live streaming / siaran langsung

Sabtu, 30 April 2011

PR DAH CELARU DENGAN KENYATAAN SENDIRI


Ketua Penerangan Pemuda PAS Pusat Suhaizan Kayat mencabar UMNO dan Barisan Nasional untuk mengambil tindakan  diatas kenyataan DS Chua Soi Lek yang beliau akan mengindi PKR jika parti itu menggugurkan hak keistimewaan orang melayu.
Kenapa pula desak UMNO dan Barisan Nasional sedangkan yang mula-mula sekali nak hapuskan ketuanan melayu adalah Anwar Ibrahim. Kenapa Suhaizan tidak mahu meminta Parti PAS untuk mendesak Anwar supaya menarik balik kata-kata beliau? Atau meminta PAS keluar dari PR atas kenyataan Anwar tersebut?
Ini adalah populariti murahan yang dicari oleh Suhaizan yang mengharapkan beliau akan dipandang sebagai jagoan pembela melayu. Sayang sekali bila suhaizan nak cuba jadi jagoh tetapi Mursyidul Am PAS sendiri tidak mengaku yang beliau adalah melayu.
Beliau juga berkata dalam konvension PR yang berlangsung di Shah Alam pada tahun 2009 Perkara 153 Perlembagaan Malaysia, PR telah mendapat persetujuan bersama dalam mengekalkan hak keistimewaan orang melayu.
Kenapa depa ni suka cakap berbelit-belit? Anwar kata hapuskan ketuanan orang melayu, yang Suhaizan pula kata kekalkan hak orang melayu. Yang mana satu nak dijadikan kayu pengukur kebenaran kata-kata mereka ni.
Jika ini kenyataan PR, selalu berbeza-beza pendapat, rakyat harus sedar sekiranya mereka ini menjadi pemimpin maka akan terjadilah perbalahan dalam parti mereka sendiri, dan tidak mustahil agenda untuk membela rakyat akan berkubur. Mana taknya kalau dah mereka bercakaran sesama sendiri dalam menentukan kenyataan sapa yang betul, mesti bertelagah akhirnya.
Selamatkan Malaysia dari Pakatan Rapuh



TERUK ANWAR KALI NI




Adalah amat memalukan apabila AMK telah melakukan sesuatu yang tak sepatutnya berlaku tambahan pula di dalam masjid yang selama ini terpelihara kesuciannya.




Hanya kerana Datuk Eskay ingin membuktikan bahawa Anwar Ibrahim melakukan perbuatan keji maka kesucian masjid dicemari oleh AMK. Bukan terlalu sukar untuk kita mencari kebenaran. Hanya dengan sumpah laknat maka terpadamlah kesangsian masyarakat tentang kesahihan sesebuah cerita jika itu di anggap fitnah.
Tapi pelik juga, apabila DS Anwar Ibrahim enggan untuk melakukan sumpah laknat dengan mengatakan bahawa orang yang ingin melakukan sumpah laknat haruslah tidak meminum arak, tidak berzina dan bebas dari melakukan sebarang dosa-dosa besar.
Adakah dengan kenyataan ini telah terbukti bahawa DS Anwar telah melakukan dosa-dosa besar, melakukan zina atau meminum arak sehingga beliau tidak boleh melakukan sumpah laknat.
Rakyat hari ini berfikir sekali lagi, tak lama dulu Saiful telah melakukan sumpah laknat dengan mengatakan bahawa DS Anwar Ibrahim telah meliwat beliau dan apabila Ds Anwar di minta untuk melakukan pekara yang sama, DS Anwar juga enggan berbuat demikian.
Kini terjadi sekali lagi, Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz juga telah memberi saranan supaya DS Anwar melakukan sumpah laknat sekiranya beliau benar-benar tidak terlibat dalam kes liwat Saiful. Tapi saranan tersebut tidak diambil perduli.
Kenyataan setiausaha Agung pula yang berbunyi PAS akan mengkaji semula untuk terus bersama PKR dan DAP dalam pakatan rakyat telah menimbulkan kemarahan Timb. Presiden PKR. Pada saya, kenyataan yang di keluarkan oleh Setiausaha agung PAS itu adalah benar, kerana PAS selama ini adalah parti yang membawa perjuangan islam dalam agenda politiknya.
Adakah Azmin merasa tertekan kerana beliau memandangkan kegelapan masa depan PKR jika PAS tidak lagi mahu bersekongkol dalam pakatan rakyat setelah terbukti DS Anwar adalah orang yang didakwa dodalam video klip tersebut.
Jadi kepada seluruh pengikut-pengikut PAS dan PKR, fikir-fikirkanlah untuk terus menyokong Anwar Ibrahim. Seorang pemimpin jika terbukti kepincangannya jangan orang ini diambil sebagai khalifah atau pemimpin bukan sahaja bagi sebuah Negara, malah juga untuk memimpin sesuatu kaum juga adalah tidak layak.
Tahniah diucapkan kepada Datu Eskay kerana berani melakukan sumpah laknat semata-mata untuk membuktikan kebenaran.     

Khamis, 28 April 2011

ULAMAK PUN KENA FITNAH

Baru-baru ni kita digemparkan dengan kenyataan Timb. Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Harun Din Al-Hafiz yang mengatakan bahawa haram jika kita membaca Utusan Malaysia kerana akhbar tersebut banyak mengandungi fitnah. Kenyataan ini di buat dalam akhbar Suara Keadalian.
Hari ini, Datuk Dr Harun Din mengatakan bahawa beliau tidak pernah berkata begitu kerana beliau juga adalah pembaca tetap Utusan Malaysia, nampaknya Suara Keadilan yang tidak boleh di baca kerana telah membuat fitnah terhadap Harun Din.
Yang peliknya, kenapa suara keadilan sanggup mengeluarkan kenyataan begitu? Bukankah Harun Din adalah Timb. Mursyidul Am Pas dan bukankah PAS itu parti komponen dalam Pakatan Rakyat?
Sekarang kita dah lihat bagaimana Suara Keadilan memutarbelitkan apa yang telah dikatakan oleh Harun Din. Jika anggota mereka sendiri di fitnah, apatah lagi BN yang sememangnya menjadi musuh kepada parti Keadilan.
Apa yang lebih menarik dalam kenyataan Hadrun Din hari ini, beliau adalah pembaca tetap Utusan Malaysia. Ini bermakna Utusan Malaysia adalah wadah penyampaian maklumat yang telus dan boleh diterima oleh mereka yang bergelar ulamak.
Di harap kepada semua pembaca-pembaca untuk memikirkan semula apakah Suara Keadilan itu benar-benar menyampaikan apa yang sepatutmya di sampaikan. Adakah mereka ikhlas dalam setiap penyampaian mereka.

KEMENTERIAN KESIHATAN HINA MELAYU




                          VS






LIOW TIONG LAI                                                                                    NASI LEMAK PANAS


Baru-baru ni kementerian kesihatan Malaysia telah mengharamkan pemakanan nasi lemak di sekolah-sekolah, alas an yang diberikan, nasi lemak boleh mengakibatkan obesiti di kalangan kanak-kanak dan rakyat Malaysia. Siapa yang buat pemeriksaan dan pengesahan tu?
Sangkakala harap supaya perkara ini di bawa ke meja rundingan dan sila jalankan pemeriksaan dengan teliti. Takkan lidah orang melayu ( Utusan Malaysia ) di boikot dan sekarang makanan melayu pula diharamkan.
Kalau nak diikutkan dengan kajian yang dilakukan oleh FDA, makanan yang boleh mengakibatkan obesiti adalah makanan segera seperti KFC, McD, Pizza dan beberapa lagi makanan yang seangkatan dengannya. Jika di hitung dari segi karbohidrat dan kolestrol pula, rasanya mee kuning yang menjadi makanan bagi kebanyakan kaum cina di Malaysia juga menunjukkan ianya berada di paras yang tinggi.
Kita tengok pula peratus kegemukan atau obesiti di kalangan anak-anak cina,india dan melayu. Sangkakala tengok, anak cina lebih ramai yang mengalami masalah obesiti berbanding melayu dan india. Masa sangkakala sekolah dulu, sangkakala rasa kalau di hitung kepada pecahan 10 orang setiap bangsa, anak cina mengalami obesity seramai lebih kurang 6 orang berbanding 3 atau 4 orang anak melayu dan india. Adakah anak-anak cina ini semuanya makan nasi lemak?
Apa yang penting disini, jika kementerian kesihatan masih lagi berhasrat untuk meneruskan pengharaman nasi lemak di sekolah-sekolah, kementerian kesihatan juga harus mengharamkan makanan segera termasuklah Maggie dan mee kuning.
Saranan sangkakala kepada kementerian kesihatan khususnya menteri kesihatan, supaya menghantar sample nasi lemak dan mee kuning ke pertubuhan kesihatan sedunia dan pusat pemeriksaan kesihatan sedunia dan keluarkan laporan, sama ada nasi lemak atau mee kuning yang boleh menyebabkan kegemukan atau obesiti.
Nasi lemak adalah makanan tradisional orang melayu. Bagi sangkakala jika pengharaman ini di lakukan maka kementerian kesihatan, khususnya menteri kesihatan telah menghina makanan tradisi orang-orang melayu, sedangkan orang melayu tidak pula menghina jika kaum cina memakan khinzir (babi) atau makan bak kut teh. Jadi, jika ingin melakukan sesuatu atau mengeluarkan sesuatu kenyataan, menteri atau sesiapa sahaja yang bertanggungjawab mestilah mengambil sensitivity masyarakat sebagai garis panduan. Terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata buruk menimpa.   

