selesaikan dulu masalah ibu tunggal tu..ni dah sampai warga emas pulak..





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PSM TAK SEDAR AGAKNYA NI

PSM dikatakan telah menghantar permohonan untuk menyertai Pakatan dalam pilihanraya akan datang.

Yang Sangkakala rasa pelik sikit bila kata nak MENYERTAI dan mereka telah menghantar surat permohonan kepada Pakatan untuk itu.

Mungkin PSM tidak sedar atau kurang periksa agaknya, untuk menyertai Pakatan Sangkakala tidak lihat bagaimanakah caranya kerana Pakatan Rakyat tidak didaftarkan lagi.

Jadi dengan menghantar surat untuk menyertai Pakatan Rakyat adalah sesuatu yang mustahil.

Tapi sebab nak sama sama menjahanamkan negara, mereka ini tidak peduli sama ada ianya sah atau tidak.

Berbalik kepada surat untuk menyertai tadi, Sangkakala teringin juga nak bertanya kepada PSM, kepada siapa surat tersebut dihantar? Wan Azizah, Karpal atau Haji Hadi? Kerana mereka bertiga ini semuanya pengerusi dan Presiden dari tiga parti yang berbeza.

Jadi kalau PSM kata surat mereka tidak dibalas adalah benar dan tepat kerana tidak sesiapa yang boleh menjawab surat tersebut.

Tapi ini tidak dapat dibezakan oleh PSM.

Sayang sekali kan? Mungkin kerana pemimpin ketiga tiga parti ini melihat kebodohan PSM, maka permohonan tersebut di biarkan.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

NIK AZIZ KENA SERANG

Dalam kata nak tegakkan negara Islam, PAS tukar kata nak jadikan negara berkebajikan.

Sedangkan kerajaan Barisan Nasional dah lama buat negara berkebajikan ni, sejak dari zaman merdeka lagi.

Tapi di Kelantan tak tau le negeri kebajikan macam mana kalau dah tanah untuk rakyat pun habis kena sapu.

Sampai rakyat Kelantan dah mula naik bengang dengan orang tua nyanyuk ni, mungkin dah hilang sabar agaknya.

Tak pernah dengar di Kelantan ada perhimpunan jalanan yang menghalang kenderaan Menteri Besar Kelantan, sekarang dah ada.

Itu tandanya rakyat Kelantan sudah mula sedar bahawa mereka ditipu dan ditindas selama ini.

Berbeza dengan kerajaan Barisan Nasional yang menepati janji serta memberi bantuan tanpa mengira fahaman politik, sebagai contoh, tidak ada langsung bahagian dalam borang pemberian BR1M tentang parti yang disertai, ini menunjukkan kerajaan Pusat prihatin terhadap semua lapisan masyarakat.

Kalau dulu mungkin rakyat Kelantan selalu digula gulakan dan sering diasuh supaya percaya dengan kerajaan PAS kini ianya sudah tidak lagi.

Jadi kerajaan PAS kena bersedia untuk menjadi pembangkang di Kelantan sebab dah lama sangat pun memerintah namun tiada apa apa kemajuan yang kelihatan.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KERAJAAN SELANGOR SUDAH PANAS

Nampaknya Khalid Ibrahim dah panas tu sebab Perdana Menteri tak bubar Parlimen lagi.

Khalid kata nak bubar DUN Selangor jika Perdana Menteri masih tak bubar parlimen sampai Chap Goh Meh nanti.

Apa nak susah, kan kuasa untuk bubar DUN terletak pada Menteri Besar, bubarkan saja lah.

Khalid dah macam main ugut ugut pulak, ini ke mentaliti sorang Menteri Besar?

Kalau Pulau Pinang' Kedah dengan Kelantan nak ikut sekalipun silakan, takde siapa yang nak halang.

Tak payah le nak cakap cakap macam orang tengah gila meroyan kat situ, tapi yelah, dah memang perangai si gagap ni nak ugut orang, macam Kerajaan pusat risau agaknya.

Sangkakala secara peribadinya mencabar si Khalid gagap supaya membubarkan DUN Selnagor terlebih dahulu.

Apa macam? Ada berani ka? Kalau setakat nak berkokok dalam reban tak payah le Khalid.







Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PECAT USTAZ NASHA KALAU PAS BERANI

Ustaz Nasha telah digugurkan dari menjadi ahli Majlis Syura PAS baru baru ni, tapi kenapa tak pecat terus keahlian beliau? Adakah PAS takut dengan kekuatan ustaz Nasha selama ni?

Tapi kalau dilihat dan dikaji dari sudut kenyataan kenyataan pemimpin PAS, jelas terbukti bahawa mereka ada sedikit kerisauan sebenarnya terhadap beliau.

Mungkin beliau lebih dipercayai didalam PAS selama memegang jawatan Timbalan Presiden oleh para ahli parti tersebut.

Mungkin juga PAS merasakan sekiranya ustaz Nasha dilucutkan keahliannya seperti Hasan Ali, maka ahli ahli PAS yang lain akan berduyun duyun sama keluar parti.

Alamat kosong la parti Islam tu, silap silap berkubur.

Apa apa pun ahli ahli PAS boleh melihat dan menilai sendiri kepimpinan mereka kinin sanggup membuang orang pernah menyumbangkan jasa dan tenaga dalam membantu PAS untuk PRU12 yang lalu, namun apa yang beliau perolehi kini ialah hinaan dan cercaan dari pemimpin PAS.

Renung renungkanlah sikap dan perangai mereka ini.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

SEBAB KENAPA PAKATAN KUTUK @NajibRazak KE GAZA

Patut le Pakatan beriya-iya kutuk Perdana Menteri ke Gaza baru baru ni, pelbagai tohmahan dan cacian dilemparkan kepada beliau serta rombongan.

Kisah macam gambar diatas dulu kecoh dan heboh diperkatakan, tentang sokongan Anwar terhadapa keselamatan Israel kononnya hingga beliau tidak melihat bahawa Israel yang menyerang Palestin.

Itu sebab juga Pakatan menyerang secara bertubi tubi terhadap pemergian Perdana Menteri ke Gaza dan salah seorang yang menerima tamparan hebat ialah Ustaz Nasha, bekas Timbalan Presiden PAS.

Ustaz Nasha telah digugurkan dari Majlis Syura PAS yang bermesyuarat dan dipengerusikan oleh Nik Aziz telah menggugurkan ustaz Nasha kerana mengikuti rombongan tersebut.

