live streaming / siaran langsung

Isnin, 31 Januari 2011

Normalas jadi pekerja KFC

Sangkakala ada terdengar berita yang mengatakan Normalas sedang mencari kerja di sebuah restoran makanan segera di Johor Bahru..betul ke ni? Kalau betul le macam tu, sangkakala rasa kerajaan perlu pertimbangkan semula untuk mengambil Normalas sebagai guru semula.

 Bukan ke profesion guru tu mulia disisi agama islam? Sangkakala bukan apa, cuma kesian pada Normalas yang menjadi mangsa akibat dari hasutan dan godaan PAS. Itu pun terpulang pada kerajaan sama ada nak pakai atau tidak nasihat dari Sangkakala ni.

Dalam kes suami dia lak maafkan je lah, itu pun bukan salah dia, dia terpaksa buat macam tu sebab risau akan keselamatan Normalas, maklumlah orang Pok Nik ni bukan boleh harap sangat, ini semua berpunca bila Pok Nik boleh mohon pada Allah kemaafan dan keampunan secara terus.

Alah macam kita minta ampun dan maaf di hari raya. Tu sebab dia takut nak biarkan Normalas pegi kempen sendirian "SAPA TAK SAYANG BINI OOI", kang ada lak yang amik kesempatan, dah le kawan tu muda, boleh tahan lak tu, silap2 Pok Nik pun tak tahan.

Tengok je macam ADUN Selinsing, bini orang pun jadi, dalam keretapi lak tu.

Contoh satu lagi baru2 ni, ada lak setiausaha PAS yang mengusahakan PASTI yang ditahan polis atas kesalahan mecabul kanak2 berumur 4 tahun dibawah jagaanya, budak pun jadi, nampak sangat puak2 PAS ni KEMARUK sangat.

Itu pun rasanya nanti Pok Nik boleh bermunajat mohon keampunan dari Allah supaya Setiausaha PAS ni diampunkan, lagi pun kalau ikut hukum HUDUD takde saksi tak boleh nak dakwa beliau atas kesalahan.

Apa nak jadi ngan Pok Nik ni?

Ahad, 9 Januari 2011

babi makan al-quran, betul ke?

apa cerita ni minta pihak berwajib siasat perkara ni supaya jangan menjadi sesuatu yang boleh menaikkan kemarahan org2 islam di M'sia..gambar ni sangkakala dapat dalam fb, tekejut juga sampai mcm ni sekali depa buat..adakah dunia sudah dihujung zaman, atau adakah si pelaku ni tak kira dimana sekalipun sama ada di dalam maupun luar negara sengaja menaikkan darah org2 islam, bagi sangkakala perkara ni tak boleh dibiarkan walau apa jadi sekali pun sama ada gambar ini benar atau tidak si pelaku perlu bertanggung jawab. Kalau gambar ni di edit oleh sesiapa sekali pun mereka harus bertanggung jawab dengan apa yang telah mereka lakukan.jangan sampai amukan org islam menjadi padah kepada kafir. Sangkakala takut kalau dibiarkan juga nanti perkara2 lain yang tak sepatutnya berlaku akan berlaku. KDN, JAKIM,SKM dan agensi2 yang bertanggung jawab harus lebih peka terhadapperkara ini. Bagi sangkakala ini perbuatan melampau dan tak boleh dibiarkan sama sekali. Orang yang melakukan perkara ini mesti dibawa ke muka pengadilan sekiranya di M'sia dan sekiranya di luar negara kita perlu menghantar bantahan seberapa cepat agar mereka dapat dikenal pasti dan di paparkan siapa pelakunya.

Sabtu, 8 Januari 2011

lepas zina cabul pulak

Tak selesai lagi kes ADUN berzina hari ni dah ada lak kes Setiausaha PAS cabul anak kecil. Dah kemaruk sangat ke hingga budak pun jadi. Kononnya S/u PAS ni buka Pusat Asuhan Kanak2 di Selangor. memang bangsat depa ni. Kepada ibu bapa yang ada anak di Pusat tersebut sila tanya anak2 anda sama ada anak anda pernah dilakukan dengan perkara yang sama. Agaknya puak2 PAS ni mesti ingat apa2 hal pun yg depa buat nicko aziz akan bermunajat mohon pada Allah supaya dosa mereka diampunkan. Percaya sangat dengan cakap nicko aziz tu. Bila jadi mcm ni kenapa hudud tak dilaksanakan pada mereka? Mana hukum islam yang diwarwarkan oleh pemimpin PAS? Kalau kena batang hidung sendiri semua ok semua takpe. Bila kena orang lain mula macam2 spekulasi. Mana dia Blogger tegar PAS yang memfitnah menteri kabinet hari tu? Keluarkan le statement korang. Tak berani ke? sebab benda yang puak korang buat tu betul? Sebab ada bukti dan saksi? Pegi Mampos dengan Parti Ajaran Sesat yang di bawa oleh orang yang korang kata ulamak tu.Yang sebenarnya itu le ular dalam semak yang korang tak nampak. kalau nak percaya dan yakin pun biarlah pada orang yang masih waras akal fikiran. Bukannya nyanyuk separuh gila mcm nicko aziz tu. Masak le ko duk kat lokap tu..

Jumaat, 7 Januari 2011

tinggalkan pakatan pembangkang

Tinggalkan PAS,PKR dan DAP..takde faedah nak tunggu parti2 yang tak konsisten ni..ckp berputar2..beri janji yang bukan2..keluarkan fatwa yang mengelirukan..berikan kenyatan yang bercanggah..memberi sokongan hingga sanggup menggadai nyawa terhadap org kafir..mendoakan kesejahteraan kepada org kafir..berjanji yang manis2 tapi tidak dapat ditunaikan..membiarkan kafir mentafsir ayat2 suci Al-Quran dengan sewenang2nya..mengkafirkan org islam yang lain..kononnya akan masuk syurga bagi org2 yang menyokong mereka..menidakkan kuasa2 sultan sebagai ketua sesebuah negeri dan negara serta ketua agama islam..menidakkan hak2 orang melayu yang selama ini terjaga rapi..sedarlah wahai org2 yang menyokong pakatan pembangkang..jika bukan pemimpin UMNO yang bertungkus lumus..adakah negara kita akan jadi seaman ini? berbilang kaum,bangsa dan agama dalam sebuah negara..jika perkara ini tidak diberi perhatian dan dilupakan maka akan hancur negara ini..jika pakatan pembangkang ini diberi peluang utk memerintah maka dalam masa sebulan atau kurang dari itu negara ini akan musnah..sedar2lah kita mewarisi keamanan ini untuk diwariskan kepada generasi yang akan datang..jika org yang terdahulu dari kita memberikan kita keamanan dan kemewahan kenapa kita nak musnahkan..