Rabu, 27 April 2011

PAKATAN HARAM TAKUTKAN BLOGGER

Nampak sangat  pembangkang takut pada para penulis blog atau blogger yang begitu hebat mengkritik mereka sejak akhir-akhir ni. Mana taknya, selepas sahaja majlis perbincangan blogger-blogger di hotel continental yang lepas blog Tun M telah di hantar dengan sejenis virus Cyber hinggakan blog tersebut tidak dapat di layari.
Adakah ini petanda yang Anwar dan kuncu-kuncu pakatan haram amat menakuti suara atau penulisan blogger seperti Tun M? Kita semua sedia maklum bahawa Tun M memang banyak mengetahui akan rahsia Anwar yang mungkin akan menjurus kepada kejatuhan pakatan haram dan Anwar.
Agak-agaknya berapa banyak pula anwar bayar kepada orang yang bertanggungjawab dalam kes ni. Sangkakala merasakan apa yang dikatakan oleh pakatan haram tentang kebebasan bersuara oleh semua rakyat Malaysia adalah satu penipuan yang amat ketara. Masakan tidak, sedangkan Tun M yang telah bersara dari menjawat jawatan Perdana Menteri pun dinafikan haknya untuk bersuara.
Inikah demokrasi yang dilaung-laungkan oleh pakatan haram selama ni. Mungkin juga pakatan haram merasakan Tun M atau blogger-blogger yang menyokong kerajaan sama seperti virus yang tiada ubatnya pada pakatan haram.
Amaran kepada pakatan haram, kami akan terus membongkar kepincangan Anwar Ibrahim dan kuncu-kuncunya.

PAS MELACURKAN ISLAM DAN BANGSA MELAYU

 
Adakah orang yang bernama Nik Aziz ini seorang yang benar-benar mengikut suruhan islam? Sedangkan apabila orang islam datang menjenguk beliau di hospital dan memberikan layanan yang paling baik kepada beliau sanggup di sembahyangkan hajat dengan meminta kepada Allah supaya orang yang berbuat baik tadi ditimpa musibah.
Sedangkan orang kafir yang terang-terang menidakkan agama islam dan orang melayu di beri pujian dan pengiktirafan yang tinggi. Kerana inginkan kuasa, mereka sanggup untuk melacurkan agama islam.
Apakah pengikut-pengikut PAS yang selama ini begitu taksub dengan penentangan terhadap UMNO yang dikatakan kafir dengan menyokong parti MCA dan MIC di lencongkan pula pemikiran mereka kepada sokongan penuh keatas DAP yang sebelum dan sehingga kini terang-terangan untuk menentang islam dan orang melayu.
Mursyidul Am PAS juga ada mengeluarkan kenyataan bahawa beliau bukan melayu cuma islam sahaja. Adakah beliau tahu membezakan di antara  sesebuah bangsa dan sesebuah agama?
Apa yang sangkakala nampak disini, pengikut PAS telah dikelirukan oleh pemimpin mereka yang telah memesongkan agenda parti PAS iaitu menegakkan agama islam di Malaysia.
DAP hanya inginkan kuasa untuk memerintah dengan menjadikan PAS sebagai kuda tunggangan atau jambatan demi melaksanakan cita-cita politik mereka, PAS telah di gula-gulakan oleh segelintir pemimpin DAP yang sanggup membaca ayat suci al-quran dan mereka  telah di beri pujian oleh pemimpin yang di anggap ulamak atau Tuan Guru dalam PAS.
Adalah amat memilukan lagi, apabila PAS mengatakan mereka telah Berjaya mengislamkan DAP, sedangkan kenyataan Karpal Singh apabila di tanya tentang pendapat beliau dalam usaha PAS untuk menubuhkan sebuah Negara islam di Malaysia. “ over my death body” itu kenyataan Karpal yang jelas menunjukkan beliau adalah anti islam dan tidak akan membiarkan islam bertapak di Negara ini.
Apakah kepincangan setelah PAS menyertai PR tidak dilihat oleh pengikut-pengikut PAS? Adakah mereka ini tuli atau buta? Adakah mereka tidak mempunyai perasaan atau semangat sebagai orang melayu islam di bumi bertuah ini?
Kepada pengikut-pengikut PAS, sangkakala berharap supaya kembali ke landasan yang betul, janganlah menjadi seperti gerabak keretapi yang hanya mengikut kemana kepalanya pergi sedangkan mereka sendiri tidak tahu kemana hala tuju pemimpin mereka.

Selasa, 26 April 2011

ANWAR DAH PUCAT LESI


Sudah terang lagi bersuluh, itulah perumpamaan yang patut di beri kepada semua penyokong-penyokong PKR dalam kes liwat yang membababitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan Saiful Bukhari.
Ujian DNA yang di jalankan jelas menunjukkan bahawa DNA air mani yang terdapat pada saluran dubur Saiful adalah sama dengan DNA yang terdapat pada botol minuman ‘CACTUS’ serta tuala good morning yang diambil semasa Anwar di lokap iaitu milik Anwar Ibrahim.
Desakan yang di buat oleh bebrapa badan bukan kerajaan serta orang ramai selama ini supaya Anwar memberikan sampel DNA beliau tetapi tidak di ambil peduli oleh Ketua Umum Parti Keadilan tersebut hingga membuatkan mahkamah menggunakan bukti DNA yang di ambil dari lokap semasa penahanan beliau.
Penyokong PKR terdiam seketika semasa Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden sewaktu mengemukakan hujahan di akhir kes pendakwaan di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.
Adakah bukti ini masih tidak mencukupi untukmeyakinkan pengikut Anwar Ibrahim dan PKR bahawa pemimpin mereka adalah peliwat. Mungkin juga Presiden PKR yang juga isteri beliau merasa amat kecewa kerana kurniaan tuhan kepada beliau adalah pengamal seks luar tabi’I, dengan menjadikan lelaki sebagai pemuas nafsu.
Nampaknya lepas ni PKR takde ketua umum, Azmin Ali pasti ketawa gembira kerana beliau akan dapat memenuhi cita-cita beliau untuk menjadi pemimpin agung dalam PKR.

Isnin, 25 April 2011

PERKASA HANTAR MEMORENDOM PADA MCA

Kuala Lumpur 25 April 2011: Pertubuhan PERKASA hari ini telah menghantar memorendom bantahan kepada parti MCA berikutan kenyataan parti itu yang meminta semua orang cina khususnya ahli-ahli MCA untuk memboikot akhbar Utusan Malaysia berhubung dengan artikel yang di keluarkan oleh akhbar itu yang bertajuk ‘ 1Melayu 1 Bumi’.
Orang ramai kususnya ahli-ahli PERKASA serta pemimpin-pemimpin PERKASA negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur berkumpul dihadapan ibu pejabat MCA bermula sejak jam 3 petang tadi bagi menyatakan sokongan terhadap akhbar berbahasa melayu tersebut.
Memorendom itu telah disampaikan oleh wakil PERKASA kepada wakil parti MCA dalam keadaan aman tanpa sebarang kejadian buruk berlaku. Lebih dari 300 orang ahli PERKASA serta orang ramai menyaksikan penyerahan memorendom bantahan itu di pintu masuk ibu pejabat parti berkenaan. Turut hadir di himpunan tersebut Naib Ketua Wira PERKASA Pusat Sdr Irwan Fahmi atau DIO yang kini memangku jawatan Ketua Wira PERKASA Pusat setelah Ketuanya Saudara Armand Azha melepaskan jawatan dalam pertubuhan itu.
Dalam soalan yang di tanya kepada saudara Irwan, apakah motif atau sasaran perhimpunan ini diadakan, beliau menjawab sebagai berkata, perhimpunan ini sekadar untuk memberi tahu kepada parti MCA yang juga sebuah parti komponen kerajaan supaya tidak mencampuri urusan serta hak orang-orang Melayu untuk bersuara, beliau juga berkata, akhbar Utusan Malaysia adalah lidah orang Melayu yang selama ini tidak pernah mengganggu gugat sensitivity masyarakat lain di Malaysia khususnya orang-orang Cina. Beliau juga menegaskan bahawa himpunan hari ini adalah untuk memberitahu kepada MCA dan masyarakat Cina yang ada di Malaysia bahawa orang Melayu tidak pernah meminggirkan kaum Cina yang selama ini telah bersama-sama dalam memperjuangkan tanah air.
Bagaimanapun himpunan tersebut dianggap amat Berjaya kerana tidak ada perkara yang tidak diingini berlaku tambahan pula semua yang berkumpul mengikut serta patuh oada arahan pihak Polis yang meminta mereka bersurai setelah lebih kurang 25 minit berhimpun.