Mungkin ini semua adalah desakan dari Anwar yang dikatakan mempunyai hubungan dengan Israel supaya ustaz Nasha digugurkan dan dimaklumkan juga bahwa nama ustaz Nasha tidak disenaraikan sebagai calon dalam PRU13 yang mewakili parti tersebut.

Lihatlah, betapa PAS terpaksa mengikut kata PKR dan DAP demi untuk memiliki kuasa dan pangkat, hinggakan lupa dimana perjuangan sebenar mereka.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

@NajibRazak @MuamarGhadafi CABAR PAKATAN

Cabaran dari Timbalan Presiden Majlis Belia Malaysia kepada Pakatan supaya jangan hanya pandai nak kritik kondem dan sebagainya terhadap pemergian Perdana Menteri ke Gaza.

Klik sini untuk bacaan lanjut

http://bit.ly/UBGyI2

Tapi mahu ke Anwar pergi ke Gaza selepas dia menyokong keselamatan Israel?

Rasanya cabaran ini takkan disahut sebab Pakatan kalau bab kerja jihad dan fisabilillah ni memang pantang la, takut mati le katakan, kang pegi sana kot terlepas pula peluru sesat, tak ke padam riwayat mereka, dah tak dapat nak menipu rakyat Malaysia lagi.

Apa apa pun tahniah sdr Mua'amar Ghadafi yang berani mencabar kepimpinan Pakatan.


psstt..sahut le cabaran tu bro..takkan cabaran budak pun tak berani kot




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KHALID SAMAD KESAL DENGAN KEHADIRAN PEMBERITA DAN PELAJAR

Ishh, apa Khalid Samad kata dalam laman twitter ni? Macam orang kesal je bunyinya.

Kalau ye pun sambutlah kehadiran mereka mereka tu dengan baik, bukan kata "habis pagi ku" macam bunyi orang ada program lain, tapi sebab mereka mereka ni datang dah tergendala, tak gitu?

Tapi yang sebenarnya inilah kepimpinan pembangkang, mereka ini sebenarnya tidak pernah menghargai setiapa apa yang hadir dalam hidup serta diri mereka.

Fikir punya fikir, mereka ni juga rakyat Malaysia yang tidak lepas dari menikmati keselesaan hidup di bumi ini, namun apa yang mereka lakukan?

Mereka tetap merasakan ketidakpuasan hingga sanggup melakukan perkara perkara yang bukan sahaja memalukan negara tapi juga melibatkan kerugian harta benda.

Kita seharusnya menolak kepimpinan begini dari terus memesongkan pemikiran rakyat Malaysia yang dulunya terkenal dengan sikap lemah lembut serta sopan santun, kini sudah pandai melakukan keganasan di jalanan akibat dari hasutan pembangkang.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

HANTU PUNYA YUSERI YUSOF

Apa cerita blogger UMB si Yuseri Yusof ni, tak habis habis nak susahkan orang la dia ni.

Sangkakala bukan le marah, tapi nak tergelak pula bila sahabat Sangkakala ni kantoikan wartawan cina MalaysianInsider yang agak cun juga la kan dimalukan oleh YY.

Tak patut YY buat macam tu, tapi yelah untuk menegakkan kebenaran ianya diharuskan walau apa apa hal sekalipun.

Jom kita baca kat sini untuk tengok macam mana double Y bongkar cerita ni klik link dibawah..

http://bit.ly/11ar7Lh







Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KAUM ASLI TERUS DITINDAS DI SELANGOR

Penghulu masyarakat Orang Asli kaum Temuan hari ini membuat laporan polis terhadap Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Langat kerana didakwa memindah milik tanah seluas 7,160 hektar di Mukim Tanjung Duabelas, Kuala Langat kepada pihak lain tanpa pengetahuan mereka.

Penghulu masyarakat Orang Asli kaum Temuan hari ini membuat laporan polis terhadap Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Langat kerana didakwa memindah milik tanah seluas 7,160 hektar di Mukim Tanjung Duabelas, Kuala Langat kepada pihak lain tanpa pengetahuan mereka.
    
Malam anak Gerchang yang diwakili Raymond Tan membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam di Shah Alam.

Satu lagi kepincangan kerajaan Selangor menindas kaum asli di negeri tersebut.

Adakah mereka ini tidak mempunyai hak di negeri Selangor hingga diperlakukan sebegitu?

Kerajaan Pakatan perlu lebih prihatin dalam isu kebajikan masyarakat setempat.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Selasa, 29 Januari 2013

SEKEJAP SOKONG SEKEJAP TIDAK

Baru lagi Khalid kata kerajaan Pakatan diSelangor memperolehi sokongan dari rakyat negeri tersebut sebanyak 60%, ni sekarang dah kata 65% kata gagal, yang mana satu betul ni Kahlid?

Agaknya masa nak sebut 65% kata PR gagal tu tergagap gagap sebab Nurul Izzah ada di depan, jadi tersasul kata sokong.

Ini adalah hakikat sebenar yang melanda Pakatan sekarang ini, dengan pelbagai isu dan kerenah, rakyat sudah hilang kepercayaan kepada tampuk pemerintahan mereka, bukan sahaja di Selangor, malah diseluruh negara.

Dengan masalah air, sampah dan pelbagai lagi kes kes yang menampakkan kerajaan negeri tidak cekap dalam pentadbiran di negeri tersebut.

Begitu juga di Pulau Pinang, penindasan terhadap rakyat semakin menjadi jadi dan sebagai contoh pemusnahan warong DOREMI di negeri tersebut telah membuktikan bahawa kerajaan Pakatan tidak bertimbang rasa terhadap rakyat.

Jadi fikir fikirkanlah apa yang dilakukan oleh mereka terhadap rakyat dinegeri negeri yang mereka kuasai sekarang.



KECOH PASAL RCI DALAM PAKATAN ADA PATI

Sibuk sangat nak cerita pasal PATI di Sabah, dalam pakatan sendiri pun ada PATI, siapa nak jawab tu?

Kali ni kita tengok mesti 3 ekor monyet yang macam dalam gambar diatas tu mesti naik minyak sebab rahsia mereka selama ini tertutup rapi sekarang terbuka luas oleh sebab pemimpin mereka yang tersilap percaturan.

Untuk menyiasat pendatang asing di Sabah sahaja rasa Sangkakala tidak mencukupi dimana, ketiga tiga orang diatas juga perlu disiasat darimana dan dengan siapa mereka berurusan semasa mendapat kad pengenalan serta taraf warganegara.

Pasti akan ada yang memaki hamun lepas ni, kerana dikalangan mereka ni pula penuh dengan kontroversi panas.