Ahad, 24 April 2011

DAP DAN SNAP BERGABUNG TINGGALKAN PKR &PAS

Telah diduga dari awal bahawa DAP hanya berlakon dengan mengatakan sanggup bekerjasama dengan PKR dan PASdengan menubuhkan Pakatan Rakyat kononnya.
Dari sumber yang boleh di percayai di Sarawak, Lim Kit Siang (penasihat parti DAP) akan pergi berjumpa dengan Presiden SNAP Edwin Dundang dalam tempoh masa terdekat untuk menyatakan hasrat agar DAP dan SNAP bergabung untuk pilihan raya umum (PRU 13) yang akan datang bagi merampas kerusi parlimen di Sarawak. Tujuan gabungan ini tak lain dan tak bukan untuk mengukuhkan kedudukan DAP di Sarawak dengan memilih penggabungan dengan SNAP. Kemana pula  arah PKR dan PAS? Sudah pasti SNAP akan menolak DAP sekiranya DAP masih lagi bersama dengan 2 buah parti tersebut dan SNAP sudah tentu meminta kerusi yang agak lebih. Tidak mustahil juga DAP akan meninggalkan PKR dan PAS kerana DAP mempunyai majoriti kerusi DUN pembangkang Sarawak.
Menurut sumber tersebut juga, DAP memang mengharapkan penggabungan ini bagi membolehkan mereka menang dalam pilihanraya yang akan dating.
Ini lah yang sedang menjadi igauan ngeri PAS dan PKR, lepas ni terpaksa bertanding dalam kerusi parlimen yang sama tetapi dengan fahaman yang berbeza.
Sayang sekali jika selepas ini rakyat Sarawak memilih parti yang tiada hala tuju seperti DAP, SNAP, PKR dan PAS. Cuba kita renungkan kembali, bagai mana sebuah parti gabungan yang tidak sehaluan mampu untuk memerintah sebuah negeri atau sebuah Negara. Jadi nasihat saya kepada seluruh rakyat Sarawak, hanya Barisan Nasional yang mampu mentadbir Negara ini.

PEMBANGKANG DAH KELAM KABUT DENGAN GAGASAN 1 MALAYSIA

SAYANG SEKALI PEMIMPIN  PAS TAK TAU BAHASA MELAYU
Dalam Harakah terbitan PAS edisi 25-28 April 2011 jelas menunjukkan pemimpin PAS tidak memahami bahasa melayu yang menjadi bahasa rasmi Negara ini.
Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda PAS Pusat yang mengatakan Gagasan 1 Malaysia kini  gagal adalah tidak berasas dan langsung tidak menepati dengan apa yang dikatakan dlam Gagasan yang diilhamkan oleh Perdana Menteri Malaysia.
Gagasan 1 Malaysia yang di ilhamkan hamper setahun lalu telah membuktikan bahawa kerajaan BN pada hari ini lebih perihatin terhadap semua lapisan masyarakat tidak mengira kaum dan agama.
Apa yang menghairankan, apa bila Anwar Ibrahim mengatakan bahawa ‘Anak Cina Anak saya, Anak India Anak saya’ langsung tidak ada suara-suara dari pemimpin PAS yang mempertikaikan kenyataan tersebut. Mungkin mereka tahu yang Anwar ni suka dengan wanita berbilang bangsa agaknya dan tidak menjadi satu kehairanan jika Anwar ada anak dengan kaum cina atau india.
Pemimpin pembangkang juga menggesa supaya Perdana Menteri supaya segera menamatkan slogan Gagasan 1 Malaysia yang kini mula diterima oleh setiap bangsa dan kaum di Negara ini. Pembangkang dah tersepit di tengah-tengah kemelut kerisauan. Tambahan pula apabila akhbar Utusan Malaysia mengeluarkan rencana yang bertajuk ‘1 Melayu, 1 Bumi’. Ini menambahkan lagi kerisauan pembangkang yang kini di monopoli oleh DAP yang memang anti Melayu dan Islam.
Hari ini Gagasan 1 Malaysia telah diterima oleh setiap lapisan masyarakat hinggakan kanak-kanak yang bukan berbangsa melayu sudah mula hafal dengan lagu 1 Malaysia.
Perkara yang sama juga terjadi apa bila mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad melancarkan Wawasan 2020 dan apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi melancarkan Islam Hadhari, pemimpin pembangkang juga merasa tergugat. Tapi pada hari ini wawasan 2020 telah menampakkan hasil dengan terbinanya Putrajaya, Cyberjaya, KLCC, Menara Kuala Lumpur dan sebagainya yang menjadikan Negara ini mendapat tempat sebagai Negara membangun dan insyaallah akan mendapat status Negara maju tidak lama lagi.
Jadi kepada pemimpin pembangkang, sangkakala sarankan supaya bersiap sedia dengan kekalahan dalam PRU 13 nanti.. wassalam..   

SELEBRITI TERKENAL SERTAI UMNO


Lagi selebriti terkenal menyertai UMNO.
Ipoh: Pengarah filem komedi ‘Hantu Kak Limah Balik’, saudara Mamat Khalid menyertai UMNO dalam satu Program ‘JOM MASUK UMNO’ yang berlangsung di Ipoh malam tadi. Program yang di anjurkan oleh Pergerakan Pemuda Ipoh Barat itu juga menerima borang keahlian Datuk AC Mizal dan isteri beliau Datin Emielda. Dalam majlis yang sama juga 500 orang pemuda turut menyerahkan borang keahlian sebagai ahli UMNO yang baru.
Menjawab pertanyaan bloggers, Saudara Mua’amar Ghadafi Jamal bin Datuk Wira Haji Jamaluddin selaku Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia yang juga merupakan Naib Ketua Pemuda UMNO Ipoh Barat sebagai berkata, program ini akan di jalankan dari semasa ke semasa bagi mencari dan memberi peluang kepada seluruh pemuda-pemuda dalam negeri Perak khususnya dan didalam Malaysia amnya untuk menyertai Pergerakan Pemuda UMNO.
Menurut beliau lagi, selebriti-selebriti yang menyertai UMNO pada malam ini merasa terpanggil untuk sama-sama berjuang demi untuk menaikkan semangat para pemuda untuk terus menyokong kerajaan.
Kelihatannya disini, bukan pembangkang sahaja yang popular dikalangan artis buat masa kini. Ramai juga di kalangan para selebriti tak kira baru dan lama masih merasakan UMNO dan BN adalah parti kerajaan yang mampu memperjuangkan serta membela nasib rakyat. Antara selebriti veteran pula, kita telah menyaksikan seperti YB Senator Tan Sri Datuk Dr Jins Samsudin dan Datuk Aziz Singah telah dahulu menyertai UMNO dan telah sama-sama berjuang untuk mempertahankan Parti yang telah banyak memberi jasa kepada rakyat Malaysia.
Mungkin lepas ni Pak jabit (pelakon filem hantu kak limah balik) dan Bob Lokman pula akan merasa terpanggil untuk menyertai UMNO setelah menyertai PAS pada pilihanraya kecil DUN Merlimau baru-baru ini.

PRESIDEN GERAKAN BELIA 4B MENGAMUK

Nampak sangat pembangkang ni kurang ajar, bukan sahaja kepada perlembagaan yang di gubal bahkan pada Sultan juga mereka bersikap begitu. Bermula pada upacara angkat sumpah Datuk Seri Zamri Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak hingga ada yang berguling di tengah-tengah jalan dengan tujuan menghalang kenderaan Tuanku Sultan dari memasuki istana hinggalah membuat kecoh dalam sidang DUN pada tahun 2009 yang memaksa YAM Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah menunggu hampir 3 jam untuk merasmikan sidang DUN. Bukan itu saja malah mereka juga telah melanggar perlembagaan siding DUN dengan mengadakan Sidang DUN bawah pokok serta meletakkan tugu sebagai memperingati perjuangan mereka yang entah apa-apa
Baru-baru ini sekali lagi perkara yang sama telah terjadi dimana Nga Kor Meng (ADUN DAP) tidak memakai baju rasmi sidang DUN semasa Tuanku Raja Muda merasmikan sidang DUN. Ini bukan tidak disengajakan bahkan mungkin Nga Kor Meng merasakan Tuanku tidak ada apa-apa fungsi pada negeri Perak.
 Berikutan kejadian itu Saudara Mu’amar Ghadafi  Jamal bin Datuk Wira Haji Jamaluddin selaku Pengerusi Gerakan Belia 4B negeri Perak yang juga Presiden gerakan Belia 4B Malaysia  telah membuat kenyataan semasa di temuramah oleh RTM.  Beliau menyifatkan bahawa  Nga Kor Meng selaku wakil yang dipilih oleh rakyat dia sepatutnya menghormati Dewan Undangan Negeri tambahan pula majlis tersebut dirasmikan oleh Raja Muda Perak. Beliau berkata lagi, jika semua ahli Yang Berhormat boleh memakai baju rasmi sidang DUN, kenapa tidak Nga? Ini menunjukkan Nga memang BIADAP dan tidak layak untuk menjadi wakil rakyat dengan kebiadaban yang dilakukan oleh beliau. Ghadafi berkata lagi bahawa Nga BIADAP terhadap Tuanku, BIADAP pada sidang DUN dan BIADAP pada perlembagaan.
Dalam kenyataan yang sama, mantan Setiausaha Agung Gerakan Belia 4B Malaysia, Datuk Wira Haji Jamaluddin  yang juga Pengerusi Persatuan kontraktor-kontraktor Melayu Perak pula menegaskan bahawa orang seperti Nga tidak layak berada didalam negeri Perak sekiranya beliau tidak menghormati Kesultanan dan perlembagaan negeri ini. Beliau juga menyifatkan Nga sebagai orang yang KURANG AJAR.
Apa yang patut dilakukan disini, pihak berwajib perlu mengambil tindakan dengan menarik kerakyatan Nga atas sebab beliau langsung tidak menghormati institusi Kesultanan negeri ini. Memang dasar parti pembangkang ni mungkin akan sentiasa menderhaka kepada Sultan, kerana Sultan itu lambang ketuanan Melayu.SINGKIRKAN NGA KOR MENG DARI BUMI PERAK.

Sabtu, 23 April 2011

KENAPA KELANTAN TAKDE AIR

Isu bekalan air bersih di Kelantan telah berlanjutan selama hampir 21 tahun, tahun lepas Pengerusi Jawatan kuasa Perumahan, Kerjaraya, Utiliti dan Alam Sekitar Negeri Kelantan Datuk Md Anizam Abdul Rahman berkata masalah ini akan selesai selewat-lewatnya tahun 2027 nanti.
Kalau nak diikutkan, kerajaan pusat telah memberi pinjaman sebanyak RM 520 juta kepada kerajaan negeri Kelantan, tapi kerajaan Kelantan mengatakan Masih belum mencukupi. Pelik dan hairan, takkan langsung tak cukup untuk sebahagian negeri Kelantan dengan duit sebanyak tu.
Dengar cerita kakitangan Syarikat Air Kelantan SDN BHD juga telah menyerahkan memorandum bantahan terhadap kepimpinan tertinggi AKSB. Kenapa boleh jadi macam tu. Apakah kerajaan negeri Kelantan memang sudah tidak mampu lagi mengurus tadbir bekalan air di Kelantan?
Jika kita perhatikan, sekiranya kerajaan Negeri Kelantan mengatakan bahawa rakyat Kelantan akan menikmati bekalan air bersih pada tahun 2027 adakah masa tu nanti Datuk Nik Aziz masih lagi menjadi MB Kelantan? Dan kenapa Kelantan memerlukan satu tempoh yang begitu lama iaitu hampir 40 tahun untuk menyelesaikan isu yang sebegini kecil?
Kepada rakyat Kelantan, diharap selepas ini jangan lah lagi memilih kerajaan yang hanya tahu berkata-kata, pilihlah kerajaan yang sentiasa melaksana..

KERAJAAN KEDAH BANKRUP

Menteri Besar Kedah,Datuk Seri Azizan Razak mengatakan dalam kenyataan akhbar beliau baru-baru ini, kerajaan negeri Kedah kehilangan 50 juta setahun kerana telah memberikan pengurangan cukai tanah kerajaan kepada rakyat.
Jika kita kaji semula kenyataan ini, adakah Datuk Seri Azizan merasa kesal kerana memberi pengurangan cukai ini? Dari apa yang sangkakala lihat jika keadaan ini berterusan bagaimana kerajaan negeri Kedah mahu meneruskan agenda pembangunan negeri jika kerajaan negeri tidak mempunyai sumber kewangan.
Sangkakala juga mendapat maklumat bahawa negeri Kedah juga kekurangan pelabur untuk membantu pembangunan negeri. Adakah selepas ini kerajaan negeri Kedah yang kini di bawah pemerintahan kerajaan PAS akan menunding jari kepada kerajaan Pusat dengan mengatakan kerajaan pusat tidak memberi bantuan kepada kerajaan Negeri.
Dari apa yang sangkakala dengar, kerajaan pusat telah mengeluarkan peruntukan sebanyak RM 3.38 billion pada tahun ini untuk membiayai perbelanjaan mengurus serta perlaksanaan projek-projek pertanian pada tahun ini. Itu bukan jumlah yang kecil bagi sebuah negeri seperti Kedah. Kemana duit kerajaan Negeri untuk menguruskan pembangunan pertanian negeri.
Macam yang sangkakala katakan tadi, kerajaan negeri Kedah tidak akan mampu untuk melaksanakan pembangunan di negeri kedah sekiranya perkara ini terus berlaku. Kini kerajaan negeri Kedah cuba untuk menaikkan cukai tanah UUM kerana mungkin mereka merasakan UUM adalah milik kerajaan pusat dan mereka mengharapkan supaya kerajaan pusat dapat membayar cukai berkenaan bagi membantu membiayai projek pembangunan negeri Kedah.
Tidakkah mereka fikir bahawa UUM itu adalah satu tempat  di mana anak-anak bangsa kita pergi untuk menuntut ilmu. Kerajaan Kedah juga mencabar Kementerian Pengajian Tinggi supaya menyerahkan urustadbir UUM di serahkan kepada kerajaan negeri Kedah. Mampukah mereka menjalankan tugas-tugas tersebut. Baru-baru ini kita juga telah digemparkan dengan arahan mengosongkan premis bagi sebuah sekolah maahad tahfiz oleh kerajaan Negeri Kedah. Apa motif sebenar kerajaan PAS dalam mereka ingin memerintah sesebuah negeri.
Apa yang pasti, kerajaan Negeri Kedah tidaklagi mampu menguruskan negeri Kedah dan sangkakala rasa jika PAS masih diberi kuasa untuk mentadbir negeri, maka negeri kedah akan mengalami kemunduran dalam bentuk ekonomi dan pembelajaran, dengan erti kata lain Kedah akan bankrup ekonomi dan bankrup pendidikan  

PERAKTODAY KERAJAAN ATAU PEMBANGKANG

Sangkakala terkejut apabila peraktoday membuat kenyataan menghentam pemimpin UMNO. Adakah peraktoday ini menyokong kerajaan atau menyokong pembangkang, atau mungkin juga penulis telah dibayar oleh sesiapa untuk menjatuhkan pemimpin UMNO?
Kepada penulis Portal peraktoday, sangkakala ingin memberi nasihat supaya banyakkan menulis tentang kebenaran, jangan hanya kerana untuk menaikkan nama portal maka kita akan menulis sesuka hati kita.
Jika kita ingin tahu tentang kebenaran, kita perlu bersemuka dengan individu yang kita cuba nak kritik dan bukan hanya dengan mendengar atau membuat rumusan tersendiri. Adalah amat memalukan jika portal kerajaan sendiri menghentam pemimpin dalam kerajaan.
Ini mungkin juga ada unsur-unsur untuk menaikkan seseorang dengan cara menjatuhkan seseorang hingga sanggup melempiaskan apa juga tohmahan dan kritikkan. Bagi sangkakala, ini adalah sesuatu yang kurang baik dan tidak bermoral. Tidak juga menjadi kesalahan untuk menegur seseorang, tapi biarlah kena pada tempatnya dan bukan hanya membabi-buta.

BETUL KE PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT?