Jadi nantikan sama sama apa akan jadi dengan mereka mereka diatas tu.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KHALID IBRAHIM HINA WARGA TUA DI SELANGOR

Khalid Ibrahim hari ini berkata bahawa beliau menggalakkan warga emas dii negeri itu untuk mengemukakan saman terhadap beliau berkenaan dengan menifesto Pakatan Rakyat pada PRU12 yang lalu.

Beliau berkata bahawa kerajaan negeri telah memberikan segala galanya kepada warga emas ini sepanjang kerajaan Pakatan Rakyat memerintah.

Apa yang dituntut oleh warga emas tersebut ialah insuran takaful bernilai RM2500 seorang yang dikatakan telah dimasukkan sama dalam menifesto kerajaan negeri namun hingga kini tidak terdengar apa apa beruta mengenainya.

Khalid pula berkata bahawa kerajaan negeri ada memberi sumbangan khairat kematian dan baucer pembelian barang bernilai RM 100 kepada setiap warga emas walaupun ianya tiada dalam menifesto.

Mungkin Khalid terlupa bahawa nilai 100 dengan 2500 itu jauh bezanya atau mungkin kerana untuk menutup cerita 2500 maka baucer 100 tersebut diberikan.

Tahniah dan teruskan saman tersebut kepada si gagap sekor ni, jangan bagi peluang dia dengan sewenang wenangnya menipu rakyat Selangor dan mungkin mereka ini beranggapan bahawa warga emas ini tidak tahu apa apa dan perkara itu akan didiamkan sehingga menjelang PRU13 dimana mereka akan menabur janji sekari lagi.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

SOKONGAN IBU TUNGGAL DI PARIT BUNTAR MENINGKAT

Satu majlis perasmian serta mesyuarat agung penubuhan Persatuan Ibu Tunggal Cekal kawasan Parit Buntar telah diadakan pada petang ini.

Majlis yang dihadiri oleh kira kira 300 orang ibu tunggal sekitar kawasan Parit Buntar turut dihadiri oleh Pengerusi Persatuan ibu Tunggal negeri Perak.

Majlis perasmian telah disempurnakan oleh pemangku ketua UMNO Bahagian Parit Buntar Ybhg Tuan Haji Saleh Mat Disa.

Dalam ucapan perasmian beliau, beliau telah menekankan betapa pentingnya usaha usaha kearah kemajuan sertajati diri para ahli.

Beliau juga menyeru agar ahli ahli persatuan agar lebih tabah serta cekal dalam menjalani kehidupan sehari hari demi kelangsungan diri masing masing.

Dalam ucapan tersebut, beliau juga memohon supaya semua yang hadir agar sama sama membantu kerajaan dalam usaha usaha untuk memajukan negara.

Tuan Haji Saleh juga telah berjanji bahawa beliau akan membantu selagi terdaya dalam setiap permasaalahan yang dialami oleh ahli persatuan serta penduduk di sekitar Parit Buntar.

Akhir sekali beliau memanjatkan doa kehadrat ilahi agar persatuan ini serta ahli ahlinya mendapat rahmat dan hidayah dari Allah SWT.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

ADAKAH INI BAGUS UNTUK ISLAM WAHAI PAS

Sangkakala nak tanya pada para pemimpin PAS yang segelintirnya menyokong penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi Melayu, adakah mereka ini mahu perkara yang terjadi seperti didalam gambar diatas berlaku?

Gambar tersebut jelas menunjukkan bahawa wanita Islam sipa bertundung didalam gerja dan mungkin sedang diberi khutbah oleh paderi di hadapan mereka.

Inilah kekeliruan yang bakal terjadi sekiranya penggunaan Kalimah Allah dibenarkan penggunaannya didalam Bible.

Anak anak melayu Islam sudah tidak kenal yang mana satu Tuhan bagi Islam dan yang mana satu pula bukan.

Harapan Sangkakala, mereka mereka ini diberi hidayah serta petunjuk supaya kembali ke jalan yang benar, tidak terpengaruh dengan dakyah songsang yang akan menyesatkan mereka semua.


ANGKUHNYA PAS TERHADAP NASHA

PAS hari ini mengeluarkan kenyataan bahawa pengguguran ustaz Nasha dari Majlis Syura tidak merugikan parti tersebut.

Disini kita dapat melihat bahawa PAS sememangnya tidak akan atau pernah menghargai segala pengorbanan ustaz Nasha sepanjang beliau menjadi pemimpin dalam parti tersebut.

Pernah menjawat jawatan Timbalan Presiden sudah pastilah banyak pengorbanan yang telah dilakukan oleh ustaz Nasha dalam PAS.

Tapi oleh kerana ustaz Nasha dilihat lebih neutral berbanding dengan pemimpin lain, ianya menjadi kegusaran kepada PAS.

PAS juga mengatakan bahawa tindakan ustaz Nasha mengiringi rombongan Perdana Menteri ke Gaza adalah sesuatu yang melanggar etika serta dikhuatiri akan menjadi ikutan pemimpin lain didalam PAS.

Ini juga secara langsung menidakkan usaha ustaz Nasha dalam memperjuangkan Islam tanpa mengira parti.

PAS juga beranggapan bahawa tindakan Nasha tidak mustahil untuk lompat parti kerana beliau mengikuti rombongan tersebut.

Jelas PAS tidak memperjuangkan Islam secara profesional, mengongkong pemimpin untuk berjuang juga dilihat seperti pentingkan diri.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MAZLAN ALIMAN CUBA MENCARI SEMULA PUBLISITI

Setelah menghadapi beberapa kes yang boleh dikatakan mengaibkan, Mazlan Aliman dilihat kini cuba mencari semula publisiti beliau kerana didapati populariti sebagai timbalan pesuruhjaya PAS Johor semakin berkurangan.

Untuk mendapatkan semula populariti tersebut, Mazlan mengambil langkah mengajak YB Dato' Ahmad Maslan untuk berdebat.

Beliau juga mendakwa itu semua adalah kerana persatuan ANAK tidak dapat memberikan ceramah di Felda Felda kerana dihalang oleh kerajaan.

Jelajah oren tidak dapat melakukan ceramah kerana ianya tidak dibenarkan oleh peneroka itu sendiri dengan cara menghalang rombongan mereka (jelajah oren) dari memasuki kawasan penempatan mereka.

Tindakan peneroka tersebut mungkin disebabkan kerana penceramah jelajah oren tidak akan berceramah kearah kebaikan tetapi lebih kepada ceramah politik yang akan memfitnah, mencerca dan mencaci kerajaan sedangkan para peneroka ini tahu dan sedar dengan bantuan dan kemudahan yang disediakan oleh kerajaan kepada mereka.