Hari ini ramai pemimpin PAS berbangga dengan kedudukan mereka didalam Pakatan Pembangkang dengan mengatakan bahawa mereka layak untuk menjadi pemimpin tertinggi jika Pembangkang berjaya menjadi kerajaan. Boleh ke PKR dan DAP memberI laluan yang begitu mudah terhadap PAS? Adakah PAS mampu untuk melaksanakan agenda yang di katakana oleh mereka selama ini untuk menubuhkan sebuah Negara islam yang menjalankan hukum hudud?
Rasanya PAS akan tetap menjadi kuda tunggangan DAP dan PKR kerana selama ini PAS mempunyai pengikut yang ramai dikalangan orang-orang melayu, sedangkan DAP pula hanya ada segelintir pengikut. PKR pula hanya sebuah Parti yang lebih kepada unsur-unsur membalas dendam, dendam diantara Anwar Ibrahim dengan UMNO setelah rahsianya terbongkar.
Seperti yang kita lihat di PRN Sarawak baru-baru ini, PKR menang, DAP pun menang, tapi apa jadi dengan kerusi-kerusi yang PAS pertandingkan, semua mengalami kekalahan dan PAS masih lagi tidak melihat akan keadaan ini. PAS tidak ubah seperti  Pak Kaduk yang mempertaruhkan ayam laganya di tengah gelanggang dengan mempertaruhkan maruah agama islam. Kalau betul PKR dan DAP membantu PAS dalam Pilihanraya maka PAS tidak akan mengalami kekalahan. Atau mungkin juga cara pengagihan kerusi pembangkang, DAP dan PKR memang sengaja meletakkan PAS di tempat yang mereka rasakan mereka akan kalah dan jika PKR atau DAP di letakkan di tempat-tempat ini maka PKR atau DAP juga akan mengalami kekalahan dan ini tidak baik untuk agenda politik mereka. 
Alangkah malunya bila 5 kerusi habis kalah kesemuanya. Sedangkan DAP dan PKR meraikan kemenangan mereka. Ada juga kedengaran sekarang ni bahawa PKR dan DAP sudah mula merasakan bahawa PAS menjadi libiliti kepada Pakatan Pembangkang.
Yang sangakakala nampak, satu hari nanti PAS akan ditinggalkan oleh PKR dan DAP. Apa akan jadi dengan pengikut-pengikut PAS yang selama ini begitu taksub dengan cara mempertahankan Pakatan Pembangkang. Mereka juga mengatakan bahawa tidak ada masalah langsung untuk mengikuti DAP dan PKR. Tapi percayalah bahawasatu hari nanti PAS akan menyesal dan pengikut-pengikut PAS akan merasa malu untuk berhadapan dengan anak cucu mereka sendiri. Jadi nasihat sangkakala kepada semua rakyat Malaysia supaya fikir-fikirkanlah siapa yang layak untuk menjadi kerajaan.

Khamis, 21 April 2011

DULU PUTRAJAYA KINI PETRAJAYA

Berita tergempar hari ni. Sangkakala dapat panggilan telefon dari kawan yang bertugas sebagai salah sorang pegawai khas kepada seorang ADUN di Sarawak mengatakan, beliau telah dihubungi oleh seseorang pada tengah hari tadi yang tidak mahu memberikan detail peribadi si pemanggil kepada beliau. Kawan sangkakala ni mengatakan bahawa si pemanggil telah membuat satu tawaran melalui beliau untuk memberi imbuhan sebanyak RM 5 juta kepada ADUN tersebut, sekiranya ADUN tersebut bersetuju untuk menjadi ADUN bebas dan seterusnya menyokong parti pembangkang.  ADUN tersebut telah menolak pemberian imbuhan tersebut kerana memikirkan perjuangan BN selama ini tidak pernah menyusahkan atau membebankan rakyat Sarawak.
Pada sangkakala, ini adalah konspirasi dari pihak pembangkang untuk memerintah negeri Sarawak. Seperti yang kita semua maklum, Anwar Ibrahim pernah menyatakan janji kepada ahli parlimen pembangkang bahawa pada 16 September 2008 mereka akan menakluki Putrajaya. Beberapa ahli parlimen pembangkang telah pergi sebagai gurkha untuk memujuk ahli parlimen BN supaya menyokong usaha mereka. Tapi sayang sekali apabila ahli parlimen BN menolak mentah2 permintaan tersebut. Kini perkara yang sama di lakukan oleh pembangkang yang diketuai oleh Anwar Ibrahim. Mereka kali ini cuba untuk merampas Petrajaya selepas gagal merampas Putrajaya.
Nampak sangat pembangkang amat tersepit ketika ini, setelah melihat kekuatan Bn di Sarawak pembangkang sudah merasakan bahawa mereka sudah tidak lagi berbisa seperti PRU12 yang lalu.
Kepada semua ADUN-ADUN Sarawak, sangkakala mohon supaya jangan terpedaya dengan dakyah pembangkang yang hanya mahukan kuasa untuk memerintah seterusnya menghancurkan bumi bertuah Sarawak Bumi Kenyalang. Teruskan perjuangan. Barisan Nasional adalah parti pemerintah terbaik yang ada di masa kini.

Rabu, 20 April 2011

CHUA SOI LEK vs TAIB MAHMUD













Datuk Seri Chua Soi Lek selaku Presiden MCA dalam kenyataan akhbarnya baru-baru ini telah menyelar dan meminta supaya Tan Sri Taib Mahmud supaya meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak kerana gagal meraih sokongan orang cina dalam pilihanraya negeri baru-baru ini.
Untuk makluman semua, DS Chua sendiri juga telah gagal dalam usaha menarik kembali kepercayaan masyarakat cina terhadap MCA dan BN, apatah lagi dalam pilihanraya tersebut DS Chua sendiri telah pergi untuk memberikan ceramah bagi membantu Timb. Ketua Menteri bagi mengekalkan kerusi DUN beliau.
Kalau DS Chua sendiri pergi berceramah di kawasan Timb. Ketua Menteri dan kerusi tersebut telah jatuh ke tangan pembangkang ini bukan lah salah Ketua Menteri. Kerana apa sangkakala katakana begitu, parti PBB yang di terajui pleh Tan Sri Taib Mahmud menang di semua kerusi yang di pertandingkan.
Bagi sangkakala, jika DS Chua sendiri sebagai pemimpin parti komponen terbesar yang mewakili orang cina gagal untuk membawa kepercayaan masyarakat cina di Sarawak, maka apatah lagi Tan Sri Taib Mahmud yangmerupakan orang Melayu.
Disini rasanya DS Chua tidak perlu menunding jari menyalahkan sesiapa disebabkan kehilangan undi orang-orang cina di Sarawak. Dan bagi sangkakala tidak perlu juga DS Chua meminta Tan Sri taib Mahmud untuk melepaskan jawatan. Ini kerana seperti yang sangkakala katakana tadi, Tan Sri taib Mahmud telah berjaya membawa kemenangan penuh parti PBB. Ini membuktikan masyarakat atau rakyat Sarawak masih member kepercayaan kepada beliau.
Kita lihat pula PRU yang ke 12 yang lalu. MCA sendiri gagal untuk mempertahankan beberapa kerusi DUN dan Parlimen di Semenanjung, tapi tiada mana-mana pemimpin parti yang mempertikaikan kewibawaan pemimpin MCA.
Mungkin juga DS Chua cuba untuk mencari publisiti murahan dengan meminta pemimpin parti lain yang di katakannya gagal (walau pun tidak) untuk melepaskan jawatan. Bagi sangkakala DS Chua perlu melihat,adakah beliau sendiri di terima oleh masyarakat atau kaum cina di semenanjung. Jangan menang sorak kampung tergadai, satu jari menunding orang tiga jari menunjuk diri. Jadi sangkakala nasihatkan pada presiden MCA supaya mencari kelemahan sendiri. Jangan mencari salah orang lain.  

Sabtu, 16 April 2011

http://sangkakalajari9.blogspot.com: KEMANA ARAH PR SARAWAK LEPAS NI

http://sangkakalajari9.blogspot.com/2011/04/kemana-arah-pr-sarawak-lepas-ni.html?spref=bl: "Sangkakala berasa amat gembira dan memanjatkan kesyukuran kepada Allah di atas kemenangan BN di Sarawak pada PRN hari ni, kalau kita de..."

KEMANA ARAH PR SARAWAK LEPAS NI

Sangkakala berasa amat gembira dan memanjatkan kesyukuran kepada Allah di atas kemenangan BN di Sarawak pada PRN hari ni, kalau kita dengar dari apa yang dikatakan oleh pembangkang d Sarawak selama tempoh kempen hari tu, berbagai-bagai spekulasidi berikan oleh puak-puak PR ni. Ada juga yang mengatakan bahawa rakyat Sarawak sudah tidak lagi menerima kepimpinan dan parti Barisan Nasional.

Hari ni telah terbukti apa yang mereka katakan semuanya salah, rakyat Sarawak masih lagi memerlukan sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil, tentang berapa lama seseorang pemimpin tu memerintah tidak menjadi masalah kerana selagi pemimpin itu boleh memerintah dengan baik biarkan, satu hari pemimpin tersebut akan turun dengan sendirinya.

Tahniah sangkakala ucapkan kepada semua jentera Barisan Nasional di Sarawak. Dengan kemenangan di Sarawak ini maka semboyan pertama telah berbunyi yang menandakan bahawa negeri-negeri di semenanjung akan jatuh semula ke tangan Barisan Nasional. Harap lepas  ni semua ketua-ketua parti pembangkang beli tiket kapal terbang untuk lari dari Malaysialepas PRU nanti....

Apabila Raja Petra Kamarudin mengeluarkan statement atau kenyataan beliau menerusi Buletin Utama TV3, ramai pengikut PKR tertanya-tanya , apakah yang sebenarnya telah berlaku.
Telah terbukti dalam kenyataan RPK bahawa YAB PM dan Isteri tidak terlibat dalam pembunuhan wanita Monggolia (Altantuya ), jadi sekarang cerita itu dianggap selesai.
Bagaimana pula dengan kes liwat Saiful dengan Anwar dan cerita video sex Anwar dengan chinadoll tu? Boleh ke puak-puak PKR buktikan bahawa individu dalam gambar tersebut bukan seperti yang didedahkan? Kita sama-sama nantikan kerana pihak polis kata kes ini hampir selesai.
Kita juga kena nantikan jawapan dari penjual jam tangan jenama Omega, siapa pemilik jam tersebut yang dkatakan oleh Datuk T. Jadi kepada semua rakyat Malaysia, jangan mudah terpedaya oleh janji-janji manis yang di taburkan oleh Anwar dan rakan-rakan sekutunya kerana mereka ini akan menggadaikan Negara atau meninggalkan Negara ini setelah mendapat nikmat serta mendapat apa yang mereka perlukan. Mereka hanya ingin membalas dendam bukan saja kepada kerajaan tetapi mereka juga akan membalas dendam terhadap rakyat negara ini.

Jumaat, 8 April 2011

TAHNIAH KEPADA JBS DAN TAN CHONG EDU SDN BHD

Sangkakala dapat satu berita dari seoarang kawan yang juga Penolong Setiausaha Gerakan Belia 4B Negeri Perak yang mengatakan bahawa Jabatan Belia dan Sukan Negeri dan Syarikat Tan Chong Edu SDN BHD memberi peluang latihan (automotif kereta) kepada para belia selama dua (2) tahun di Kula Lumpur. Umur 18 ke 25 tahun (lelaki atau wanita layak) bebas dari jenayah.

Kepada sesiapa juga yang berminat atau ada sahabat atau saudara mara yang berminat, boleh hadiri sesi temuduga di bilik Mesyuarat Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak, Ipoh pada 14 April 2011 (khamis) jam 8.30 pagi, dan kepada mereka yang berminat tadi bolehlah mengambil surat tawaran temuduga tersebutdi Pejabat Belia dan Sukan di setiap daerah dalam Negeri Perak.

Bagi mereka yang berjaya, elaun sebanyak RM 300 sebulan disediakan, pengangkutan serta penginapan disediakan, makan tengah hari juga disediakan di tempat latihan.

Jadi kepada yang berminat sila pergi ke Pejabat Belia dan Sukan di daerah masing-masing untuk mendapat surat tawaran temuduga seperti yang di sebut tadi.

Disini sangkakala mengucapkan tahniah dan terima kasih kepada Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak serta syarikat Tan Chong Edu SDN BHD kerana telah bekerjasama dalam membantu para belia untuk mendapat latihan dan pelajaran.

Sangkakala juga berharap agar ada lagi syarikat-syarikat yang akan tampil untuk memberi kerjasama dengan Jabatan atau pertubuhan-pertubuhan belia di masa akan datang, demi utnuk memberi peluang kepada para belia khususnya..TAHNIAH sekali lagi   

Khamis, 7 April 2011

ketakutan Anwar sudah jelas

Kes kematian Teoh Beng Hock yang jatuh dari bangunan SPRM telah menggemparkan Negara kita tak lama dulu, begitu heboh di perkatakan diseluruh tanah air dan tak kurang juga ada yang mengatakan bahawa beliau mati di bunuh. Parti Pembangkang tampil ke hadapan dengan mngatakan kes ini perlu disiasat dengan terperinci kerana mereka percaya bahawa mendiang Teoh yang juga Pegawai Khas kepada salah seorang EXCO kerajaan Negeri Selangor itu mati disebabkan oleh penderaan yang dilakukan oleh pihak SPRM.
Setelah beberapa desakan di buat oleh pihak pembangkang hingga kes ini dimasukkan ke dalam sidang  Parlimen dan pembangkang juga meminta supaya satu suruhanjaya siasatan diraja ditubuhkan, maka kerajaan mengarahkan supaya suruhanjaya tersebut ditubuhkan bagi menyiasat punca kematian mendiang.
Tujuan kerajaan menubuhkan suruhanjaya diraja tersebut adalah untuk mencari kebenaran dan bukti serta punca kematian Teoh bagi memberi keadilan kepada mendiang dan keluarga mendiang.
Itu baru satu suruhanjaya siasatan diraja yang ditubuhkan oleh kerajaan atas desakan pembangkang, ada banyak kes-kes yang sebegini yang mana parti pembangkang memohon supaya kerajaan menubuhkan suruhanjaya siasatan diraja.
Tapi sangkakala berasa pelik, kenapa bila kes rakaman video sex yang dikatakan melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim tiada langsung suara-suara dari pembangkang yang meminta supaya suruhanjaya siasatan diraja ditubuhkan bagi menyiasat kesahihan video tersebut. Agaknya pembangkang dapat mengagak, siapa sebenarnya dalam video tersebut.Wan azizah pula menafikan sekeras-kerasnya bahawa individu di dalam gambar tersebut adalah Anwar Ibrahim.
Sama juga masa kes liwat yang melibatkan Saiful dengan Anwar, Nik Aziz mendesak sekiranya benar apa yang didakwa oleh Saiful maka Saiful di minta untuk melakukan sumpah laknat dan Saiful dengan penuh yakin menyahut saranan dari Nik Aziz tersebut, dan Saiful telah melakukan sumpah laknat di hadapan beberapa orang saksi termasuk bapa beliau sendiri.
Nik Aziz juga menyarankan supaya Anwar juga melakukan sumpah laknat sekiranya betul apa yang dikatakan seperti di dakwa oleh Saiful bahawa Anwar telah meliwat beliau adalah satu pembohongan semata-mata. Tapi hingga sekarang Anwar masih belum lagi berani untuk melakukan sumpah laknat bagi membuktikan bahawa dakwaan saiful itu adalah tidak benar.
Bukan itu sahaja, apabila pihak mahkamah memerintahkan supaya Anwar Ibrahim memberikan sampel DNA beliau untuk mengesahkan bahawa kesan air mani yang terdapat di dubur saiful bukan milik beliau juga tidak diberikan. Anwar mengatakan itu semua konspirasi kerajaan untuk menjatuhkan beliau dalam politik tanah air.
Kesimpulan dari kes-kes yang tersebut diatas,terbukti Anwar cuba mengelak dari membuktikan bahawa beliau tidak bersalah.
Ada kah ini pemimpin yang di agung-agungkan oleh pengikut pembangkang? Adakah ini orang yang nak diangkat oleh parti pembangkang sebagai Perdana Menteri? Sedangkan orang ini cukup takut untuk membuktikan beliau tidak bersalah dalam banyak kes? Hentikanlah dari menyokong orang yang macam ni.

PECAHNYA PAKATAN PEMBANGKANG DI SARAWAK

Kalau kita biasanya dengar UMNO dan BN ada puak dalam parti, rupanya Pakatan Rapuh lagi kuat perpecahannya. Cuba kita lihat di PRN Sarawak ada pertembungan sesama mereka di satu-satu kawasan. Apa yang menyedihkan parti SNAP yang begitu lama bertapak di Sarawak diperlekehkan oleh PKR selaku peneraju Pakatan Rapuh.
Sangkakala juga ada dengar, dalam pengagihan kerusi DUN di Sarawak PKR ternyata mahu memonopoli DUN supaya cita-cita pemimpin PKR tercapai.
Tapi tidak seperti BN yang di terajui oleh UMNO, UMNO memberi ruang dan peluang kepada parti-parti yang ada di Sarawak untuk bertanding. Ini lah yang dikatakan demokrasi dalam pemilihan.
Seperti yang kita lihat juga, BN bertanding di kesemua 71 kerusi DUN, BN juga meletakkan pelbagai parti komponen serta meletakkan calon pebagai kaum bagi membolehkan semua kaum di  Sarawak terbela dengan adanya wakil-wakil mereka di dalam Dewan Undangan Negeri.
Kini terpulang pada rakyat Sarawak untuk memilih mana parti untuk menjadi kerajaan. Bagi sangkakala hanya BN yang mampu membela nasib semua kaum di Sarawak. Ini juga telah dinyatakan dalam Gagasan 1 Malaysia yang di ilhamkan oleh Perdana Menteri.
Sangkakala amat yakin dan percaya rakyat Sarawak bijak dalam memilih siapa kerajaan. Sangkakala juga memohon kepada semua rakyat negeri Sarawak agar tidak menjadikan pilihanraya ini sebagai tempat untuk melakukan eksperimen seperti mana yang terjadi di beberapa buah negeri di Semenanjung pada Pilihanraya Umum yang lalu. Akibatnya ramai yang mengeluh dan resah setelah segala manifesto yang diberikan oleh pembangkang tidak terlaksana sehingga kini.
Semoga rakyat Sarawak tidak menggadaikan bumi Kenyalang ke tangan Pembangkang yang hanya berpolitik untuk kepentingan peribadi.