Mungkin juga Mazlan kini sedang berlegar legar untuk mendapatkan populariti setelah ada peneroka mendakwa bahawa beliau menggelapkan wang mereka dan ini membuatkan para peneroka lain sudah hilang keyakinan serta kepercayaan terhadap beliau.

Untuk bertanding di Johor misalnya, kekuatan Mazlan tidak kelihatan apa bila rakyat Johor sendiri seolah olah menolak kehadiran beliau walau pun beliaui adalah anak kelahiran negeri tersebut.

Jadi Sangkakala nasihatkan kepada Mazlan Aliman supaya hentikan jelajah bodoh yang dilakukan sekarang, lebih baik tumpukan perhatian di tempat beliau bertanding kerana rakyat yang diwakili oleh beliau lebih memerlukan perhatian daripada tempat tempat lain.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Isnin, 28 Januari 2013

ALHAMDULILLAH USTAZ NASHA TERLEPAS DARI BAI'AH GILA PAS

Anggota Parlimen Bachok, Nasharuddin Mat Isa tidak disenaraikan sebagai calon PAS pada Pilihan Raya Umum Ke-13, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Ini juga bermakna Ustaz Nasha telah terlepas dari bai'ah menceraikan isteri serta harta benda haram seumur hidup.

Dengan tidak mencalonkan beliau, sudah pasti seorang lagi pemimpin PAS terlepas daripada cerai taklik terhadap isteri yang selama ini bertungkus lumus membantu dalam segala hal.

Sangkakala melihat bahawa dengan pemergian Ustaz Nasha ke Gaza bersama sama Perdana Menteri baru baru ini telah mendapat keberkatan dari Allah dimana Allah SWT telah menunjukkan hidayahNya kepada Ustaz Nasha.

Mungkin sebab itu juga, Ustaz Nasha kelihatan tenang apabila menerima berita walaupun tidak secara rasmi akan pemecatan beliau dari ahli Majlis Syura PAS.

Ketenangan beliau juga pasti akan terlihat apabila mendapat berita bahawa beliau tidak lagi dicalonkan sebagai wakil rakyat mewakili PAS.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

ANGKARA SOKONGAN ISLAM DALAM PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE

Apa dah jadi ni? Adakah ini  yang menjadi keinginan segelintir pemimpin Melayu Islam dalam Pakatan Rakyat? Adakah ini matlamat perjuangan mereka? Adakah ini yang dikatakan memperjuangkan Islam oleh PAS?

Semua ini sekarang sudah jelas terbukti, apa akan jadi dengan nasib anak bangsa kita dikemudian hari nanti? Adakah mereka (generasi akan datang) masih menegenali Islam, Masjid serta Al-Quran?

Adakah keadaan seperti gambar diatas kita akan biarkan terjadi dimasa hadapan? Semua ini terletak di tangan kita. Kita yang akan menentukan apa yang akan dan bakal berlaku dimasa hadapan, walaupun mungkin ada yang mengatakan itu adalah takdir.

Tapi walau apa apa pun kita kena terima hakikat bahawa kuih akan mengikut acuannya dan generasi masa hadapan diibaratkan kuih, kita pula menjadi acuannya, jadi kita yang akan mencorakkan kejadian, kepercayaan serta pegangan untuk geerasi akan datang.

Fikir fikirkanlah semua, kerana yang akan berjalan dimasa hadapan itu adalah anak cucu kita, yang akan melangkah jauh kedepan itu adalah generasi pelapis kita, jadi jangan kita perjudikan semua itu kerana kerakusan dan ketaksuban kita semata mata.





NIK AZIZ SANGGUP LAKUKAN APA SAHAJA DEMI PADERI KRISTIAN

Kerana ingin menunjukkan sokongan terhadap kristianisasi, Nik Aziz sanggup untuk mebatalkan temujanji beliau dan berjumpa pula dengan Father Sebastian Michael Biskop Roman Katholik bagi negeri Pulau Pinang, Perak, Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu,

Bukankah temujanji tersebut telah diatur dan sebagai seorang pemimpin Islam, temujanji yang dilakukan perlulah ditunaikan terlebih dahulu kerana setahu Sangkakala, untuk membuat temujanji dengan seorang Menteri Besar tidak boleh dilakukan dengan hanya mengambil masa yang singkat.

Tapi Father Sebastian Michael dengan mudah dapat berjumpa dan bukan itu sahaja, perjumpaan tersebut dilanjutkan hingga temujanji Nik Aziz dibatalkan, hebat paderi paderi kristian sekarang ni kan?

Kalau dulu, pemimpin PAS amat kurang senang dengan kristianisasi dan dalam amanat Haji Hadi juga telah termaktub bahawa PAS menentang UMNO bukan kerana namanya UMNO, PAS menentang Barisan Nasional bukan kerana namanya Barisan Nasional, tapi PAS menentang UMNO kerana masih berpegang kepada perlembagaan Inggeris.

Jadi sekarang apa pula kisahnya dengan sokongan terhadap kristian yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam kitab Bible berbahasa melayu?

Apa juga yang dikatakan oleh PAS terhadap UMNO selama ini sudah terpalit ke muka mereka sendiri, jadi dengan secara semulajadinya PAS mengatakan apa yang pernah mereka ungkapkan kepada UMNO adalah satu fitnah jahat demi mencapai cita cita politik.




BOLEH PULA DAP KATA INI WAKIL MELAYU

Tahukah anda semua bahawa Zairil Khir
Johari @Christopher Ross Lim adalah anak kpd Howard Lim (warga S'pura) & Christine Lim (warga M'sia)?

Mungkin ramai yang tidak mengetahui bahawa Christopher Lim kemudian ditukarkan nama kpd Zairil Khir Johari (tarikh lahir 17/10/82) di Hawaii.

Semasa menjadi anak angkat kepada Khir Johari status beliau bukanlah warganegara dan ianya tercatit dalam dokumen daftar anak angkat.

Cuba kita fikirkan semula, bagaimanakah seorang yang bukan warganegara dan bukan melayu dilantik oleh Guan Eng untuk mewakili kaum Melayu?

JAWAPNYA IALAH KERANA DIA KETURUNAN LIM.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

MUJAHID YUSOF RAWA SEIRINGAN DENGAN PADERI KRISTIAN

Apa dah jadi dengan Ahli Parlimen Parit Buntar yang juga anak kepada Allahyarham Ustaz Yusof Rawa bekas Mursyidul Am PAS ni?

Kalau masih ada Allahyarham, sudah pastilah beliau akan merasa sangat kecewa dengan apa yang dilakukan oleh YB Dr Mujahid Yusof Rawa yang dilihat begitu gembira berdampingan dengan paderi kristian di Pulau Pinang bersama sam dengan Nik Aziz.