Rabu, 6 April 2011

Ketua UMNO Cawangan Terlampau

Pada 3 april hari tu, saya pergi untuk melihat mesyuarat agung UMNO cawangan di salah satu cawangan dalam satu bahagian di Wilayah Persekutuan, Alhamdulillah dari apa yang saya tengok semua berjalan dengan lancar.
Seperti biasa ucapan aluan telah di lakukan oleh ketua cawangan tersebut yang mana telah begitu banyak memuji akan hasil kerja ketua bahagian yang turut hadir pada malam itu. Saya Nampak satu kombinasi yang baik diantara cawangan dan bahagian.
Ucapan perasmian pula telah disempurnakan oleh ketua bahagian itu sendiri, dengan penuh semangat beliau telah memuji ketua cawangan yang begitu kuat serta gigih berusaha dalam mendapatkan tanah setinggan yang mereka diami.
Ketua bahagian juga saya tengok begitu semangat dalam memberi nasihat kepada semua ahli berhubung dengan penempatan mereka, begitu juga dalam usaha untuk mencari pengundi-pengundi baru di sekitar bahagian demi membantu parti BN dalam pilihanraya akan datang.saya Nampak kepala ketua cawangan terangguk-angguk menandakan setuju untuk melakukan kerjasama diantara cawangan dan bahagian
Masa jamuan makan juga saya lihat ketua cawangan tak lekang dengan ketua bahagian. Wah!! Pada pendapat saya alangkah baiknya ketua cawangan ni dengan ketua bahagian tersebut.
Sampailah masa mesyuarat dijalankan, saya lihat begitu aman dan makmur. Banyak pendapat dan pandangan walau pun pada saya pandangan yang diberikan tidak masuk akal, tapi itu di kira cukup baik sebab ada hubungan diantara cawangan serta ahli di cawangan tersebut.
Sampailah pula ucapan penangguhan, alangkah terkejutnya saya bila mendengar ucapan penangguhan dari ketua cawangan, beliau mengatakan bahawa beliau seakan kurang yakin dengan dakwaan bahawa ketua bahagian yang nampaknya begitu baik dengan dia tadi ada berjumpa dengan Menteri Wilayah untuk menyelesaikan isu tanah setinggan yang mereka diami sekarang ni. Apa yang lebih mengejutkan bila dia berucap sambil memberi cadangan dihadapan ahli cawangan untuk meminta ketua bahagian bercakap dengan Menteri Wilayah di hadapan mereka semua, dan jika ketua bahagian enggan atau tidak bercakap bagi mendapatkan tanah mereka maka semua ahli kena faham-fahamlah. Ayat beliau lebih kurang begini “kita akan minta Datuk ………….. untuk bercakap dengan Menteri Wilayah tentang tanah kita ni, kalau dia tak boleh atau taknak becakap rasanya tuan2 dan puan2 kena faham-faham lah”..Aduh!! tersentak saya sekejap bila dia cakap macam tu. Dan dia berkata lagi lebih kurang begini “ kita yang pilih Menteri Wilayah ni, kalau rasa dia tak boleh nak selesaikan masalah tanah kita kat sini, pun tuan2 dan puan2 kena faham2 lah”.
Ini ke ketua cawangan yang boleh memimpin cawangan dengan baik.,bermuka2 dan hipokrit..bila di depan puji melangit, bila di belakang kutuk sampai hangit, bikan kataa ketua bahagian je yang kena, menteri pun kena juga. Kalaulah menteri wilayah dengan apa yang dia kata ni. Alangkah kecewanya beliau. Kalau saya ketua bahagian ni rasanya dah lama terbang jawatan ketua cawangan ni. Apa yang menyedihkan jawatan AJK bahagian yang di sandang oleh ketua cawangan ni pun di lantik oleh ketua bahagian ni. Tak ke kacang lupakan kulit namanya tu. Sungguh malang ketua bahagian bila dapat ketua cawangan yang mcm ni. Harap2 takde lagi lah ketua cawangan yang macam ni di tempat lain. Berjuanglah dengan ikhlas wahai ketua cawangan. Jangan jadi hipokrit.

Isnin, 4 April 2011

ketua puteri letak jawatan?

Malam tadi ada ketua puteri cawangan dari wilayah persekutuan letak jawatan..alasan yang saya dapat tau,dia tak puas hati dengan kepimpinan cawangan yang tidak memberikan kerjasama kepada beliau. Saya dengar ada 5 orang AJK puteri dari cawangan yang sama juga meletakkan jawatan atas alasan serupa. Sebelum ni pun dikatakan ketua pemuda dan naib ketua pemuda cawangan telah lama meletakkan jawatan.
Saya rasa kepimpinan diperingkat bahagian perlu mengambil suatu langkah untuk menyelesaikan perkara ini, jangan kerana nila setitik habis susu sebelanga.
Dari pada perjumpaan saya dengan ketua puteri tersebut. Beliau mengatakan sebab utama beliau melepaskan jawatan adalah kepimpinan peringkat cawangan hanya memperjuangkan tentang tanah dan rumah setinggan yang mereka diami sekarang dan bukanlah parti UMNO. Beliau juga mengatakan bahawa beliau telah disekat daripada mendaftarkan ahli baru puteri yang semakin berkurangan dengan alas an, ahli yang baru nanti akan sama merasa nikmat jika tanah yag mereka perjuangkan itu mendapat kelulusan.
Apa yang menghairankan disini bila masih ada kepimpinan cawangan yang berfikiran kolot seperti yang didakwa oleh ketua puteri tersebut.
Jika benar apa yang didakwa oleh ketua puteri tu, saya ucapkan tahniah dan syabas kepada beliau yang telah mengambil jalan terbaik dengan tidak mahu lagi bersama-sama kepimpinan cawangan yang ternyata tidak memperjuangkan parti sepenuhnya tetapi hanya memperjuangkan tanah setinggan.
Dalam sesi perjumpaan tersebut, saya telah bertanyakan pada beliau sama ada beliau masih lagi berminat atau tidak untuk menjadi ahli UMNO, dengan bangganya beliau menjawab bahawa beliau masih lagi ahli UMNO dan tidak akan sekali_kali berpaling pada parti pembangkang. Samangat yang kental  saya lihat di dalam diri ketua puteri ni.
Bagi saya cawangan seperti ini perlu diberi kaunseling supaya jangan hanya mempertahankan tanah setinggan, tapi juga perlu untuk pertahankan parti UMNO. Wassalam..