Tapi perkara perkara sebegini mungkin telah menjadi kebiasaan kepada Mujahid kerana sebelum beliau bersama sama Nurul Izzah dalam sebuah forum yang mengatakan kebebasan beragama itu perlu di Malaysia beliau juga pernah membangkitkan isu sama di Pulau Pinang.

Adakah ini sifat seorang pemimpin yang berani mengatakan bahawa beliau memperjuangkan Islam dikawasan Parit Buntar, berdegar degar mengatakan pemimpin UMNO di Kawasan Parit Buntar jahil dan tidak seislam beliau?

Sesungguhnya, sikap Mujahid yang menyokong kenyataan Nurul Izzah serta mengeluarkan kenyataan sama sebelum itu dan hari ini dilihat amat mesra seolah olah isu kalimah Allah yang dipersenda gurau oleh DAP dapat dilupakan dalam senyuman penuh erti tersebut.

Sangkakala berasa amat kecewa dengan kepimpinan Mujahid yang langsung tiada iras dengan kepimpinan Arwah ayahanda beliau dulu, nampaknya sudah jelas bahawa Mujahid hanya berjuang untuk kemenangan sebagai Ahli Parlimen, tetapi tidak berjuang untuk menegakkan syiar Islam itu sendiri.

Tindakan Mujahid hari ini seharusnya dikecam oleh penduduk serta pengundi di Parit Buntar, kerana sikap beliau, nama kawasan Parit Buntar sudah mula tercemar dengan perlakuan yang dilakukan oleh Mujahid selaku Ahli Parlimen.

Apa yang lebih menyedihkan lagi, beliau sanggup pergi berjumpa dengan paderi kristian seperti didalam gambar, namun kebajikan untuk rakyat di Parit Buntar terus terabai, perkara itu diserahkan kepada parti lawan iaitu UMNO yang tewas di kawasan ini pada PRU lalu dan UMNO dan Barisan Nasional kawasan Parit Buntar bertungkus lumus membantu rakyat tanpa mengenal penat lelah walau pun kalah di kawasan tersebut, kerja kerja kebajikan serta pembangunan masih diteruskan.

Mujahid dilihat kini berasa amat selesa kerana segala tugas dan tanggungjawab yang sepatutnya dilaksanakan oleh beliau selaku ahli parlimen diabaikan dan UMNO serta Barisan Nasional yang terus terusan menjaga kebajikan serta pembangunan tersebut demi keselesaan walau pun dalam PRU12 yang lalu, rakyat Parit Buntar tidak memberi mandat kepada Barisan Nasional untuk menerajui kepimpinan kawasan.

Sikap antar 2 parti dapat dilihat dari calon atau wakil rakyat mereka dimana Mujahid kini sudah lepas tangan dalam mejalankan tanggungjawab.

Bukankah menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin itu juga salah satu tuntutan agama?

Janji janji yang ditabur semasa pilihanraya lalu juga tidak ditunaikan, bukankah salah satu sifat orang ornag munafik ialah orang yang tidak menepati janji? Dan orang munafik ini tidak layak dijadikan sebagai pemimpin di semua peringkat.

Apa apa pun Sangkakala menyeru kepada semua rakyat serta pengundi di Parit Buntar, tolak pemimpin sabegini demi kelangsungan modal insan di kawasan serta keutuhan agama Islam.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

BACAAN DOA SEMPENA HARI LAHIR NIK AZIZ OLEH KARPAL SINGH

Inilah satu majlis yang penuh dengan kesyukuran oleh Mursyidul Am PAS yang mana beliau pernah mengatakan bahawa, sambutan Maulidurasul adalah satu pembaziran tapi bagi menyambut hari lahir beliau adalah sesuatu yang perlu.

Disambut dengan penuh kegembiraan dan keseronokan, adakah Nik Aziz sedar bahawa apa yang dilakukan oleh beliau seolah olah menghina umat Islam dengan mengatakan sambutan Maulidurrasul adalah pembaziran?

Mungkin sebelum acara potong kek ini dilakukan, Karpal Singh sudah pun menadah tangan berdoa dengan menggunakan perkataan Allah untuk kesejahteraan beliau.

Tapi apa yang pasti ialah, sambutan atau acara ini disambut di kediaman Pengerusi DAP, Karpal Singh.

Agak menyedihkan bukan? Sambutan Maulidurrasul pembaziran, sambutan hari lahir Nik Aziz di kediaman Karpal halal, begitulah PAS menghalalkan cara dalam mencari kuasa.

Mungkin Sangkakala tidak pernah menjejakkan kaki ke rumah Karpal, tapi sudah pastilah dirumah tersebut mempunyai berhala atau sebagainya yang diharamkan dalam Islam tapi Nik Aziz masih sanggup untuk masuk ke kediaman tersebut serta menjadikan ianya sebuah tempat acara.

Sayang sekali pemimpin tertinggi PAS ini tidak mampu menolak gejolak nafsu untuk berkuasa.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PEMUDA MENGAMUK DI TANJUNG PIANDANG

Seramai lebih dari 50 orang pemuda
yang diketuai oleh Ketua Kampung Abu Hasan bin Ismail menggempur rumah Zakaria Ahmad untuk untuk di baik pulih.

Rumah Zakaria yang daif dan uzur kini berwajah baru apabila para pemuda Barisan Nasional bersama sama penduduk kampung datang beramai ramai untuk bergotong royong membaikki atap rumah beliau yang terlalu uzur.

Zakaria yang ditemui semasa gotong royong merasa amat terharu dengan kehadiran pemuda serta orang kampung yang bersama sama membantu membaiki rumah beliau.

Beliau juga mengakui bahawa kehadiran pemuda serta orang kampung ini tidak diketahui oleh beliau dan beliau juga merasa terkejut dengan kehadiran sebegitu ramai ahli pemuda yang bermotosikal diketuai oleh Ketua Kampung.

Pemangku Ketua UMNO Bahagian Parit Buntar, Hj Mohd Salleh juga turut hadir ke program gotong royong pada pagi ini bersama sama dengan Penghulu Mukim Tanjung Piandang Tuan Mohd Nazri bin Saidin.

Menurut kata pemangku Ketua UMNO Bahagian, program begini akan terus dijalankan demi untuk membantu rakyat di sekitar Parit Buntar.

Encik Zahari turut menambah bahawa beliau sudah biasa memohon permohonan kepada ADUN kawasan Kuala Kurau, namun tiada apa apa tindakan yang di lakukan oleh pejabat ADUN tersebut.

Hinggalah ke hari ini beliau dikejutkan dengan kehadiran puluhan motosikal pemuda berhenti di perkarangan rumah beliau dan dimaklumkan bahawa bahan binaan berupa atap rumah akan sampai dan para pemuda serta penduduk kampung ini akan bersama sama menukar atap rumah beliau.

Menurut kata Ketua Kampung program pagi ini adalah inisiatif serta sumbangan daripada saudara Mua'amar Ghadafi Jamal selaku Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia dan sumbangan makanan perserta gotong royong pula disumbangkankan oleh Ketua UMNO Bahagian Tuan Haji Mohd Salleh.







Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

RAFIZI GUNA TAKTIK BASI UNTUK SALAHKAN UMNO

Kecoh dalam laman sosial berita yang mengatakan Rafizi memohon maaf kepada Datuk Seri Zahid Hamidi petang tadi.

Dan malam ini pula Rafizi menafikan bahawa beliau memohon maaf tersebut dan mendakwa bahawa akaun facebook beliau telah digodam.

Yang sebenarnya ini semua adalah propaganda pembangkang dalam menyalahkan UMNO kerana secara ringkasnya, akaun facebook milik beliau tidak mungkin digodam untuk tujuan tersebut.

Sekiranya akaun facebook beliau digodam, kenapa beliau tidak meninggalkan komen yang mengatakan status dalam facebook tersebut bukan ditaip dan dihantar oleh beliau tetapi beliau telah memadam status tersebut.

Cara basi ini sudah biasa dibuat oleh pembangkang dan ianya telah mula dibenci oleh masyarakat Malaysia.

Rakyat sudah boleh menilai dan mungkin ada anak anak kecil yang sudah pandai menggunakan laman sosial facebook akan ketawa mendengar kenyataan Rafizi tersebut.

Apa apa pun, Sangkakala harap Rafizi lain kali bersikap lebih matang dan lebih berstrategi dalam usaha untuk memfitnah UMNO dan janganlah lakukan perkara yang menjadikan rakyat Malaysia memecah keheningan malam dengan ketawa berdekah dekah kerana gelihati melihat gelagat si 'Jambu' sorang ni.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PAS PERLU BELAJAR APA ERTI JIHAD

Pemecatan ustaz Nasha dari Majlis Syura PAS jelas menunjukkan bahawa parti ISLAM tersebut perlu lagi mendalami apa erti jihad yang sebenarnya.

Ustaz Nasha yang pernah memegang jawatan sebagai Timbalan Presiden PAS sebelum tewas ditangan Mat Sabu boleh dikatakan anatara pemimpin PAS yang neutral dan berwibawa serta konsisten dalam memperjuangkan Islam.

Hanya kerana mengikuti rombongan Perdana Menteri melawat Gaza, Ustaz Nasha digugurkan dari Majlis Syura.

Bukankah itu juga satu jihad yang dilakukan oleh ustaz Nasha? Demi agama Islam beliau sanggup membahayakan nyawa bersama sama dengan Perdana Menteri ke negara yang sedang bergolak dan dalam kawasan zon perang berkenaan.

Inilah perjuangan PAS yang kita lihat hari ini, kerana perjuangan politik mereka sanggup mengenepikan masalah kemanusiaan dan mereka lebih rela melepaskan orang yang bertanggungjawab terhadap agama dari parti mereka.

Ini juga dilihat sebagai ketidakmatangan PAS dalam urusan pentadbiran yang mana kini sudah ada tangan lain yang mencampuri urusan dalaman parti.

Mereka ini seolah olah tidak bertanggungjawab dalam semua hal termasuklah yang melibatkan perjuangan saudara seagama.




Ahad, 27 Januari 2013

NIK AZIZ DALAM MAJLIS THAIPUSAM

Mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mengunjungi pengerusi DAP Karpal Singh di Pulau Pinang.

Nik Aziz tiba di kediaman Karpal pada kira-kira jam 3 petang dan meluangkan masa selama 20 minit di kawasan yang meriah dengan sambutan Thaipusam, di Jalan Scotland.

Apa yang menghairankan ialah kenapa Nik Aziz ke rumah Karpal semasa thaipusam yang kebetulan tarikhnya sama dengan tarikh lahir Nik Aziz.

Nik Aziz lebih rela ke rumah Karpal yang mana kawasan tersebut memang sibuk dengan sambutan thaipusam daripada berada di Kelantan untuk bersama sama dengan rakyat negeri itu.

Adakah ini bermakna Nik Aziz sengaja memilih tarikh hari ini untuk turut sama dalam perayaan tersebut tetapi mengatakan ianya lawatan kerana takut dikata hilang aqidah seperti mana yang didakwa oleh PAS terhadap Perdana Menteri tahun lepas.

Sama sama kita fikirkan kearah itu, dan jangan lupa untuk fikirkan juga keperluan Nik Aziz ke kediaman Karpal Singh.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KENYATAAN BAWANI TIDAK TEPAT

Pengerusi Biro Institut Pengajian Tinggi Umno, Dato Razali Ibrahim berkata bahawa hujah Bawani KS yang hebat dikaitkan dengan perkataan 'listen' tentang pelaksanaan pendidikan percuma hanya memerlukan RM10 bilion, Razali berkata kenyataan itu tidak tepat kerana didasar kepada jumlah pelajar yang memohon atau mendapat pinjaman daripada kerajaan.  

"Apabila kita putuskan hendak beri pendidikan percuma, kita kena beri kepada semua sedangkan lebih ramai lagi pelajar yang belajar atas pembiayaan sendiri," katanya menambah jumlah perbelanjaan sebenar adalah jauh lebih besar jika cadangan itu dilaksana.

Beliau juga mahu Bawani mempertimbangkan fakta Argentina mampu memberi pendidikan percuma kerana jumlah pelajarnya hanya 200,000 sedangkan di malaysia ada lebih sejuta orang.

Jadi ini bermakna pelajar jurusan undang undang ini tidak membuat kajian terperinci terlebih dahulu dan mungkin hanya mendengar hasutan dari orang luar.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

PENDAKWAH KRISTIAN TIDAK MAHU GUNA KALIMAh ALLAH

Seorang pendakwah Kristian merayu agar masyarakat agama itu di negara ini menggugurkan penggunakan kalimah "Allah" daripada digunakan di dalam Bible.

BS Poh yang pernah ditahan ISA atas kegiatan keagamaannya berkata, orang Kristian harus berbuat demikian untuk menunjukkan kemuliaan hati nurani mereka.