Sabtu, 2 April 2011

jangan-percaya-janji-pembangkang

Hari ini saya di panggil untuk mendedahkan apa yang telah terjadi di negeri2 di semenanjung selama pakatan pembangkang memerintah..
Pembaca sekalian terlalu banyak janji  yang tidak ditunaikan oleh pakatan pembangkang..begitu banyak janji2 yang telah ditaburkan oleh pihak pembangkang sebelum pilihan raya yang lalu..tetapi setelah mereka menang segala apa yang di janjikan hilang semuanya..
Para pembaca yang budiman..pakatan pembangkang ini tidak pernah kehilangan akal untuk membohongi rakyat..saya juga amat yakin dan percaya di negeri Serawak ini juga pelbagai janji telah di taburkan..mereka mengatakan bahawa mereka mampu untuk mengubah segala2nya..tapi pada hakikatnya apa yang mereka katakan itu mereka tau mereka tidak mampu untuk laksanakan..kerana apa mereka masih lagi berjanji walaupun mereka tau mereka tak dapat nak laksanakan? Tidak lain dan tidak bukan itu semua kerana mereka mahukan kuasa bagi membolehkan mereka menggadai segala apa yang mereka mahukan..dan bukanlah untuk membela rakyat..
Kita lihat apa yang telah terjadi di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan..negeri2  ini telah di perintah oleh kerajaan pembangkang..apa pembangunan yang ada? Di Kelantan contohnya tidak ada apa yang dapat di banggakan..anak2 muda terpaksa keluar kerana tiada pembangunan di negeri Kelantan..mereka terpaksa pergi jauh untuk mencari rezeki..seperti pada 27hb march yang lalu..dalam buletin utama tv3 ada mengeluarkan berita bahawa pihak berkuasa tempatan mengarahkan peniaga2 di sebuah pasar di Kota Bharu untuk mengosongkan premis mereka..sedangkan menteri besar mereka sendiri iaitu Datuk Nik Aziz nik mat telah memberi jaminan bahawa tempoh untuk mereka mengosongkan premis tersebut telah di lanjutkan hingga 31 mei..tetapi setelah 2 hari menteri besar memberi keyakinan tersebut..telah keluar satu arahan bahawa peniaga2 ini perlu mengosongkan premis mereka sebelum atau pada 30 april 2011..adakah ini yang mereka katakan kerajaan berkebajikan yang selalu di laungkan oleh pembangkang..
Pakatan pembangkang selalu mengatakan bahawa kerajaan Barisan Nasional tidak memberikan kemudahan kepada rakyat..hanya mereka yang memberi kemudahan dn keselesaan..kita lihat saja di Selangor contohnya..mereka telah menaburkan berbagai janji..tapi hari ini janji hanya tinggal janji..kerana pembohongan ini maka rakyat Selangor telah memberikan kemenangan pada mereka pada PRU yang lalu..apa jadi pada hari ini?
Mereka mengatakan mereka memberikan subsidi air kepada penduduk..tapi tuan2 dan puan2 cuba perhatikan mereka hanya memberi subsidi air sebanyak 20 meterpadu yang berharga lebih kurang rm 10.40 sebulan dan kalau kita kalikan dengan setahun nilainya lebih kurang rm 124.80..cuba kita bandingkan pula dengan subsidi2 yang telah diberikan oleh kerajaan BN sebagai contoh..bantuan untuk para nelayan sebanyak rm 200 sebulan dan jika dikalikan dengan setahun sebanyak rm 2400 telah diberikan..bantuan untuk para petani serta penternak..bantuan untuk rakyat termiskin bagi mengurangkan kadar kemiskinan daripada jabatan kebajikan masyarakat..bantuan anak2 sekolah..subsidi minyak..gas.. makanan dan sebagainya..ini adalah bantuan2 yang telah diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat..ini telah membuktikan bahawa kerajaan ini lebih mementingkan rakyat sesuai dengan slogan Gagasan Satu Malaysia yang telah dilaungkan oleh YAB Perdana Menteri kita..”RAKYAT DIDAHULUKAN..PENCAPAIAN DI UTAMAKAN”..
Kita lihat pula janji2 yang telah diberikan oleh kerajaan pakatan pembangkang di Selangor  sebelum mereka memerintah dulu..meraka menjanjikan akan memberi bantuan bagi setiap anak yang dihantar ke Nurseri atau pusat jagaan kanak2 sebanyak rm 75 setiap orang..hilang entah kemana..mereka menjanjikan bantuan sebanyak rm 50 seorang kepada pelajar2 pra sekolah..juga hilang entah kemana..meraka berjanji akan memberikan bantuan kepada anak2 muda untuk berkahwin..nasib baik ada duit simpanan..kalau takde habis semua anak2 selangor tak kawin..membuka pusat2 rekreasi serta pusat sukan2 mini bagi para belia..kerajaan Barisan Nasional juga sudahnya yang buat gelanggang rakyat dewan dan sebagainya..memberi elaun bagi ibu2 tunggal yang layak..nampaknya ramai yang tak layak dari yang layak..memberi elaun khas kepada suri rumah yang mengambil keputusan untuk menjaga anak2 kecil mereka sepenuh masa..nasib baik mereka ni pandai merancang keluarga dengan  bantuan dari Lembaga pembangunan dan perancang keluarga Negara yang di tubuhkan oleh kerajaan Barisan Nasional..tak cukup dengan itu..mereka juga berjanji akan membantu setiap rakyat selangor  untukmendapatkan rumah sendiri..nasib baik kerajaan mewujudkan beberapa kementerian bagi membantu..kalau tidak ramai le yang duduk bawah jambatan..ada lagi yang mereka janjikan..mereka janjikan akan memberi bantuan perubatan secara percuma kepada golongan warga emas yang berumur 65 tahun keatas..mana dia? Hari ini kerajaan Barisan Nasional telah pun mewujudkan berapa banyak klinik 1 Malaysia..apa yang mereka katakan tidak pernah mereka kotakan..mereka juga berjanji akan mengadakan atau menambah premis2 perniagaan..sedangkan peniaga2 kecil pun mereka usir dari kawasan perniagaan..meraka kata  mereka akan memberi tabung permulaan bagi setiap anak kelahiran Selangor..memberi hadiah 1000 ringgit kepada anak2 selangor yang dapat masuk ke university..rupanya anak Selangor sorang pun yang tak masuk university..kenapa saya katakan begitu? sebab kerajaan pembangkang tidak pernah mengeluarkan duit bantuan tersebut..jadi ini bermakna tiada anak2 selangor yang layak untuk masuk ke university..kalau ada mesti mereka dah keluarkan duit tu betul tak?..mereka bohong je yang sebenarnya..bohong semata-mata..mereka takkan bagi duit tu pun..berapa ramai anak2 selangor yang bijak pandai..dapat masuk ke university tapi mana bantuannya..mereka berjanji akan memberi bimbingan perniagaan pada golongan belia dan wanita muda..tak Nampak apa bimbingan yang mereka berikan..tidak ketinggalan juga apa yang membuatkan orang Selangor memilih mereka dulu..mereka menjanjikan akan mengurangkan cukai pintu kediaman sebanyak 20% dan premis perniagaan sebanyak 10%..sampai hari ni dah 3 tahun..habuk pun tak Nampak..mereka juga mengatakan..meraka akan mengadakan program bagi rakyat termiskin,,petani dan nelayan untuk menjana pendapatan yang lebih..sampai hari juga tiada terlaksana program2 yang di maksudkan..meraka ada mengatakan bahawa system rukun tetangga akan mereka gantikan dengan sistem yang lebih baik..tapi hari ni sistem yang sma masih lagi diguna pakai..mereka juga menipu warga2 emas, orang kelainan upaya atau OKU dan anak2 yatim dengan mengatakan merekan akan memberi caruman takaful sebnyak 2500 ringgit seorang..tuan2 cuba lihat..kerana kuasa mereka sanggup menipu orang2 tua..anak2 yatim..dan orang2 cacat..ini ke kerajaan yang kita mau? Yang paling menyeronokkan bagi kaum wanita dan menyedihkan kaum lelaki..apabila mereka berjanji akan memberikan cuti sebulan kepada wanita yang kematian suami..mungkin kaum wanita Selangor suka kematian suami supaya dapat cuti sebulan tu yang mereka memilih kerajaan pakatan pembangkang..baru-baru ini Datuk Dr Hasan Ali telah mengatakan didalam sidang DUN Selangor, bahawa kadar kelahiran anak tak sah nikah atau lebih tepat anak luar nikah adalah lebih tinggi berbanding negeri-negeri lain iaitu purata sebanyak lebih dari 80 kelahiran sehari di rekodkan kita beralih pula pada negeri Kedah..Menteri Besar Kedah kata sepanjang mereka memerintah takde isu yang keluar..ini bermakna cara pemerintahan mereka baik..para pembaca sekalian..memang takde isu..tapi masalah ada..semasa pemerintahan Barisan Nasional dulu..kita tak naikkan tarif air..tapi baru 2 tahun kerajaan PAS memerintah tarif air dinaikkan..mereka menyalahkan kerajaan pusat sebab kenaikan air..sedangkan kuasa untuk menaikkan atau menurunkan tarif air tu terletak pada kerajaan negeri..nampak tak bagaimana mereka memperbodohkan rakyat..pada 1 April 2011 yang lalu, mereka telah bertindak menghalau pelajar-pelajar sebuah sekolah tahfiz..inilah kezaliman kerajaan berteraskan agama Islam di kedah..mereka sentiasa meletakkan kesilapan mereka pada orang lain..kita lihat pula di Pulau Pinang..apa jadi dengan warong doremi yang mereka robohkan..sedangkan warong tersebut boleh dikatakan tidak menggangu apa2 sekalipun..tapi kerana hendak menunjukkan kuasa mereka..mereka runtuhkan juga warung tersebut..cuba bayangkan jika kita diperlakukan begitu..pemilik warung tersebut tidak diberikan tempat untuk menggantikan warung beliau..sedangkan itu adalah punca rezeki utama pemilik tersebut..
Saya merayu kepada rakyat di Serawak..janganlah gadai bumi bertuah ini kepada pakatan pembangkang yang tidak tahu hala dan tuju ni..macam yang kita lihat baru2 ni..untuk mengagihkan kerusi DUN pun mereka dah bertelagah sesame sendiri..DAP nak banyak ni..PKR nak banyak ni..PAS nak banyak ni..SNAP nak banyak ni..kalau dari mula ini mereka dah bercakaran..macam mana mereka nak memerintah dengan aman..jadi disini saya merayu kepada semua rakyat negeri Sarawak supaya memberikan undi kepada calon BN pada hari mengundi yang akan datang..kerana apa saya merayu begini..negeri Serawak sudah menjadi sebahagian dari negeri saya..sebab apa? Isteri saya juga adalah orang Sarawak..pakcik2 dan makcik2 sebelah isteri saya ada di sebuyau..jadi atas dasar ini saya merayu supaya jangan digadaikan bumi ini kepada pembangkang yang hanya ada janji2 serta angan2 kosong..mereka tidak mampu memerintah seperti mana Barisan Nasional memerintah..mereka tidak mampu mengotakan janji mereka seperti mana apa yang dijanjikan oleh kerajaan Barisan Nasional..HIDUP BN