Kalau dah orang Kristian sendiri tidak mahu menggunakan kalimah Allah dalam bible, bagaimana pula dengan segelintir orang PAS yang berkata sebaliknya?

Sedangkan pendakwah Kristian ini pun memikirkan tentang kemuliaan hati nurani, bagaimana pula ada segelintir puak PAS yang tidak memikirkan perkara tersebut.

Jadi sama sama kita fikir dimana kedudukan mereka pada hari ini? Kemana hala tuju mereka ini dalam memperjuangkan Islam kononnya?

Semua itu yang sebenarnya sudah tidak ada jawapan lagi dalam PAS, yang ada cumalah zikir 'putrajaya' sambil membilang tasbih.






Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

RAFIZI RAMLI KENA MAKI

Rafizi Ramli Si Lembu PKR kena maki bagai nak gila agaknya oleh Anwar Ibrahim bila dia meminta maaf secara terbuka dalam laman facebook miliknya hari ini.

Mungkin Anwar sudah beranggapan bahawa Lembu sekor ni dah tak boleh dipercayai lagi.

Tapi untuk menyelamatkan diri, petang tadi Rafizi berkata bahawa akaun laman facebook beliau digodam oleh penggodam dan ini adalah bukti sahih dimana beliau cukup terdesak dan tersepit diantara parti dan saman oleh Datuk Seri Zahid Hamidi.

Siapa yang akan percaya dengan kenyataan Rafizi tatkala ini agaknya.

Bedegar degar berbunyi mendedahkan itu dan ini, hari ini tampil memohon maaf sekaligus membuktikan bahawa segala yang beliau ucapkan selama ini adalah fitnah.

Tapi tidak mustahil kerana mereka memang sudah dilatih untuk melakukan perkara perkara tersebut.





Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KECOH DI KLIA BILA @NajibRazak PULANG DARI GAZA

Kepulangan Datuk Seri Najib Tun Razak disambut meriah oleh segenap lapisan pemimpin.

Walaupun mendapat cacian daripada puak pembangkang, namun rakyat Malaysia pada hari ini seharusnya merasa amat berbangga dengan lawatan Perdana Menteri serta rombongan ke Palestin.

Ini membuktikan bahawa pemimpin nombor satu negara itu amat prihatin dengan masalah bukan sahaja didalam negara tetapi juga masalah serta melihat sendiri keperitan rakyat Palestin yang tertindas.

Tahniah Datuk Seri Najib, satu kebanggan buat rakyat Malaysia.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

JADI KAFIR KALAU BENARKAN KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN OLEH BUKAN ISLAM

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria hari ini mengingatkan umat Islam di negara ini bahawa mereka akan menjadi kafir sekiranyamembenarkan pihak lain menggunakan kalimah Allah.

Beliau menjelaskan jika umat Islam membenarkan kalimah Allah digunakan oleh agama lain, bermakna mereka bersetuju dengan tindakan pihak berkenaan mempersekutukan Allah.
Maka persetujuan itu juga menjadikan umat Islam kafir.

Justeru itu beliau memberitahu bahawa kita mesti bersatu mempertahankan aqidah umat Islam di negara ini.

Kita tak boleh terima dan tidak boleh berkompromi dengan orang yang mempersekutukan Allah, katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian pejabat Damara Care and Herbs Sdn Bhd di Ipoh hari ini.

Harussani berkata hanya umat Islam jahil sahaja yang sanggup berkompromi dalam isu berkenaan.

Justeru beliau meminta pihak berkenaan menghentikan cadangan penggunaan kalimah Allah dalam Bible versi Melayu kerana ini akan mencabar kesabaran umat Islam di negara ini.

Jika cadangan ini diteruskan, beliau bimbang akan menjejaskan keharmonian beragama serta perpaduan kaum di negara ini.



Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Sabtu, 26 Januari 2013

PEMBANGKANG TERKEDU SPRM NAFI DAKWAAN

Pembangkang hari ini terkedu sekali lagi apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menafikan dakwaan bahawa beberapa pemimpin Barisan Nasional termasuk seorang Ketua Menteri dan Menteri Besar gagal dalam ujian saringan.

Dengan penafian serta kenyataan bahawa proses saringan tersebut masih lagi berjalan sudah pasti membuatkan pembangkang menjadi gusar kerana fitnah mereka sebelum ini tidak menjadi.

Barisan Nasional mengambil keputusan untuk menghantar senarai calon untuk ditapis oleh Suruhanjaya berkenaan sebagai bukti bahawa Barisan Nasional telus dalam memilih calon pilihanraya.

Berbeza pula dengan parti pembangkang yang sehingga kini tidak menghantar senarai calon mereka untuk ditapis oleh SPRM.

Mungkin kerana beberapa faktor maka pembangkang tidak membelikan senarai calon mereka untuk tapisan berkenaan disamping ketakutan mereka bahawa kebanyakan calon yang bakal mereka ketengahkan akan gagal dalam proses itu nanti.

Agaknya ramai bakal calon pembangkang terlibat dengan rasuah maka dengan itu mereka agak gementar untuk menghantar nama.

Kita boleh lihat disini siapa yang lebih telus dalam memilih calon untuk berkhidmat kepada masyarakat sekitar kawasan yang diwakili.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KHALID BELUM BAGI JAWAPAN TENTANG DAKWAAN

Tan Sri Khalid Ibrahim hingga kini belum lagi memberikan jawapan tentang bas yang dibeli oleh beliau untuk kegunaan PKR sebelum ini.

Jawapan ini perlulah diberikan oleh Khalid sebelum pilihanraya darimana sumber pendapatan beliau untuk membayar ansuran bas tersebut yang mencecah hampir 11 ribu sebulan.


LOKMAN ADAM LANGGAR PARIT BUNTAR

Petang ini saudara Lokman Adam berceramah di kampung Tok Jaya bersama sama dengan penduduk kampung.

Turut hadir sama dalam majlis santai pada petang ini ialah Pemangku Timbalan Ketua UMNO Bahagian En. Abu Bakar Mat Ali.

Pelbagai perkara didedah oleh beliau dan ini menjadikan kegusaran dan kebimbangan pembangkang yang sebelum ini begitu angkuh mengatakan bahawa UMNO dan BN pincang dalam pemerintahan.

Hari ini jelas kelihatan diwajah para hadirin bahawa selama ini mereka telah ditipu hidup hidup oleh pembangkang yang menjanjikan segala galanya.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Orang Muda Berpadu Anti Korupsi kutuk @tantawi100

OMBAK mengecam dan mengutuk keras kenyataan Nasruddin Hassan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat krn melebelkan usaha Rombongan Perdana Menteri ke Gaza sebagai "Hipokrik tahap durjana".

Ini merupakan kenyataan bodoh dari seorang pemuda dan juga kenyataan yang paling laknat pernah keluar dari seorang ketua yang mengetuai 1 sayap dalam parti yg pernah saya temui.

Saya tertanya tanya, apakah yang ada dalam pemikiran pencacai ini sehingga sanggup mencaci maki dengan cacian yang amat dasyat kepada seorang muslim yang pergi membantu umat Rasulullah SAW dalam kesusahan dan pergolakan yang sudah menjangkau 65 tahun di Gaza.

Adakah salah bila ada usaha untuk membantu masyarakat ini dan pimpinan ini di caci kerana usahanya?

Ini sudah jauh tersasar dari beberapa hadis Rasulillah SAW yang jelas mengharamkan pemimpin itu dicerca dan  dimaki kerana membantu umat islam lain yg berada dlm tekanan dan kesusahan.

Golongan ini di sebut oleh Nabi junjungan kita merupakan golongan yg tersasar dan keluar darr jalan Allah.

Saya cukup hairan bila ia membabitkan usaha dari Perdana Menteri yang seharusnya di lihat dari sudut positif krn mewakili hasrat rakyat malaysia itu terus terusan di politikkan dan lebih buruk ia di jadikan bahan cacian.

Nasarudin merupakan lambang seorg pemimpin muda yg paling bodoh,sombong,laknat dan buta kebenaran yang pernah di lahirkan oleh parti PAS untuk berdepan dengan kebijaksanaan dan keberanian yang ada pada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak.

Saya mendesak anak Hassan ini menarik balik cacian yang di buat kepada Perdana Menteri kerana rakyat keseluruhannya amat tidak senang dengan kenyataan bodoh beliau.

Saya cukup percaya kenyataan beliau hanya kerana dengki dan iri hati kepada usaha2 baiK Perdana Menteri dan ini akan menyebabkan rakyat membuka mata melihat kewibawaan seorang pemimpin Islam sebenar tanpa menggadai agama untuk kepentingan politik seperti mana yang beliau lakukan walau terpaksa menggadai kalimah Allah kpd bkn muslim hanya krn tunduk kepada golongan kafir harbi dan kerana nafsu kuasa untuk ke Putrajaya.

Wan Khairul Ihsan - presiden OMBAK

Seperti yang di hantar melalui email oleh beliau kepada Sangkakala.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

KHALID GAGAP MENIPU LAGI UNTUK TALIAN HAYAT SEBAGAI MENTERI BESAR SELANGOR

Menteri Besar Selangor nampaknya terpaksa menipu disetiap lapisan rakyat dalam negeri itu untuk memastikan beliau kekal sebagai Menteri Besar disebabkan berlaku beberapa insiden yang melibatkan ketidak puasan hati rakyat Selangor di sepanjang pemerintahan Pakatan Rakyat di negeri tersebut.

Beliau terpaksa mengatakan bahawa 60 peratus rakyat di Selangor semakin meyakini Kerajaan Negeri Selangor Pakatan Rakyat (PR) yang beliau terajui sejak Mac 2008 sedangkan banyak perkara dilihat tidak dapat dipenuhi oleh Khalid terutamanya menifesto pilihanraya yang lepas.

Menifesto  berkenaan air contohnya, setiap rumah akan mendapat air percuma sebanyak 20meterpadu sebulan, tidak semua rumah mendapat bekalan air tersebut terutama kediaman yang berbentuk apartment yang mana segalanya diuruskan oleh Jawatankuasa Penyelenggaraan Bangunan tidak menerima skim tersebut.

Itu adalah isu yang melibatkan air di Selangor, baru baru ini pula persatuan ibu tunggal telah menyaman kerajaan negeri tentang bantuan untuk ibu tunggal yang dijanjikan dan Khalid menepis perkara tersebut dengan meminta persatuan ibu tunggal membuktikan bahawa ahli persatuan itu mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU yang lepas.

Mereka ini adalah mangsa yang telah dibohongi oleh Pakatan Rakyat di Selangor yang menjanjikan bulan dan bintang sebelum pilihanraya.

Selain dari itu banyak lagi kepincangan serta pembohongan yang dilakukan oleh kerajaan dibawah naungan Khalid Ibrahim, sampah juga menjadi isu hangat di Selangor pada tahun 2012 dimana kerajaan Selangor dikatakan membeli beberapa buah lori sampah untuk Syarikat yang berkepentingan namun sampah di beberapa kawasan di Selangor dibiar berlambakan hingga membuatkan penduduk tidak selesa.


Khalid juga dikaitkan dengan pembelian bas mewah untuk kegunaan PKR yang mencecah nilai satu juta ringgit dan ianya dikatakan menggunakan wang kerajaan negeri ekoran Khalid juga dikatakan telah disenarai hitam dari sebarang bentuk pinjaman bank.

Dengan sebegini banyak masalah yang dilakukan dan tidak mampu diselesaikan oleh pemerintahan Khalid di Selangor, adakah rakyat Selangor masih mahu memberikan mandat kepada Pakatan Rakyat untuk terus memerintah sebagai kerajaan negeri?

Mungkin Khalid sudah merasakan bahawa jangka hayat beliau untuk menjadi Menteri Besar bakal berakhir dan dengan itu beliau memberi kata kata manis pula kepada kepimpinan PKR supaya memberikan beliau peluang kedua dalam mentadbir kerajaan negeri, namun apa apa pun kuasa penentu sama ada pakatan masih memerintah atau tidak tertakluk kepada undi yang diberikan kepada mereka oleh pengundi di Selangor.

GUNTING KAD KREDIT TANDA PROTES

Sekumpulan individu yang mengelar diri mereka aktivis antilynas menggunting kad kredit HSBC Bank tanda protes terhadap bank tersebut yang dikatakan bekerjasama dengan Lynas Corp.

Bagi Sangkakala itu adalah satu tindakan bijak untuk mengelakkan mereka berhutang kerana hutang hutang mereka itu lebih berbahaya daripada kilang nadir bumi yang di sahkan selamat oleh pelbagai pihak.

Kumpulan ini dilihat cuba memberikan tekana kepada pihak bank namun itu dilihat tidak memberi kesan kerana semua org tahu bahawa bank akan menjalankan urusan sekiranya melihat projek itu selamat serta mendapat sokongan kerajaan serta rakyat.

Jadi kepada kumpulan yang memotong kad tersebut, jangan lupa untu membayar tunggakan yang sedia ada, takut nanti tindakan undang undang pla yang akan di ambil.




Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone